Ervaringen johannesbroodpitmeel?

Hoi,

Toen Mirte (nu 8,5 mnd) een paar weken oud was, was ze ook vreselijk aan het teruggeven. Ik had geen schone truitjes meer en zag het niet meer zitten. Mijn schoonzusje (kinderarts) heeft mij toen johannesbroodpitmeel aanbevolen. En het werkt heel goed. Ze spuugde niet meer en als er nog iets terugkwam was het dikker en kon je het gewoon wegvegen, in plaats van weer omkleden. We hebben geen problemen gehad met haar ontlasting. Tijdens de borstvoedinsperiode kolfde ik af en deed ik Nutriton erbij in het flesje. Daarna ben ik Friso Comfort (daar zit johannesbroodpitmeel in)  gaan gebruiken. Daar deed ze het ook prima op. Nu is ze 8,5 maand en is de johannesbroodpitmeel afgebouwd en doet ze het ook goed op Friso normaal.
Ik zou het zeker proberen als ik jou was.

Groetjes,
Linda (moeder van ook een Mirte)

Mijn zoontje van vier maanden had ook last van spugen. Er kwamen soms golfen melk terug na zijn voeding. Wij geven nu Nutrilon A.R. en hij spuugt er veel minder door. Af en toe komt er een mondje terug. In A.R. zit ook johannesbroodpitmeel.
Johannesbroodpitmeel is een natuurlijk verdikkingsmiddel wat afkomstig is van de vruchten van de Johannesbroodboom. Dus vandaar dat het Johannesbroodpitmeel heet.

In Nutrilon A.R. zit de juiste hoeveelheid Johannesbroodpitmeel en met nutriton moet je zelf doseren. Daarom hebben wij voor A.R gekozen. Als je teveel nutriton gebruikt kan je kindje last krijgen van zijn/haar darmpjes.
Ik kan A.R. echt aanraden bij hevig spugen, maar het is wel altijd verstandig om even op het consultatiebureau advies te vragen of het inderdaad geschikt is voor jou kindje.

groetjes Tasan

Hoihoi,

Mijn zoontje van 5,5 week krijgt sinds 1,5 iom het CB ook JBPM. Ik geef borstvoeding en geef hem vooraf en na de voeding een beetje gekookt water met wat JBPM daardoor heen. Hij spuugt nu veel minder. Voorheen  kwamen er hele golven uit en bleef ik alles maar verschonen.  Vond het erg zielig voor hem dat constante gehannes met kleertjes uit/aan etc.

Sinds vandaag meng ik de JBPM met een beetje moedermelk ipv water omdat hij het papje met water nogal vies vindt. Nu het met een beetje melk is, vindt hij het veel beter te verdragen ;-).

Eerst poepte hij een paar x per dag een klein beetje en nu poept hij ongeveer elke 36 uur een hele luier vol. Ik vind dat eerlijk gezegd veel prettiger, maar ik ga nog wel even bij het CB vragen of dat wel 'goed' is. Ik heb ook het idee dat hij minder last heeft van krampjes sinds we JBPM gebruiken.

Tot zover mijn ervaringen.

Groetjes,

Laura

Terug
Bovenaan