Hoi Mikkie,
wat je schrijft is erg herkenbaar. Hier ook veel opstartproblemen gehad. We hebben onze zoon eerst via een cupje gevoed, toen geoefend met fingerfeeding omdat de zuigreflex nog niet goed was, daarna steeds vaker geoefend met aanleggen. In de tussentijd gekolft. Inmiddels gaat het aanleggen goed maar meneer valt halverwege in slaap en dat leidt er toe dat hij heel vaak aan de borst wil wanneer ik op verzoek voed. Wij hebben daarom gekozen om te kolven en via de fles te voeden. Maar eerlijk gezegd, nu 4 weken verder, begint me dat aardig op te breken en twijfel ik zelf ook of ik wel door moet zetten. Hij heeft nu bijna een maand borstvoeding gehad, een mooie start lijkt mij, maar toch de keuze om af te bouwen kan ik nog niet maken. Na zoveel energie om het te laten slagen voel ik me dan een beetje schuldig. Aan de andere kant: ik heb Mn best gedaan en een blije moeder is ook belangrijk! Ik blijf nog even twijfelen.
In ieder geval: je verhaal komt me bekend voor! Doe wat goed voelt, niks is goed of fout. En nu ik dit typ, besef ik me dat ik dit ‘advies’ zelf ook zou moeten volgen en me niet schuldig moet voelen over welke keuze ik maak.
succes in ieder geval!
Groetjes Denise