ervaringen kraamweek

@essje: Ik had hetzelfde probleem met de tnt! Heb opgebeld en een klacht (telefonisch) ingediend. Ben later teruggebeld, met het verzoek de rekening op te sturen, en mijn adressenlijst, zodat ze een passende vergoeding kunnen geven... Wellicht een idee?

mijn kraamtijd was super! eerst een nachtje in het ziekenhuis wegens te veel bloedverlies (niet zoveel als blossom, maar toch nog bijna 2 liter...). Daarna kwam ik 's avonds thuis en kreeg ik een avondhulp... Bij de intake hadden ze gezegd dat als het niet klikte dat je het meteen moest zeggen, dan kreeg je een ander... En ik zag bij haar de bui meteen al hangen. Gelukkig zei ze na een uur dat ze alleen de avond opvang deed, en der morgen een ander kwam! En zij was super! heb haar echt gemist!!!
Helaas was de eerste week wel heel zwaar omdat Floor niet aan de borst wilde, waardoor we heel veel hebben lopen klooien (zie andere topics) en heel weinig konden slapen. Uiteindelijk na een week samen met kraamverzorgster en verloskundige de knoop doorgehakt en gezegd, dan maar bv uit de fles. Toen kwamen bij mij de kraamtranen (ook al speelde er hiernaast ook ngo wel andere, niet bevalling gerelateerde zaken). Ben echt heel erg verdrietig geweest dat bv niet lukte (voel nu ook al weer tranen prikken...)
Maar toen ze eenmaal dronk uit de fles groeide ze ineens weer als kool, en kreeg ik er een leuke actieve babby voor terug, ivp een slaperige baby.

En nu ben ik echt aan het genieten!!

Liefs,

T

Jammer dat je zo,n akelige kraamtijd hebt gehad. Maar volgens mij zijn er maar weinig moedertjes die de eerste week echt op een roze wolk zitten.
Ik heb verder wel een fijne week gehad met kraamverzorgende en ook nog een stagaire was echt super. Had alleen de 4de dag een dipje ivm bv zag het allemaal even niet zo zitten ik vond dat ik te lang bezig was en kon niet echt genieten van de kereltjes, omdat eerst de een dronk en als hij klaar was, wilde de andere gelijk en daarna was ik het zo beu dat die ook gelijk weer in bed ging.
Maar de kraamverzorgster zei dat het zo super goed ging voor een tweeling dat ik toch verder ben gegaan en nu ben ik haar daar echt dankbaar voor.
Helaas is 2 weken na de geboorte van Rick en Tom mijn oma overleden (95jr) en stond ik met 2.5 weken aan het graf en vandaag is als klap op de vuurpijl ook nog eens een kies getrokken. Dat was echt verschrikkelijk!!! Nu ben ik eigenlijk een beetje aan het eind van m'n latijn, vermoeidheid gaat nu extra opbreken.
Als ik nu naast me kijk liggen de kereltjes (maandag zijn ze 3 weken)zo lekker, dat ik toch weer weet waar ik het allemaal voor doe!

sorry voor m'n lange verhaal, maar moest even spuien.

Jeetje wat vervelend voor je, zeg! En een rottig einde van je bevalling en dan ook nog zo'n kraamweek.

Dankzij een prima kraamhulp hebben wij een goede kraamweek gehad. Dat was anders geweest als zij er niet was. De borstvoeding was namelijk een ramp. Mega stuwing (zelfs de kraamhulp schrok ervan!), kloven en ik dacht hetzelfde als jij: ojee, daar komt hij weer.
De kraamhulp merkte ineens op dat hij een erg kort tongriempje had en dat dit de oorzaak was waarom hij niet dronk. Een week lang hebben we hem gevoed d.m.v. vingervoeden. Toen werd zijn tongriempje geknipt en hoopten we dat het beter zou zijn. Maar helaas, het had geen effect.

Hierdoor ben zijn wij de eerste week alleen maar met voeden bezig geweest. Dat was echt een vette domper. Gelukkig gaat het nu (met flesvoeding) wel goed en kunnen we alsnog volop genieten van onze kleine man!

Hi Maartje,

Jou verhaal komt ook bekend voor ook al is het bij mij iets anders gegaan. Mijn bevalling is ingeleid, niks natuurlijks aan ook al is mijn zoon "natuurlijk" ter wereld gekomen. Ben op maandag ingeleid en woensdag ochtend is Jayden geboren na ruim 16 uur weeen en 1 1/2 uur persweeen en een flinke knip met inscheuren naar 2 kanten toe. De eerste uren waren een roze wolk, daarna niet meer. Die dag met borstvoeding begonnen en de dag erna had ik al kloven. We moesten ook nog een dag langer in het ziekenhuis blijven omdat Jayden niet had geplast, nee logisch niet want ik had eerst geen bv voor hem. De dag erna mochten we wel naar huis en heb toen 2 dagen gekolft. Mijn kraamhulp was super en we hebben geprobeerd de bv goed op gang te brengen, maar het wilde niet. We hebben toen besloten om te stoppen met bv. Het begin heeft hij gehad en nu met de flesjes gaat het super, we weten dat hij nu genoeg krijgt en hij is rustiger. Ik heb vorige week nog wel flink last gehad van kraamtranen vanwege de moeilijke bevalling, grote knip, bv die niet wilde. Het gaat nu beter gelukkig nu hij bijna 2 weken is, maar ik had ook graag nog wat meer willen genieten van de kraamhulp.

Success en gelukkig gaat het beter met je.
Liefs,
El

Terug
Bovenaan