Ervaringen kolfapparaat gevraagd!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Een vriendin van mij is 3 weken geleden bevallen van een prachtige dochter.
Zij geeft borstvoeding en wil dit proberen zo lang mogelijk vol te houden.
Nu vroeg ze zich af welk kolfapparaat het beste is. Ik heb dus geen idee!
Hopelijk heeft iemand van jullie goede ervaringen met een bepaald merk...
Tips zijn van harte welkom!

Groetjes,
Laura

Ik heb zelf goede ervaringen met Medela.
Had zelf type Mini Electric, een elekrische dus..
Ik zou wel aanraden om een dubbelzijdige te nemen,
dit had ik achteraf liever gehad want eenzijdig kolven
betekent ook maar één zijde flesje vol terwijl ik bij beide
borsten het zogenaamde toeschietreflex had, zonde dus
om niet te benutten!

Succes

Hoi Laura,

Ik heb er destijds eentje gehuurd bij de thuiszorg en dat was volgens mij ook een Medela (eentje waarbij je twee borsten tegelijk kunt afkolven).
Ik zou haar wel adviseren om een electrische te nemen hoor. Zo'n handding is zo'n gedoe en die zuigt ook veel minder sterk.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik heb de elektrische kolf van Avent. Deze bevalt echt super goed.

Ik had de dubbele elektrische van Medela en die werkte goed. Had deze geleend van de thuiszorg. Ik voelde me wel net een koe... hahaha

groetjes Mariska

He hoi

Ik heb 7 maanden bv gegeven en dus ook op mijn werk moeten kolven en ok had de Medela Swing. Dit is een 2 fase kolf die dus 2 fases kolf. Een baby drinkt ook in 2 fases eerst stimuleren ze het toeschietreflex en daarna zuigen ze krachtig.
Vond het een erg fijne kolf, alleen jammer dat dit een enkele kolf is en geen dubbele variant van is. Maar heb hem met veel plezier gebruikt.
Succes voor je vriendin.

Groeten Naomi

Ik heb de medela mini electric gehad, en die beviel op zich goed. Alleen vond ik het storend als ik wegging dat ie zoveel lawaai maakte.. Ik heb dus ook de medela handpomp gekocht en sinds ik die had, gebruikte ik die electrische niet eens meer..
Ik vond die handpomp perfect!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan