Ervaringen Just Sit?

<p>Hi mama’s en papa’s!  ik ben zwanger van ons tweede kindje en opzoek naar een oplossing om met beide kinderen de deur uit te gaan. Als de baby komt is onze dochter 1,5 (18 maand). Ze ontwikkeld zich niet extreem snel dus ik verwacht dat ze dan nog niet zelfstandig loopt. nou kwam ik een stoeltje tegen van Just Sit. Dus stoeltje schuif/zet je bovenop de reiswieg van je kinderwagen. Heeft iemand hier ervaring mee? hoe bevalt het? Is dit niet slecht voor je kinderwagen? Wij hebben een Joolz Day 2 en zijn daar heel blij mee.  bedankt alvast!</p>

Zelf geen ervaringen mee, maar mijn ouders hadden hem vroeger bij mij en mijn broer en daar waren ze toen heel blij mee. Er is natuurlijk wel een hoop veranderd in de tussentijd!

Geen ervaring mee maar ik heb er ook serieus naar gekeken een jaar geleden. Mijn oudste dochter was 21 maanden toen haar zusje geboren werd. Ze liep ook pas met 18 maanden... 
Wij hebben gewacht tot de baby geboren was en toen gekeken hoe 'groot' onze oudste dochter was, ze ontwikkelen zo snel tussen de 1-2 jaar.. uiteindelijk besloten om een Joolz plankje te kopen (ik heb ook de Joolz wagen!) en dat ging eigenlijk gelijk heel goed. Nu zijn we 6 maanden verder en gaat de oudste ook vaak mee op de loopfiets of loopt ze achter me aan met haar eigen poppenwagen. 
Maar ik snap goed dat je het overweegt, het leek me ook een fijne oplossing. Duowagen heb ik geen moment gemist, vind ik echt zonde van het geld.. nu de oudste 2.5 is wil ze echt niet meer in de wagen zitten maar zelf lopen/fietsen.. dus een duowagen gebruik je denk ik maar relatief kort, en is behoorlijk duur voor zo'n korte periode

Wij hebben een Just sit. Onze dochter was net 2 toen onze zoon werd geboren. Ze is erg fijntjes en woog toen net 10 kg. 
Om naar de supermarkt te gaan moeten we een eindje lopen, waaronder een stuk vlak langs de drukke hoofdstraat. Heel erg fijn dat ze dan even (vast) kan zitten en niet zomaar de straat op kan schieten. Ook als ze even geen zin heeft om te lopen of we lopen net wat verder kan ze mooi even zitten.
Nadeel vind ik dat ze erg koud zit (nu in de winter). Het waait aan alle kanten langs haar heen, dus een dekentje over haar benen is op frisse dagen echt wel nodig. Daarbij is mn kinderwagen ook iets instabiel. Zodra hij iets op een helling staat moet ik 'm goed vast houden, anders kiept ie om door het gewicht van mn dochter dat gedeeltelijk voor het wiel zit. Kan zijn dat dit verschilt per kinderwagen. Ligt er aan waar je het op het frame kunt monteren.
Kort gezegd, het heeft voor- en nadelen, maar vind het wel fijn dat ik 'm heb!

Geen ervaring mee. Ik heb er wel naar gekeken, maar het leek mij qua gewicht teveel voor het onderstel. En ook mogelijk dat je kinderwagen misschien zou "schommelen".
Mijn zoontje is 17 maanden als nr 2 komt. Wij vonden een duowagen een beetje te duur voor een korte periode. Kan later altijd een duobuggy kopen natuurlijk.. 
Wij hebben nu dit:
https://www.bol.com/nl/p/roller-plus-meerijdplankje-universeel-carbebe/9200000120228546/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-66536625564-S-607520486383-9200000120228546&gclid=EAIaIQobChMIxeOAqf3-5wIVjed3Ch3XkwF0EAQYAiABEgKLsPD_BwE

Zagen het in de winkel, hele winkel door gereden met mijn zoontje (nu 16 maanden) erop. Hij vond het een groot feest! Zat erop als een koning op zijn troon. Goed stabiel en op het stoeltje zit een gordeltje, waardoor je niet bang hoeft te zijn dat hij gaat staan. Later kan het stoeltje eraf en heb je een gewoon meerijdplankje 

Ik vind die duowagens zo lomp. Ze zijn of breed waardoor ik bang ben niet door de winkel te kunnen. Of ze zijn lang en hebben een enorme draaicirkel. Daarnaast zijn ze best duur. 

dus zo’n stoeltje leek me een goedkope, makkelijke oplossing voor zolang de oudste nog niet loopt. 

we hadden ook al het idee om de jongste nog in de draagzak te houden zolang de oudste nog niet meeloopt/op een meerijplankje kan. 

Hier hadden we bij aanschaf van de kinderwagen nog niet bij stil gestaan??‍♀️

Terug
Bovenaan