Ervaringen kolfapparaat gevraagd!

Hoi Laura,

Ik heb heel veel gebruik gemaakt van mijn borstkolf. Ik had een dubbele kolf van Medela. In een rugzak Medela Pump in Style Advanced. Het was een geweldig ding. Ik heb er heel veel  plezier van  gehad. Het enige nadeel vind ik de prijs. Ik heb hem tweedehands over kunnen nemen van een vriendin, maar zelfs dan zijn ze nog duur.
Ik heb hem daarna nog aan een vriendin geleend. Nu staat hij weer bij mij. Hij gaat binnenkort marktplaats op, maar als je vriendin er interesse in zou hebben, moet je het me maar laten weten.

Groetjes, Karin

Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties! Ik ga alle info aan haar doorgeven...

@Karin:  Ik zal haar vertellen dat jij een kolfapparaat te koop hebt. Ik heb alleen geen idee of ze dit tweedehands zou aanschaffen...i.v.m. garantie enzo...

Groetjes,
Laura

Absoluut een 2 fasen systeem nemen zoals de Medele Symphony. Ik had toendertijd de mini elektric geleend. Bleek dat een type te zijn wat je alleen kan gebruiken als de boel al mega goed op gang is aangezien het maar 1 fase is (PIJNLIJK!!) en dat het geen afgesloten systeem is waardoor je hem niet uit mag lenen uit hygienisch oogpunt. Op aanraden van de verloskundige heb ik de uiteindelijk de Medela Symphony gehuurd bij de thuiszorg. IDEAAL ding. Geen pijn meer, goede melk.
Tegenwoordig hebben ze van medela ook een type in een handige rugtas met koelelementen die je onderweg mee kan nemen.

gr.Ing

Ik heb 5 mnd bv gegeven en veel afgekolfd. Ik heb de medela swing aangeschaft. Ontzettend heerlijk apparaat.

Hij bootst eerst de korte snelle bewegingen na van je kleintje voor de toeschietreflex en daarna doet hij de lange bewegingen en deze kan je zelf handmatig zwaarder zetten.

Echt super ding!!

Hoi, hopelijk zie je door de bomen het bos nog! Iedereen heeft verschillende ervaringen... Ik heb wel vaker gehoord dat de mini-electric (heet die zo?) niet goed bevalt.
Ikzelf heb de handkolf van Avent. Gaat super! Het grote voordeel vind ik dat je héél nauwkeurig de kolfsterkte en snelheid bepaalt, omdat je het allemaal met de hand doet. Ik vind het een handeling van niks, krijg er geen zere hand van ofzo.
Enige nadeel is dat je niet dubbelzijdig kunt kolven, maar dat heb je met een enkelzijdige elektrische natuurlijk ook.
En het scheelt een stuk in de portemonee.

Succes!

Oja, wat ik nog vergeet, ik werk 3 dagen per week buitenshuis en kolf dan 2-3x. Ook dat gaat dus prima met een handkolf!

hoi ik hab een handkolf en een elekrische kolf gehad van avent en vond ze allebei heel goed. Omdat Thomas niet aan de borst wou heb ik 10 weken alleen maar gekolfd, ben daarom overgestapt op de elektrische. Het makkelijke van avent vind ik dat alles op elkaar past, je kan dus zo je aventflessen op de kolf schroeven. das handig als je, zoals ik , erg veel productie hebt. Dan hoef je niet zo vaak die cupjes te wisselen.

succes ermee!

Terug
Bovenaan