ervaringen kraamweek

Hey andere moeders.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van de kraamweek. Die van mij was namelijk niet echt geweldig.
Ik had een redelijk gemiddelde bevalling. 13 uur weeën, anderhalf uur persen en met een knip is Julia geboren. Helaas heeft mijn bevalling een vervelend staartje gekregen. De placenta wilde er niet uit. Met zeer veel geweld is deze eruit gedrukt (echt deed 10 keer meer pijn dan een wee). Helaas bleken toen dat alle vliezen nog in mijn baarmoeder zaten. Met veel moeite zijn die eruit gepeuterd. Dit allemaal ruim 2 uur na de bevalling. Niet echt relexed als je denk da tje alles achter de rug hebt.

Door dit hele gebeuren heb ik veel pijn gehad en kon ik hierdoor niet zo goed van Julia genieten. Als ze huilde kon ik haar niet troosten, want daar had ik de puf niet meer voor.
Gelukkig kwam de borstvoeding wel goed opgang. Maar toen kreeg ik stuwing en snapte Julia er helemaal niks meer van. En juist toen kreeg ik ook erg last van kraamtranen! Met behulp van kolven en heel veel doorzettingsvermogen is de borstvoeding uiteindelijk toch gelukt en drinkt ze nu goed en eindelijk komt ze ook wat aan. Maar heeft heeft mijn kraamweek wel erg zwaar gemaakt. Steeds als ze wakker werd dacht: Oh shit ze MOET weet wat van me. En hierdoor kon ik helemaal niet van haar genieten.
Daarnaast hebben we door de omstandigheden 3 verschillende kraamhulpen gehad. Gelukkig was de laatste echt een geweldig mens met veel geduld. Anders had ik de borstvoeding zeker opgegeven.
En gelukkig hebben we 2 dagen extra kraamhulp gekregen. Hierdoor heb ik toch nog wat kunnen genieten van de kraamperiode. Maar als ik erop terug kijk dan denk ik echt: Nee het is geen roze wolk en ben blij dat die week voorbij is!

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Maartje

He meis,
Wat jammer dat je eigenlijk zo een rot week heb gehad.das echt balen lijk mij.ik vond de kraamweek super.maar goed hadt ook een hele goede bevalling.lieve mensen om me heen.hele goede kraamverzorgster(die ik nog mis)en de bv kwam meteen goed op gang.en Kyandro groeide meteen ook goed.dus die eerste week was echt juist genieten.had ook geen kraamtranen.dat was begin van de week wel anders.de kraamzorg was weg.en viel even in een dipje.veel gehuild.en onzeker geweest(ook al is dit mn 2de kind)maar sinds gisteren de omslag...lekker wezen winkelen met man en zoontje(dochter bij opvang)en nieuwe kleding en laarzen gekocht.dat heeft me zo goed gedaan.en begin eindelijk een beetje te wennen met 2 kids.maar vind toch een hele verantwoording hoor.mannetje ga volgende week weer werken.pfff zal wel weer wennen zijn..maar komt goed
liefs jootje

voel je je al wat beter nu?

Ja voel me nu al een stuk beter hoor! Nu de voeding helemaal goed gaat en ik me lichamelijk beter voel.
Ik begin nu ook echt te genieten van mijn kleine meisje.

Ik kan me ook voorstellen dat je de kraamhulp mist.Toch lekker, iemand die op je let en je helpt.

Wat een vervelend bericht zeg.... kan me wel alles heel goed voorstellen!!!

Gelukkig was bij ons alles goed gegaan zonder veel pijn en kraamtranen. (heb 1 dagje tranen gehad)

Wat erg meiss.... maar geniet er nu maar dubbel van!!!!! Je verdient het!

liefs

Wat rot voor je dat het allemaal zo moeizaam is gegaan. Nu lekker van je meisje gaan genieten dan maar.

Op zich heb ik best een rot bevalling gehad, weeenstorm met rug weeen en doordat ik aan het infuus lag kon ik geen kant op. Maar nadat onze kleine man is geboren heb ik er gelukkig wel gelijk van kunnen genieten.

