Hallo,
Ik ga nu al sinds een aantal weken zwemmen met mijn zoontje. Wij zijn begonnen toen hij 12 weken oud was. Hij vindt het helemaal geweldig. Echt lachen is er nog niet bij, maar hij kijkt zijn ogen uit. En na het zwemmen altijd effe bubbelen. En hier is hij al een paar keer in slaap gevallen.
Hij heeft een speciale zwemluier (van Kruidvat) aan en een zwembroekje erover. Met zwembroekje vind ik het zelf leuker uitzien. Hij heeft zo'n schattig oranje shortje met een gele krokodil erop. Zo leuk.
Bij ons in het zwembad hebben ze aankleedkussens op een lange tafel liggen. Voordat we het bad in gaan (ik heb me dan al omgekleed in het grote dames kleedlokaal) leg ik een badcape op zo'n kussen, handdoek ligt al klaar en mijn tas (een soort kleine boodschappentas, die blijft nl. makkelijk open staan zodat je alles makkelijk kan pakken) staat onder de tafel. Dan kleed ik Wout om, kleertjes blijven op het kussen liggen.
Na het zwemmen, trek ik zijn zwembroek en luier uit, shampoo mee en gaan we onder de douche. Ik zorg ervoor dat hij goed gewassen is, ikzelf ben dan alleen wat afgesproeid (ik heb mijn haren niet nat).
Dan op het aankleedkussen hem afdrogen, aankleden. Ik doe dan bij mezelf al mijn handdoek omslaan, zodat ik Wout niet weer natdrubbel.
Dan naar het grote kleedlokaal, Wout in de wagen of maxi-cosi en kleed ik mezelf aan.
Er zijn ook moeders die dan nog effe zelf goed douchen.
Bij mij hadden ze ook de tip om je kleintje de dag ervoor (of 2 dagen ervoor) in een iets frisser badje thuis te doen. Dan zijn ze al iets frisser water gewend.
Een beetje lang verhaal geworden, maar dan heb je wel een idee hoe het er ongeveer aan toe gaat.
Heel veel plezier en laat maar weten hoe het geweest is.
xx Nicole