Ervaringen johannesbroodpitmeel?

Hoi meiden!

Mirthe spuugt na elke voeding een beetje. Ze is bijna 3 maanden.  Nu wil ik johannesbroodpitmeel gaan gebruiken. (Wie heeft trouwens dat woord bedacht?)
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Wordt de ontlasting er ook dikker van? Mirthe heeft namelijk al wat moeite mee.
En wordt de melk er ook dikker van, zodat ik een andere speen moet gebruiken?

Alvast bedankt!

Liefs,

Ingrid

Hallo!

Ik ben bij Tijs, inmiddels 5,5 maand ook rond de 3 maanden met JHB begonnen en het werkt perfect!! Tijs moest ook altijd wel wat spugen en dat werd op den duur ook steeds vaker omdat hij natuurlijk steeds beweegelijker werd. Ik vond het ook zo zielig worden dat ik uiteindelijk besloot om JHB te gaan gebruiken. Ik ben geen moeder die van alles wat maar steeds probeerd dus heeft nog lang geduurd voordat ik hieraan begon..haha.
Maar het resultaat is perfect. Ik gebruik het nu nog elke dag. Ben begonnen toen met 2 schepjes in de fles te doen, staat op de verpakking wat je mag geven. Je moet inderdaad wel een kijken hoe het met de ontlasting gaat. Tijs zijn ontlasting werd wel wat dunner maar verder geen probleem. Het spugen was in ieder geval zo goed als over en als hij nog eens wat terug gaf dan was het wat dikker en zat niet alles gelijk helemaal onder.

Ik geef het Tijs nu nog steeds door zijn fles heen en met de speen moet je even kijken. De voeding word wel wat dikker (ligt ook aan de hoeveelheid schepjes natuurlijk) maarTijs kan ontzettend goed drinken en heeft een zeer goede zuigreflex dus ik  heb altijd de Avent speen 1 gebruikt. Pas vanaf 2 weken geleden gebruik ik nu de nr 2 omdat de nr 1 te langzaam ging. Hij had niet meer zo'n zin om zo lang te zuigen..haha.

Tis een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan heb. Ik kan het je zeker aanraden.
Succes.

Daan mv Tijs (5,5 maand)

Hallo,

Kijk uit(!). Onze mats (nu 4,5 maanden) gaven wij, omdat hij véél spuugt Nutriton.
Dat ging perfect, maar op den duur liep hij helemaal leeg! Gevolg was heel erg veel poepluiers, vieze rompertjes en het ergste; schrale billetjes van al dat poepen (lees: diarree-achtig).
Bij een beetje opgeven zou ik voorzichtig aan doen met de Johannes-gebeuren (wat een woord inderdaad). Wij zijn ermee gestopt.
Mocht ze wel (veel)meer gaan spugen: Nutrilon A.R. (bij hevig spugen) werlt erg goed.
Helaas heeft Mats nu weer(!) sinds drie dagen alst van diarree (dat pitmeel zit ook in A.R.), maar dat kan ook n virusje zijn; hij gebruikt t al een paar weken.

Succes!

wij geven ons dochtertje van bijna 5mnd ook al een tijdje johannesbroodpitmeel en moet zeggen,we zijn er zeer positief over.ze spuugt nu stukken minder.

groetjes van esther( mama van rebecca)

Hoi.

Jamie krijgt ook al een hele tijd  nutriton door zijn flesje en ook ik zweer erbij. Van die ontlasting had Jamie ook last. Wel 8 keer op een dag!!! Je moet het klaar maken met net gekookt water (bloedheet dus) hierdoor lossen de vezels goed op en heeft je kindje minder last van diaree. Dit heeft bij Jamie goed geholpen. In het begin maakte ik het gewoon klaar door het in handwarm wat te mengen en dan lossen de vezels niet goed op. Waardoor je meer ervan nodig hebt en je kindje aan de diaree kan raken.

Succes

Groetjes Natasja

Ja klopt, je moet de voeding inderdaad wel klaarmaken met gekookt water. Dit kan al afgekoeld zijn en dan weer verwarmen in de magnetron maar dan lost alles veel beter op.
Ik kook 'sochtends altijd een pannetje met water voor Tijs en als dat is afgekoeld zet ik het in de koelkast. Dit water kan je dan ongeveer 24 uur gebruiken. Erg handig vind ik en ik vind het toch belangrijk dat het water gekookt is. Naar mijn mening kunnen er toch meer bacterieen in de warm water kraan zitten...maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

Ook als je rijstebloem gebruikt, lost dit beter op in gekookt water!

Hallo,
wij hebben bij Simon (7 mnd) ook de afgelopen weken Nutriton door de melk gedaan ivm spugen. Werkt goed tegen spugen maar hij raakte er wel verstopt van.
Gelukkig kunnen wij nu afbouwen.
Overleg met het CB of met je kinderarts!!
Succes!

Wij hebben ook Nutriton gebruikt tegen het spugen bij onze dochter. En het werkt echt goed. De ontlasting wordt er juist dunner van. Onze dochter was zelfs aan de diarree. Toen zijn we even gestopt en zijn de dosis langszaamaan (op advies van kinderarts) op gaan bouwen. Dus niet gelijk de toegestane hoeveelheid door het flesje doen maar eerst beginnen met een half schepje, dan als het goed gaat na 2/3 dagen weer wat meer. En dan kan je ook zien welke dosis hij nodig heeft, misschien spuugt de kleine al niet meer na 2 schepjes door de voeding heen.

Terug
Bovenaan