Ervaringen: kort achter elkaar zwanger!

<p>Hi dames,</p><p>Afgelopen zondag had ik een positieve test, dit 8 maanden na mijn bevalling van ons eerste kindje! </p><p>Zijn er dames die hier ervaring mee hebben, kort achter elkaar kinderen. Hoe was dit? Ben je blijven werken (wil ik wel)? Hoe zit het met vakanties? Zoveel vragen?</p><p> </p>

Hoi hier ook Mijn oudste is in nov 2009 geboren en in juni 2010 ontdekte we dat ik weer zwanger was uitgerekend op 1 mei en geboren op 13 mei 2011 dus 18 maand en ertussen was eerst heel pittig ik had de oudste al snel geleerd om de de trap op en af te gaan omdat het op einde niet meer lukt om hem te tillen maar als ik nu kijk hebben ze heel veel aan elkaar en je bent sneller uit de luiers ? ik ben gewoon blijven werken en met vakantie lieten we de jongste gewoon slapen bij bv het zwembad toen de oudste niet meer sliep in de middag en gingen we gewoon om ste beurten even zwemmen of spelen in de speeltuin

Ik ben nu 32 weken zwanger van de tweede, mijn zoontje is bijna 15 maanden dus ook ik was na 8 maanden weer zwanger.

Ik moet je zeggen dat ik het echt wel pittig vind zeker met de warmte laatst en dan sjouwen met je dreumes. Gelukkig loopt hij al sinds 10 maanden dus dat scheelt wel. Over na de bevalling kan ik je nog niet veel zeggen, maar heeeeel veel mensen hebben tegen ons gezegd: zwaar maar echt heel leuk

Hier zit er 20 maanden tussen m'n dochters, dus iets meer.. maar toch ook wel snel ;)

De oudste liep pas met 18 maanden en jeetje, dat vond ik wel pittig hoor. Met m'n hoogzwangere buik haar steeds tillen.

Mijn tweede is geboren met keizersnede ivm stuitligging, dus dat was ook behoorlijk zwaar. Het herstel is mega pittig, zeker met 2 kleine kinderen. Ik mocht de oudste wekenlang niet tillen en daar snapte ze niks van. Ik had echt niet elke dag hulp want dat is onmogelijk weken lang dus ik heb flink afgezien en veel pijn gehad en heel wat gehuild die eerste weken.

Ondertussen zijn m'n dochters ruim 3.5 jaar en 22 maanden en nu vind ik het heeeerlijk en we gaan binnenkort voor een 3e! :) Maar het eerste jaar met 2 ukkies vond ik best afzien eerlijk gezegd. Altijd 2 ritmes, verschillende slaaptijden en veel slapeloze nachten en huilbuien.

Ik ben altijd blijven werken, 2 dagen. Had dit ook echt nodig, even 2 dagen weg van alles.

Hoe je het verder gaat doen met ritmes en wanneer je tijd hebt om op pad te gaan zodra je 2 kinderen hebt, daar vind je vanzelf je weg in! Maak je daar nog niet te druk om. Baby nummer 2 zal gewoon wat vaker in de wagen slapen of in de auto en zich wat meer moeten aanpassen, maar dat gaat vanzelf!

Ik wens je een goede zwangerschap!

Ik had ook 8 maanden na de bevalling van mijn zoontje een positieve test in handen. Ik vond de tweede (of eigenlijk 5e, voor mijn zoontje was het al een paar keer mis gegaan) zwangerschap heel erg meevallen, maar dat was denk ik om twee redenen: ten eerste kon ik toen wel eten binnenhouden (wel een paar keer overgegeven, maar lang niet elke dag en zeker niet na elke maaltijd) en had ik geen bloedarmoede omdat ik nu meteen wist dat ik extra supplementen nodig had, en ten tweede bleek het hartje met de termijnecho gestopt te zijn met kloppen, dus misschien dat het daardoor minder heftig was en ik heb natuurlijk alleen het eerste trimester gehad.We waren al volop aan het kijken naar een grotere auto etc, maar blij dat we nog niet teveel stappen hebben genomen, want nu, 6 maanden na die termijnecho, ben ik nog niet opnieuw zwanger, en kijken we naar een ander potentieel leeftijdsverschil, wat best wel uitmaakt voor dingen als evt een duokinderwagen aanschaffen. Wat dat betreft zou ik dus nog wel even rustig aan doen met grotere keuzes (baan, grote aankopen) tot je in elk geval in het veiligere tweede trimester bent.Hopelijk mag het bij jou allemaal wel goed gaan, het leek me heerlijk, twee kindjes zo dicht op elkaar. 

Ik ben zelf ook zwanger, mijn zoon is bijna 11 maanden oud dus ik lees ook even mee. Straks zitten er 13 maanden tussen.

Bij mij zit er 15 maanden tussen. De jongste is 4,5 maand. En ik heb het niet als pittig ervaren. De oudste zot wel vaak achter een filmpje als ik de baby de fles moet geven. Werk 3 dagen en mijn man 7.

Nr 2 was niet gepland, maar nu vinden we het toch wel heel leuk zo kort op elkaar. Hopelijl komt nr 3 er ook zo snel

Hier 18 maanden verschil tussen eerste en tweede. We vinden het behoorlijk pittig, maar de oudste heeft dan ook nogal een karakter ;-). Ze zijn nu 3 en 2 en je merkt wel heel goed dat ze al veel aan elkaar hebben, erg leuk om te zien. Het heeft m.i. veel voordelen dat ze zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Wat me wel tegenviel is het herstel van de bevalling, bij de eerste was ik zo weer op de been en bij de tweede waren mijn banden nog 10 maanden lang week waardoor ik nog niet kon sporten. Nu zwanger van nummer 3, met 2 jaar en 3 maanden verschil. Ben benieuwd hoe het zal gaan :).

Terug
Bovenaan