ervaringen kdv/gastouder

hey hallo
ik ben toen ruben geboren thuis gebleven om dat ik voor hem wou gaan zorgen maar ik miste iets en ben toen gastouder geworden ik pas op op een meisje van bijna 2 en ik had een meisje van 5 maanden maar dit kindje was zo erg nou het kindje niet maar de ouders dit kindje sliep thuis en op het kdv niet in bed maar gewoon in de box terwijl ik van mening ben dat een kind slaapt in een bed boven of op een aparte kamer ivm de prikkels die ze krijgt van de anderen
dus met haar ben ik gestopt omdat het niet klikte met de ouders omdat we anders dachten over opvoeden we hebben 2 honden en die horen bij mijn gezin en dat wist ze van te voren nu moest ik van hun de honden de hele dag vast doen endat wil ik niet kinderen moeten respect hebben voor de honden en er niet aan komen dan gebeurt dit andersom ook niet
ik krijg nu binnenkort een jongetje erbij van 3 maanden van mijn vriendin en ben op dit moment 12 weken zwanger dus het is hier lekker druk
ik knutsel regelmatig met het meisje vooral als mama papa of opa of oma jarig is maken we iets leuks dit hoort er een beetje bij
voor de rest ga ik niet met de kinderen op stap we lopen regelmatig even buiten lekker frisse neus halen maar we gaan niet naar school want ik wil geen schoolgaande kinderen dat gesleep heen en weer en vooral met slecht weer bah
als ik jou was zou ik lekker op zoek gaan naar een andere oppas of inderdaad naar kdv
groetjes ineke
wat een verhaal weer hahahha

hallo dan,
Nou, we zijn geweest hoor.
Veel vragen gesteld, veel duidelijk geworden. Daan word wel echt gezien als individu. Niet verplicht gaan slapen om 1u, maar als Daan moe is. Als dat om 12u al is, gaat ie dan op bed. Als ik wensen heb, kan ik dat aangeven. Dan proberen ze hun best te doen om dat op die manier te doen. 12 kinderen max, met 2 begeleiders. Het zijn groepen van 0-4 jr. Bij ziekte word er wel gebeld met ouders, dan word overlegd wat te doen. Maar bij 39gr koorts is het wel heel wenselijk dat je je kindje op kan halen.
Ze doen aan flex opvang, wat voor ons wel heel fijn is. Open van half 8 tot 18u. Daar kunnen wij goed mee leven.
Het zag er allemaal fijn uit, voelde prima. Er is nu wel een wachtlijst, maar goed...ik heb nu nog opvang, dus ik zit niet met de handen in het haar. Omdat de gastouder en het kdv onder dezelfde organisatie vallen, kan ik zo over stappen met Daan. We gaan ons in ieder geval wel inschrijven. Als er plek is, hebben we nog een week bedenk tijd. Dus...moet goed komen lijkt me.
Een andere gastouder was er niet in mijn buurt. Dat valt dus gelijk al af voor mij...

gr Anita

ik kom echt weer met een ander verhaal eigelijk,ik denk dat aaron geen kind is voor een kinderdagverblijf omdat het er veel te druk is,naar mijn mening(heb er 3 jaar gewerkt)en ik denk dat hij meer gebaat is bij aandacht en ietsje meer rust,nu hebben wij een gastouder gevonden in de buurt en die heeft 3 kinderen van zichzelf,4,6 en 8 jaar en dan heeft ze elke dag nog 2 oppaskindjes inclusief aaron,aaron gaat er heen op de maandag en vrijdag,en op de maandag is er nog een kindje van 1,5 en op de vrijdag een kindje van 2 jaar dus erg gezellig voor hem,tussendoor brengen ze wel de kinderen weg en halen ze weer op,maar aaron vind dat alleen maar gezelligkijkt zijn ogen uit en als hij dan weer terug is in dat huis heeft hij alle aandacht en rust om te spelen...wij vinden dat we het echt getroffen hebben en zijn heel erg blij met haar
zo kan het dus ook eigelijk!!!

groetjes nienke...

Iedere Creche is anders en ook iedere gastouder doet het op haar eigen manier.
Daarom eerst op een rijtje zetten wat zijn je wensen? Wat vind je heel belangrijk en wie kan daar het beste voor zorgen? Heel vaak heeft een kinderopvang ook een eigen visie over de kinderopvang, informeer daar eens naar!

Ons zoontje gaat naar een fantastische creche!  Daar heeft men o.a. de visie om vanuit het kind te denken, creatieve vrijheid te geven en veel te laten spelen, zowel binnen als buiten. Ook verticale opvang en opendeuren beleid zijn trefwoorden daar.
Ze gaan (welliswaar in de bolderkar) regelmatig naar de koeienstal waar ze  spelen en de koeien mogen aaien. Zo kwam hij laatst thuis met een vieze trui van een lik van de koe.

Knutselen doen ze ook, thuis is hij nu ook al aan het tekenen! De creche heeft de zogenaamde Lutjepot slaaphokjes buiten. De kindjes slapen eigenlijk altijd buiten dus, heel bijzonder! Hij slaapt er heerlijk. Warm eten kan gelukkig wel dus als ik hem ophaal heeft hij zijn warme hap al gehad.

Hij is heel blij als ik hem breng en heeft werkelijk nog nooit gehuild als ik hem ging brengen! Een grote glimlach komt op zijn gezichtje als ik op de boerderij parkeer.

Ik wist van te voren dat ik hem naar deze opvang wilde hebben ivm zeer goede berichten in de omgeving. Ik zou adivseren om een aantal opvangen te bezoeken en gericht vragen te stellen.

Je snapt, wij zijn zeer tevreden over deze opvang!

Terug
Bovenaan