Ervaringen inleiding

<p>Hoi hoi</p><p>Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Bij ons eerste kindje had ik bijna geen kwalen.. ook niet bij 35 weken. Ik ben nu 35 weken zwanger dus van de 2e en heb alleen maar kwalen. Ik kan amper normaal functioneren. 50 meter lopen lukt amper. Ben constant buiten adem, heb enorme last van vocht in mn handen voeten en benen.. en ontzettende jeuk op mn hoofd en rug non stop. (Ik ben 2x geprikt op zwangerschapscholestase maar dat is het niet). De verloskundige denkt aan inleiden.. ik zelf vind t dood eng. Bij de eerste ben ik thuis bevallen en dat was zo fijn en ook vrij snel. 100 minuutjes heeft t geduurd.. maar ik zie t ook niet zitten om nog 5 weken of meer door te lopen want mn conditie gaat steeds meer achteruit.  Wie heeft dit ook gehad.. of wie is er ingeleid? Ik heb nog geen idee van inleiden hoe t werkt enz.. wat vonden jullie?</p>

Ik ben ingeleid en vond het een beetje dubbel. Ik werd ingeleid dmv een ballon (2 pogingen) wat bij mij totaaaaaal niks deed! Het leverde net 1cm ontsluiting op in 1.5 dag. Pas toen er gel werd ingebracht ging het snel alleen kreeg ik toen zo'n ontzettende weeën storm dat ik uitgeput mijn bevalling in moest en daar nog meer opwekkers kreeg omdat mijn pers weeën niet sterk genoeg waren. Uiteindelijk heb ik er alsnog 43 uur over gedaan vanaf het moment van de 1e weeën toen de ballon was ingebracht.
Ene kant fijn dat het kan als het medisch noodzakelijk is, andere kant hoop ik dat het bij deze zwangerschap allemaal wat natuurlijker gaat en ik ook kan meemaken hoe het voelt als je lichaam er klaar voor is omdat ik daar ook erg nieuwsgierig naar ben! 

Ik ben ook ingeleid met een ballonkatheter. Ik was toen 40+5 de ballon erin ging heel makkelijk ik mocht ermee naar huis en in de ochtend viel die al eruit. Ik moest me toen om 8uur melden in het ziekenhuis. ik werd aan de CTG gezet maar nog niets gebeurde er. Om 11uur hadden ze me vliezen gebroken. En kreeg rond 1uur weeen opkomers (of hoe je dat ook noemt) ik voelde helemaal niets dus het werd op een gegevende moment 4.5 wat behoorlijk hoog was voor die weeen. En daar kwam mn nachtmerrie. Had een weeenstorm. Gelukkig ging het allemaal zo snel en om 18.03 is mijn zoon geboren.

Inleiden kunnen per bevalling verschillen.
Bij mij liep het niet omdat mijn lichaam en de uk er niet klaar voor waren met 37 weken, bij poging 3 ging het lukken. Helaas draaide meneer de laatste minuut naar een sterrenkijker en werd het een spoedkeizersnede.

Maar ik heb ook soepele verhalen gehoord over inleidingen. Hoe meer zorgen je maakt, hoe meer het hormoon om te bevallen niet vrijkomt, waardoor de bevalling ook langer kan duren dan bij nummer 1. 
Succes en sterkte met de laatste loodjes!

Ik ben ook ingeleid bij bevalling van mijn dochter. Werd een ballonnetje geplaatst dag erna kwam dese eruit en zijn mijn vliezen gebroken. Weeën maar ze geven.. Hier iig standaard weeën opwekkers bij een inleiding.. Dat was dus wel een hel want gelijk zat ik in een weeën storm dus non stop... 
Uiteindelijk ruggenprik.. Paar x op pompje gedrukt en gestopt met drukken omdat ik niet zo verdoofd wilde zijn ivm moeten wachten met persen. Totale tijd bevalling 6 uur en 13 minuten. Totale tijd van persen tot geboorte slechts... 1 minuut.. Dusja.. Buiten weeën storm was het prima te doen

Dank jullie.. bij mn dochter hsd ik ook een weeenstorm.. non stop weeen daarom was ze er denk ik zo snel dus ik weet wel hoe dat voelt natuurlijk .. t liefst wil ik wel natuurlijk en weer thuis maar door die kwalen durf ik minder snel thuis te bevallen.. ook al lijkt t me wel relaxter weer.. maar nu voel ik zoveel meer dan bij mn vorige zwangerschap..dat is t lastige

Hi! 
Hier een positief verhaal over inleiden. Ik kijk echt heel tevreden terug op mijn bevalling. 
Met 38,5 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een zwangerschapsvergiftiging. Ik zou savonds een ballon krijgen en de volgende ochtend zouden ze mijn vliezen breken. Niet dus...
voor het plaatsen van de ballon checken ze je ontsluiting. 2cm zat ik al op! We konden direct door naar de verloskamers. Mijn vriend en ik gaven aan dat we niet wisten wat we moesten verwachten en zijn goed begeleid door de verloskundige. Geef het dus vooral aan als je iets niet begrijpt of prettig vind.  
Om half 9 zijn mijn vliezen gebroken en kreeg ik direct weeenopwekkers. Tegen 4 uur kreeg ik persdrang. Na 20 minuten persen is onze dochter geboren. 
Wij hebben de hele nacht grapjes gemaakt en echt samen doorgebracht. Zolang je zelf zo ontspannen mogelijk bent gaat het allemaal goed komen. Zie er niet tegen op, maar kijk er naar uit. Je gaat je kindje ontmoeten?

Hoi, wat vervelend dat je niet meer echt van je zwangerschap kunt genieten! Zelf ben ik met 36+3 ingeleid ivm cholestase en vergiftiging. Eerst dmv een veter met hormoon, de volgende dag een balon en toen de volgende dag had ik 3 centimeter en konden ze de vliezen doorprikken en het infuus met de weeenopwekkers toedienen. Omdat het mijn 1e bevalling was, wist ik niet wat mij te wachten stond. Om 10 uur kreeg ik infuus, om 12 uur begon ik het te voelen om 4 uur heb ik remifentanil gevraagd en om 20.36 is ons zoontje geboren. Tja.. Een bevalling is nooit leuk denk ik. De persfase daarintegen vond ik geweldig! Eindelijk kon ik wat doen! Ons zoontje is dus met 36+5 geboren en was echt randprematuur. Ik denk dat het voor de baby wel beter is als deze nog lekker in jou verder kan groeien! Ons zoontje had niet voldoende zuigkracht om borstvoeding te drinken waardoor ik 8 weken alles gekolfd heb. Uiteindelijk lukte het na hulp van een lactatiekundige nog steeds niet en ben ik gestopt. Dat vond ik zelf een groot nadeel van de vroeggeboorte. Nou... Lang verhaal geworden! Succes met de laatste loodjes! Zet 'm op! 

Terug
Bovenaan