Ervaringen Fransicus Ziekenhuis Rotterdam?

Wij wonen bij het SFZ om de hoek maar ik ga in Delft bevallen, ben bij het SFZ langsgeweest om pijnbestrijding te bespreken (na een helse 1e bevalling in ander ziekenhuis) maar ze kunnen dit niet daar niet 24/7 garanderen. Voor mij reden voor een ziekenhuis te kiezen waar dat wel altijd mogelijk is.

Overigens in reaktie op vorige berichtje; Havenziekenhuis doet geen bevallingen, ik was daar onder behandeling bij de gynaecoloog maar ben bij zwangerschap doorgestuurd.

Ik ben dus ook in het SFG bevallen, maar in mijn geval werd het een spoedkeizersnee! Wel vond ik het personeel erg vriendelijk en toen eenmaal vaststond dat het een ks ging worden ging alles zo snel dat het langs me heen is gegaan grotendeels.
Ik lag ook aan die CTG maar dat kan vaak ook niet anders, ze moeten dan je weeen en hartslag van je kindje in de gaten houden... Dat is denk ik in elk ziekenhuis hetzelfde.
Baarkrukken heb ik geen ervaring mee, ik weet niet of ze die hebben.
Nadat mijn zoontje geboren was, kreeg ik hem niet gelijk op mijn buik maar hij was dan ook 6 weken te vroeg en ze moesten dus eerst controleren hoe het met hem ging. Later heb ik hem wel de hele avond mogen bewonderen toen ik met bed en al de couveuseafdeling op werd gereden.
Dus ik heb eigenlijk helemaal geen klachten over het SFG hoor! En ze doen inderdaad van die voorlichtingsavonden waar je informatie krijgt over een bevalling in het SFG. Jammer dat ze geen verloskamers laten zien, maar er waren wel allemaal kraampjes met gratis proefverpakkingen  van Zwitsal enzo, en ja als het gratis is....  We blijven Hollanders he...?

Succes met bevallen!

HOi Meiden,

Ik ben ook in het SFG bevallen. Ik vond het werkelijk geweldig. Erg vriendelijke begeleiding. Ik kreeg speciaal iemand (een assistent of leerling) naast me staan om de weeën op te vangen en mee te puffen. Samen met mijn man, die ook fors meedeed met puffen.
Wij moesten ons om 8 uur in het ziekenhuis melden om ingeleid te worden. Na twee keer pillen inbrengen (ipv gel) gebeurde er nog niets. Om 16 uur braken de vliezen en om 19:30 uur is hij geboren. De gyn die er vanaf 's morgens vroeg is bijgeweest droeg de bevalling op een gegeven moment wel over aan een ander, maar bleef er toch zelf bij om ook het eind mee te maken. Ik weet niet of dat degene was die hiervoor werd genoemd, ik geloof het niet, maar deze was dus ook heel fijn.

Ik kreeg ook wel pijnstilling. Zo'n spuit. Geen idee of het hielp: pijn deed het toch wel. Maar het ging ook heel snel.
Bij ons hebben ze ook wel met een kupje of een flesje wat kunstvoeding gegeven, terwijl ik dat eigenlijk niet wilde. Daar moet je dus wel goede afspraken over maken!

Heel veel succes met je bevalling!

O ja, ze hebben wel voorlichtingsavonden, maar als je al eerder bent bevallen heb je daar niets aan. De verloskamers zie je ook niet.

Terug
Bovenaan