Ervaringen gevraagd: Groei HCG week 3-4

<p>Hallo dames, Ik heb afgelopen donderdag een bloedtest laten doen bij de huisarts (3w4d, 11 dpo) Hieruit kwam dat mijn HCG 30 was. Zwanger dus! Eindelijk! Na veel narigheid het afgelopen jaar, ben ik onwijs blij.  Gisteren (maandag) heb ik opnieuw een bloedtest gehad (4w1d, 15 dpo). Mijn HCG waarde was nu 438! Een enorme stijging dus. Niet elke 48-72 uur verdubbelt, maar elke dag (24 uur). Wat waren jullie waardes rond deze tijd? Zijn dit normale waardes? En kan dit wijzen op een tweeling (hier lees ik dan weer dingen over).. </p>
 
Dankje! Ik heb eerder een miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Door dit laatste, moet in een vroeg stadium worden gekeken of de zwangerschap dit maal wel in de baarmoeder zit. Daarnaast moet ik vanaf de positieve test progesteron gaan gebruiken, vandaar dat ik er snel bij was met testen. Gezien de hoge HCG waarden, lijkt een bbz gelukkig minder aannemelijk. Ik krijg volgende week een echo om dit vast te stellen. Heel spannend dus!  En er moest sowieso tweemaal geprikt worden, om vast te kunnen stelen hoe de groei van HCG verloopt.
 
Ik heb geen idee hoe het precies zit met die waardes. Maar ik heb waarschijnlijk al héél vroeg positief getest. Had ook eigenlijk gewoon verwacht dat het negatief zou gaan uitslaan. 
Ik heb een cyclus van 35 dagen, en 2 weken voor mijn verwachtte menstruatie testte ik al positief met zowel de normale test van de action als de clearblue, die 1-2 weken aangaf. 2 dagen later gaf clearblue 2-3 weken aan. 
De verloskundige vond het ook vreemd dat ik zo snel al positief testte. Ik zit nu op 6 weken en 3 dagen. Dus zal over 2 weken wel horen of ik al langer zwanger dan ik denk of er een andere oorzaak is. 
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan, blijf gezond! ♡
 
Hi Sennaa, Gefeliciteerd! Wat een bijzondere manier om het zo vroeg te ontdekken voor jou! Het lijkt er bij jou dus ook sterk op dat het erg hard gaat met de verdubbeling van HCG haha. Heb je geen bloedtest gedaan? Heb jij nu ook veel klachten? Heeft verloskundige ook iets kunnen zeggen over een eventuele oorzaak van de snelle groei?
Bedankt! Jij ook! 
 
[quote quote=10313603]Dankje! Ik heb eerder een miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Door dit laatste, moet in een vroeg stadium worden gekeken of de zwangerschap dit maal wel in de baarmoeder zit. Daarnaast moet ik vanaf de positieve test progesteron gaan gebruiken, vandaar dat ik er snel bij was met testen. Gezien de hoge HCG waarden, lijkt een bbz gelukkig minder aannemelijk. Ik krijg volgende week een echo om dit vast te stellen. Heel spannend dus! En er moest sowieso tweemaal geprikt worden, om vast te kunnen stelen hoe de groei van HCG verloopt.[/quote]
dan is het inderdaad heel belangrijk om er zo vroeg mogelijk bij te zijn. Nogmaals gefeliciteerd!
 
[quote quote=10313612]
dan is het inderdaad heel belangrijk om er zo vroeg mogelijk bij te zijn. Nogmaals gefeliciteerd!
[/quote]

Bedankt voor jouw interesse Girafje! Erg lief! En bedankt. 
 
Graag gedaan ik heb voor mijn eerste kindje een miskraam gehad met 11 weken met onbekende oorzaak en daarna duurde het 2 jaar en 8 maanden voordat ik weer zwanger was
 
Terug
Bovenaan