Ervaringen loopoor

Nou, het was hier weer een drama vannacht. Afgelopen weekend 3 dagenhoge koorts, was maandag weer over, nacht van dinsdag op woensdag 6x overstuur wakker geworden, woensdagmiddag erg hangerig, en snachts dus nagenoeg niet geslapen. Van 19-00.30 uur met een gillend kind gezeten, steeds zittend op schoot in slaap vallen en dan na een paar minuten weer gaan gillen. Had al wel door dat er iets met haar oor was, toch HAP maar gebeld, tip om flink te sprayen met neusspray, waterijs te geven en flink paramol. Dus zaten we midden in de nacht gezellig ijs te eten. Daarna redelijk geslapen, steeds 2 uurtjes en dan weer wakker. Vanochtend oren laten checken, 1 oor rustig, andere was al doorgebroken. Nu heeft ze dus een loopoor. Wie heeft daar ervaring mee= Hoe lang duurt het voordat de pijn over is=, sorry leestekens zijn van slag op mijn pc, vraagteken is nu een =... en wie weet hoe dat vuil zich oplost. Mag er zelfs aan de buitenkant niet anazitten, maar zal toch iets schoon moeten houden denk ik zo, of niet=
Hoop toch zo dat ze morgen weer opgeknapt is, moest haar vorige week dus al ophalen op het KDV, en heb die ene dag in de week zo hard nodig om en te studeren maar bovenal bij te komen...
G anu weer bij haar kijken, ze is weer aan het jammeren...
Liefs, Rianne, die zich afvraagt waneer dit allemaal ophoudt...

Een loopoor is niet anders dan dat het woord al zegt; Er loopt troep uit het oor. Dit is het gevolg van een ooronsteking die "gesprongen" is.
Je kleine heeft er dus geen last van of pijn aan, want de druk is er vanaf en de troep loopt er alleen maar uit. Dat kan misschien een beetje kriebelen en jeuken dus daarom zitten ze aan hun oortje. Ga er niets in proppen van een watje ofzo, maar veeg het gewoon af en toe een beetje schoon met een zachte tissue.

Duurd misschien een weekje,..
Teminste, zolang had Kay er last van.

Succes,

Esmé

och meissie, wanneer houdt het voor jullie nu eens op he!!!
ongelooflijk, wat sneu voor die lieve Lydia...

dikke beterschapsknuffel voor je meisje en een   gewone knuffel voor jou!

liefs Jenneke mv Ivar

Hoi Rianne

Het houdt ook maar niet op he met die dappere dame van je..... Jij zult inmiddels ook wel aan het einde van je latijn zijn. Ik leef met je mee en kan je alleen maar zeggen: HET GAAT OVER!!!! Je zou wel ergens zwart op wit willen zien wanneer dan, maar die garantie krijg je er helaas niet bij.

Uit ervaring weet ik dat het ene kind veel heftiger reageert en veel bevattelijker is voor ontstekingen, virusjes en bacterien dan een ander. Maar uiteindelijk zul je zien dat je mede door deze ellende een kindje krijgt met een megaweerstand. Mijn Gijs is de eerste 1,5 jaar heel veel ziek geweest tot koortsstuip aan toe en daarna NOOIT meer. Ondanks 2 dagen per week kdv, ondanks ook buiten zijn als het nat of koud is. Vorige week heeft hij 2 dagen last gehad van een griep maar dat was echt de allereerste keer sinds 2,5 jaar.

Dus ik wéét hoe gesloopt je ben, hoe uitzichtloos het zo af en toe lijkt. Maar hou moed, nogmaals het gaat over.

Sterkte
Susan

ps. meer dan Esmee meldt over het loopoor kan ik je ook niet meegeven.

ehm... mijn ervaring is dat je hier zeker toch niet mee moet blijven door lopen hoor Lydia...
Van oorontstekingen kunnen ze zich zeer beroerd voelen... mijn kleine wijffie had in haar eerste levensjaar 6 of 7 keer oorontstekingen gehad.. antibiotica enzovoort... toen wij uiteindelijk in ziekenhuis belandden zaten er al forse littekens, wat weer gehoorproblemen kan opleveren... arts zei letterlijk dat we niet langer moesten wachten...
maar los daarvan, laat je kleine wijffie daar niet te lang mee sukkelen, is echt heel sneu...
laar haar onderzoeken, misschien dat buisjes haar kunnen helpen

hey Rianne,

Yoëll heeft twee keer een loopoor gehad en twee keer heeft ie het uitgegilt toen het knapte......bij hem deed het dus ontzettend pijn en ook toen de druk eraf was had ie nog steeds last van zn oor....wat bleek een middenoorontsteking en een ontsteking verder in het oor.....

ik mocht het bij Yoëll schoonmaken met een warmwashandje en daar deed ik een beetje babyolie op....alles kon ik niet weghalen maar een groot gedeelte wel...

je kunt trouwens verdovende oordruppen krijgen hoor mocht ze er heel erg last van krijgen en houden....

suc6 daar...

liefs denise

Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, ik kan je dus niet helpen. Maar ik wil jullie wel heel veel beterschap wensen en hopen dat het snel over gaat!

Een dikke knuffel voor Lydis van Cissy en Fabio

Ja Jasmijn heeft ook 1.5 maand geleden een loopoor gehad. Wij zijn er wel mee naar de dokter geweest en we hebben wat voor haar gekregen. Toen was het snel weer over. Maar inderdaad hier duur het ook een week ongeveer. Ik zou dus ook zeker naar de dokter gaan.

En misschien eens een afspraak maken, als ze niet meer last van haar oortjes heeft en alles weer normaal is. Wij moeten dat ook doen met Jasmijn en zo kan de dokter kijken, of het iets is geweest, wat in de lucht heeft gehangen (virus enz ofzo) of dat het toch iets met haar oren is, wat blijft terug komen.

Succes en knuffel voor Lydia.

Groetjes, Esther

Terug
Bovenaan