Ervaringen ivf Belgie/Duitsland?

<p>Dag allemaal, </p><p>Zijn er mensen met ervaringen met ivf in het buitenland? Ik ben eerder dit jaar begonnen met ivf. Ik ben niet meer de jongste, lage amh en ook niet zo'n hele hoge opbrengst. Vraag is dus of we wel 3 rondes mogen doorlopen. Ik lees veel verhalen over vrouwen in een vergelijkbare situatie die naar het buitenland gaan. Op basis van wat ik kan vinden zijn de behandelingen in Duitsland en België vergelijkbaar met elkaar, maar dat weet ik niet zeker en hoe te kiezen tussen Gent/Brussel/Düsseldorf/Heinsberg? Over Duitsland lees ik ook dat de NL artsen uit Düsseldorf vorig jaar hun eigen kliniek zijn begonnen (Cuypers en Cuypers). Iemand daar al ervaring mee?</p><p>Zijn er mensen hier die dit ook overwogen hebben en op basis waarvan een keuze gemaakt?  Alvast bedankt! :) </p>

Ik geloof dat ik heb gelezen op het '1e x ivf' topic dat daar wat dames zijn die naar Duitsland gaan. Anders zou je je vraag daar eens kunnen stellen. 
Zelf ga ik aan een icsi traject beginnen komende maand en ik moet zeggen dat ik er wel naar heb gekeken. Een ziekenhuis in de buurt is makkelijker maar in het buitenland kijken ze snel verder dan alleen de standaard stappen die doorlopen moeten worden. Wij gaan nu de 1e keer toch in het zkh (vertrouwd en al een iui traject doorlopen) en als me dat niet bevalt dan ga ik toch kijken naar een kliniek. 
Succes! 

Hoi Jillla, 
bedankt voor je reactie, ik ga dat andere forum eens uitpluizen! 
Spannend dat je aan icsi gaat beginnen! Als het goed voelt zou ik ook zeker bij je eigen ziekenhuis blijven/beginnen, vertrouwd en dichtbij. Overstappen kan altijd nog. Ik ben zelf ook niet ontevreden over mijn ziekenhuis, maar stoppen na de 2e poging zou ik wel zonde vinden, eigenlijk is dat de enige reden om verder te kijken.
Heel veel succes gewenst!

Wij zijn een van de stellen die van Nederland overstappen naar Duitsland. In Nederland 2 pogingen gehad waarbij de tweede echt fout ging, waarbij ik een inwendige bloeding kreeg. Dus toen zijn we gaan zoeken naar een kliniek die ons meer serieus nam en een stuk persoonlijker is. Wat vooral voor mij van belang was, dat ze een punctie onder een roesje of narcose doen. Want dat is waarschijnlijk het grootste probleem geweest bij ons. 
Maar voor het overstappen heb je een flinke lange adem nodig. Want wij hebben in april ofzo de beslissing genomen en zijn nu pas geweest om werkelijk te praten met de arts. Onze eerste poging in Duitsland zal pas volgend jaar zijn. 

Hoi Brabandse,
Phoe, van zulke wachttijden schrik ik wel! 
Heftig dat je een bloeding kreeg, ik snap dat je vertrouwen daar een klap van krijgt. 
Heb jij ook Belgie overwogen?
Ik ga iig alvast contact opnemen met Duitsland...
Jij veel succes gewenst! 

Wij zijn bij VivaNeo in Düsseldorf onder behandeling. Tot nu toe worden we super goed geholpen en zijn we erg tevreden, we staan aan het begin van het traject dus veel kan ik er nog niet over vertellen 

Hoi, 

wij zijn ook aan het twijfelen tussen Cuypers-Cuypers en Viva Neo in Dusseldorf. Ik ben ook aan het zoeken naar eerdere items hierover, maar kan nog niet iets vinden. 

Hoor graag ervaringen over beide. 

Hoi, wat ik begreep is dat Cuypers en Cuypers eerst in Dusseldorf bij Viva Neo werkten en nu voor zichzelf begonnen zijn. De aanpak zal dus niet zo veel verschillen. 
@Prisssie, wat spannend, veel succes! Fijn dat je eerste gevoel positief is. Wordt je in DD ook in het Nederlands geholpen? Volgens mij vonden veel mensen dat daar ook fijn. 

Terug
Bovenaan