Ervaringen met anticonceptiering en Mirenaspiraal

Nadat  ik twee maanden geleden ben bevallen van mijn zoon, ben ik op zoek naar een geschikte anticonceptiemethode. De anticonceptiering leek mij wel wat, maar hier hoor ik wisselende geluiden over. Daarnaast denk ik na over het Mirenaspiraaltje, maar ik zie nogal op tegen het inbrengen. Ik heb gehoord dat dit zeer pijnlijk kan zijn, hoewel mijn vk zegt dat dat bij mij wel zal tegenvallen omdat ik al 2 kinderen heb en daardoor de baarmoedermond meer gewend is. Kan iemand die ervaring heeft met een van deze methoden mij vertellen wat de ervaringen tot nu toe zijn?

Hoi. Ik laat morgen de mirenaspiraal zetten, dus zal je dan wel ff laten weten of het is meegevallen of niet? Ik heb altijd de pil gebruikt maar omdat ik nog bv geef en eigenlijk al een tijdje wat anders wilde laat ik het spiraaltje dus nu zetten..
Ik heb van de huisarts wel het advies gekregen om een zetpil te zetten een half uurtje voor ik kom, om evt. pijn voor te zijn. Maar ik heb ook al gehoord dat als je idd kinderen hebt, dat het dan niet pijnlijk is...
Ik kom er morgen op terug!
Gr. Anne-Marie

Hallo,

ik vond de Nuvaring geweldig behalve dan dat ik doorbraakbloedingen kreeg. Het ging niet weg dus waarschijnlijk was het gewoon niet sterk genoeg voor mij. Ik heb overgewicht, dus daar zal het wel mee te maken hebben gehad.
Echt heel jammer, want ik vond het super. Nergens meer aan denken en na drie weken, hatsieflatsie, klaar. En je kunt ook "doorringen".

Maar als je al twee kinderen hebt gehad lijkt de Mirena me ook wel ideaal, eigenlijk. Dan hoef je helemaal nergens meer aan te denken en meestal wordt je (bijna) niet meer ongesteld. Dat vind ik van zwanger zijn nou ook juist zo heerlijk!
Alleen wordt de Mirena wel vergoed in het aanvullende pakket maar dat kan de apotheek niet rechtstreeks declareren. Dus denk eraan dat je in de apotheek in één keer 130 euro af moet rekenen! Maar misschien willen ze het ook wel voor je op rekening zetten zodat je die gelijk door kunt sturen naar je zvz en niet hoeft voor te schieten. Moet je even overleggen.

Succes!
Groetjes, José

Hoi.
Ik heb het spiraaltje al opgehaald bij de apotheek maar ik hoefde dus niks te betalen hoor. De prijs stond er wel op idd,en hij was errug prijzig maar bij onze verzekering (OZ/CZ) hoef je het niet voor te schieten..
Gr. Anne-Marie

He meid,

Ik heb  het mirenaspiraaltje 4,5 jaar gehad (vanaf jan 2002) en ben er echt super tevreden over! Heb nog geen kinderen maar het inbrengen en ook het eruit halen was in een paar tellen gebeurd. Niets van gevoeld, gewoon door de huisart laten plaatsen en laten weghalen. Vorig jaar aug eruit laten halen omdat we voor ons 1e kindje wilde gaan. Als we dat hebben laat ik zeker weer zo'n spiraaltje plaatsen.

groetjes en succes met je keuze,
Dion

Hallo!!

Ook ik heb het mirena spiraaltje gehad en beviel zeer goed. 3.5 jaar lang geen menstruatie gehad (heerlijk!!). Alleen omdat ik nog geen kinderen heb was het plaatsen  een beetje pijnlijk.

Zeer waarschijnlijk zal het bij jou minder pijnlijk zijn omdat je dus al meerdere malen bevallen bent.

Ik zag erg aan tegen het verwijderen, maar dat was een fluitje van een cent, 3 sec en weg! Wat menstruatie achtige krampen na die tijd maar dat was alles!!

Succes!!
Groetjes Kat

Hoi hermelien

Ik heb zelf het spiraal laten plaatsen bij de huisarts na de bevalling van ons tweede kindje en dat was helemaal niet pijnlijk ik heb er niets van gevoeld het is ideaal omdat je nergens meer aan hoeft te denken en ook ik het bij de apotheek niets hoeven te betalen (en bij het vgz zerzekerd)
Je moet proberen om je zoveel mogelijk te ontspannen dan komt het allemaal goed
nou veel succes met je keuze

groetjes Silvia en fam

Terug
Bovenaan