Ervaringen letrozol, hoe snel zwanger?

<p><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi dames! </span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Afgelopen week is er bij mij PCOS geconstateerd.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik heb nu provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Daarna mag ik beginnen met letrozol 2,5 mg.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen daarin zijn?</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Geeft het veel bijwerkingen?</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">En hoe snel waren jullie daarmee zwanger geworden?</span></p>
 
Hi AMCK,
Toevallig heb ik vorige maand hetzelfde topic geopend, kreeg helaas weinig response maar ik lees graag mee.
Zelf zit ik nu in mijn 3e ronde Letrozol 2,5 MG. Ik heb hier geen bijwerkingen van behalve dat ik schrale plekken op mijn oogleden en iets erboven krijg. Heb nu vette creme lopen smeren vanaf het moment dat ik het droog voel worden en het is een stuk minder! Overgens had het ziekenhuis hier nog niet eerder van gehoord en waren er ook geen allergiën bekent. Daarnaast gebruik ik ovulatie testen en is mijn LH piek nu korter als 24 uur waardoor ik geen knaltesten meer krijg. 
Degene die op mij had gereageerd werd in de 3e ronde Letrozol zwanger dus stiekem hoop ik dat dit nu mijn ronde is haha.
 
 
Hoi! Ik begin aankomende week met letrozol, voor het eerst, spannend! Wij zijn ook heel benieuwd naar de bijwerkingen, en vooral naar hoelang het gaat duren. Ik zoek veel verhalen op van anderen. Ik ben heel benieuwd of ik het alleen "red" met letrozol. Ik zie veel verhalen van mensen die toch nog wisselen met clomid enz.... Ik praat graag mee in dit forum! :)
 
hoi allemaal  :)
31 jan 2020 was eerste cyclus dag en had letrozol gekregen. Nu ben ik gister in zkh geweest en had ik bms van 8,5mm en een follikel van 18 bij 19mm. Tot op heden nog geen positieve ovulatietest. Morgenmidsag weer controle.
Zijn inmiddels al anderhalf jaar bezig om zwanger te worden. Clomid gaf geen reactie.
 
Groetjes
 
Hi Gebruiker10214831,

Ondertussen al een eisprong gehad?


Vervelend dat het zo lang duurt hé! Wij zijn ondertussen ook al langer als een jaar bezig. Ik hoop dat je snel de juiste dosis vind en daarmee snel zwanger bent!
 
Hallo dames, ik lees hier ook graag mee! Ik krijg letrozol zodra de klinieken weer geopend zijn! En ben dus ook benieuwd naar hoe het jullie bevalt...
 
Hi dames!
Ik kreeg in april 2019 na ruim een half jaar proberen te horen dat ik pcos heb (toen 31 jaar oud).
Ik ben begonnen met Clomid (50 en 100mg), maar dat sloeg niet aan. Ik werd er bovendien enorm down van. Ik heb toen volgehouden dat ik iets anders wilde proberen en mocht aan de Letrozol. Bij 2,5 mg had ik pas heel laat een eisprong (volgens mij een cyclus van 65+ dag, wat dicht in de buurt kwam van wat ik normaal had). Volgende ronde naar 5 mg gegaan en een keurige eisprong op dag 14. En.. 14 dagen later (op 4 januari) had ik een positieve test in mijn handen! :) Inmiddels ruim 20 weken zwanger van een kleine jongen! 


Ik had me voorgenomen om als het zover was te proberen iemand een hart onder de riem te steken. Dus hierbij: Hou vol! Het is een zwaar traject, met ongetwijfeld veel teleurstellingen, maar het kan echt! En als het lukt, dan is alles de moeite waard! 
En, dan nog iets. Loslaten is natuurlijk goed, maar als dat niet lukt (zoals bij mij het geval was :)), ook dan kan het gewoon lukken! Ik werd zelf een beetje gek van het goedbedoelde advies 'laat het los, dan lukt het vanzelf'. Ehh.. lekker makkelijk praten als je niet elke keer je temperatuur moet bijhouden en pillen moet slikken. Geeft je alleen maar het gevoel dat het aan jou ligt. Dus niets van aan trekken :)
 
Veel succes allemaal! Ik duim voor jullie! 
 
 
Terug
Bovenaan