De eerste 2 dagen hebben wij een fantastische kraamhulp gehad waardoor ik echt bijgekomen ben. Helaas ging zij na 2 dagen op vakantie en kreeg ik een betweter. Deze heb ik de 2e dag vermeld dat ik het verder wel alleen kon en geen kraamzorg meer wilde hebben (voelde me ook echt al goed hoor, had vaak al het huis gestofzuigd en de was gedaan voordat ze kwam).

Nu zijn we heerlijk met zijn drieen aan het genieten

Wat vervelend dat je zo'n rot kraamtijd hebt gehad!

Ik mag eigenlijk niet klagen. Had een hele lieve kraamhulp en voelde me al snel erg goed.
Wel last gehad van kraamtranen. En pech gehad met de geboortekaartjes die vele niet hebben gehad dankzij de TNT:( maar verder een heerlijk kraamtijd gehad met als pech moment dat ik, nadat onze dochter 2 weken oud was weer bijna een week in het ziekenhuis kwam te liggen.

Gelukkig schreef je dat het nu al een stuk beter gaat dus geniet heerlijk van jullie kindje!!!!

Hoi,

Ik heb net mijn geboortetopic geplaatst, ik heb ook een rottige nageboorte geplaatst. Ik ben 2 dagen op de IC geweest en toen ik terug mocht naar de kraamsuite direct geprobeerd de BV aan te zwengelen. Dit werkte dus niet. Ik had na een halve dag al zere tepels en ik had al mijn krachten nodig voor mijn eigen herstel (heb praktisch al mijn bloed verloren en nieuw teruggekregen...). Ik heb dus woensdagmorgen (ben zondag bevallen) besloten de BV aan de wilgen te hangen. Onder normale omstandigheden had ik het graag gedaan, ik was daar echt goed op voorbereid, maar het wou gewoon niet (begon al met 1-0 achterstand). Ik ben daar nu heel blij om, anders had ik er nog niet zo bijgezeten zoals ik er nu bij zit. Ik merkte ook dat ik niet genoot van de kleine man, maar dat ik alleen maar dacht: shit, straks weer voeden... ik ben al zo moe, heb zoveel pijn, en dat ook nog. Nu geniet ik er dubbel van om hem de fles te geven en lekker met hem te kroelen. Dat kost me energie genoeg momenteel, maar het geeft me ook energie. Ik vond het lastig om deze keus te maken, soms hapt hij echt gewoon aan, door mijn t-shirt heen en dan breekt mijn hart, maar ik moet gewoon realistisch zijn gezien de valse start die ik had.

Ik ga geen flesvoeding promoten, maar ik ben zelf erg met mijn neus op de feiten gedrukt dat het niet alleen maar een pretje is om BV te geven. Mijn enige advies: luister naar jezelf.

Gelukkig heb ik over het algemeen een positief gevoel als ik terugkijk op mijn eerste 8 dagen na de bevalling. Het enige wat mij frustreerde was het advies rondom de bv. Ik heb 1 nacht in het Ziekenhuis door moeten brengen en ben daarna nog 3 nachten in het Geboortehotel gebleven. Doordat er daar zoveel verschillende kraamzorg dames zijn krijg je dus net zoveel soorten advies en meningen... Daar werd ik echt heel onzeker van.

Wat mij enorm tegen is gevallen is hoe lang mijn herstel duurt. Ben 3,5 week geleden bevallen en ben nog lang niet de oude, terwijl ik heel fit mijn bevalling in ben gegaan. De onderkant doet nog steeds zeer, ik ben snel buiten adem en moe. Nu geef ik bv en mijn ventje heeft een heeel stevige eetlust, dus dat is ook heel zwaar.

Nou ja, de kraamtijd duurt vast niet voor niets 6 weken en je verlof 12 weken, maar toch, ik had me er echt op verheugd weer snel van alles te kunnen. Zeker nu we een heerlijk makkelijk kindje hebben...

X
Evje

Terug
Bovenaan