ervaringen en tips gevraagd voor kraamfeest

Hoi,

Wij gaan een kraamfeest geven voro de geboorte van onze zoon pepijn.
Voor ons is dit nieuw en ik kan niet zo veel informatie vinden op internet.
Ik hoop hier mensen tegen te komen die hier ervaring mee hebben.

Ik zou graag recept willen voor een blauw welkomsdrakje.

En iets anders in plaats van beschuit met muisjes.

Zelf hebben we al het iedee opgedaan om een kinderhoekje te maken,
een kraamboek waar gasten wat voor Pepijn in kunnen schrijven.
En als bedankjes een foto tje van Pepijn.

Hebben jullie nog meer iedeeen??

Alvast bedankt, Risje

Er zijn mini muffins te koop, mischien kan je hier glazuur op doen met blauwe muisje (knoeit een stuk minder). De banketbakker verkoopt vaak ook blauwe schuimpjes e.d.
Een blauw dankje ken ik net echt. Wel Is er een blauw likeurtje, je kunt de bovenkant in de likeur en suiker dopen, Krijg je een mooi randje om het glas.

Als er meer te binnen schiet zal ik dat even opschrijven.

Debby

Hoi, wij hebben met onze eerste ook een kraamfeest gegeven.
Ik heb bevroren soesjes gekocht en een chocolade reep en een doosje muisjes.

Ik heb voor het kraamfeest de soesjes uit de vriezer gehaald (niet eerst laten ondooien) de reep laten smelten in een bakje boven een pan heet water en dan de soesjes met 1 kant in dopen in de chocola en dan meteen in de bak met muisjes duwen.
Was bij ons een heel groot succes bij groot en klein.

Voor de rest had ik een tent voor me huis staan en een tap in de tent. We hadden een heel groot feest (wat ideaal was anders had ik nu nog in me kraamvisite gezeten bij wijs van spreken)
Een kinderhoek binnen met speelgoed maar ook weer niet te veel, op de grote tafel had ik drinken voor de kids staan en snoepjes en chips maar niet alles in 1 x.

Veel plezier en geniet er van en laat je zelf ook verwennen he je hebt een top prestatie verricht.

Groetjes Quinta

Hoi hoi!

Wij hebben het bij onze eerste niet gedaan.. Geen behoefte & ook niet superveel ruimte.. We willen het (bij tegen de tijd) onze tweede wel doen.. :-D Een blauw drankje, misschien is rode (aardbeien) met groene (reinde claude) siroop mengen een idee? Dan wordt het donkerpaars/blauw dacht ik!
En idd, soesjes met slagroom/chocoladesaus met muisjes, grote muffins bakken (of minimuffins kopen in supermarkt) & van dat room erop met muisjes! Heb ik bij een babyshower gedaan! En natuurlijk de chocolaatjes bij de bakker/jamin.. :-D
Voor de kids een speelhoek, leuk idee! Idd niet te veel speelgoed & evt wat speelgoed voor buiten in de tuin?

Veel plezier! En geniet van jullie feest!

Groetjes Mamasun

Bedankt voor jullie tips!

Nog een vraagje, wat doe je met de baby?
Het lijkt me ook niet zo fijn als de baby de hele middag van arm naar arm gaat.
Ik dacht eerst om hem in de box te leggen, dan kan iedereen hem zien. Maar hij heeft nog wel eens zijn huiluurtjes, dan kan ik hem ook niet in de box laten liggen.
Ik zat te denken aan een draagzak, maar dan kunnen mensen hem bijna niet zien, je ziet dan maar een klein stukje van het hoofdje.

Hoe zijn jullie hier mee om gegaan? Of is het niet zo erg als de baby van arm naar arm gaat?

Terug
Bovenaan