Ervaringen met anticonceptiering en Mirenaspiraal

Hoor toch veel dat er vrouwen toch zwanger zijn geraakt met mirenaspiraal???

Weet iemand hoe dat zit als je borstvoeding geeft? In de bijsluiter staat dat als je bv geeft je niks met hormonen mag gebruiken, en op internet lees je veel dat de bv dan terugloopt, maar onze huisarts zei dat bv en mirena prima samenging??
Gr. Anne-Marie

he an,
ik wil ook de mirena gebruiken en ben al bij de HA geweest voor info.
hij zij mij dat er zo weinig hormonen in de spiraal zaten dat dat geen probleem was voor de bv (die geef ik ook).
ik ga hem dus laten zetten, wel zei hij dat ik de eerste menstruatie moest awachten maar nu 13 weken na de bevalling ben ik nog steeds niet ongesteld dus ga ik volgende week weer langs.
ik ben benieuwd!

succes,
groetjes martine

Hey Martine,
wat raar dat jij je menstruatie moest afwachten. Ik dacht dat idd ook, maar toen ik de HA belde zei die dat dat geen probleem was.. Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en dan schijnt de baarmoedermond nog wat open te staan zodat ik hem nu al kan laten plaatsen..
Gr. Anne-Marie

Hoi,

Ik heb sinds 9 weken een mirena spiraal. Ik moest trouwens 130 euro betalen contant en krijg niks terug, maar dat ligt aan de verzekering, dat kan voor iedereen verschillend zijn.
Voor mij was het 9 maanden na de bevalling. Ik moest tijdens of op het allerlaatst van mijn menstruatie komen. Dan heb je schijnbaar minder kans op infectie en gaat het inbrengen makkelijker.
Het inbrengen was even een akelig gevoel maar duurde bij  mij maar een paar seconden.
Daarna heb ik helaas een week of 6 elke dag een beetje bloedverlies gehad. Ik ben nog een keer terug gegaan naar de huisarts omdat ik me er zorgen om maakte. Ik had ook elke dag een heel lichte buikpijn. (krampen baarmoeder). Helaas was daar niks aan te doen.
Na 6 weken was het ineens over. Ik heb nu nergens meer last van en hij zit nog netjes op z'n plaats.

Voorlopig ben ik dus tevreden.

groeten Elke

Hoi.
Nou ik heb hem dus gisteren laten plaatsen, en ik moet zeggen dat het me heel erg is meegevallen. Ik vond dat eendebekding inbrengen erger dan dat spiraaltje.. Je voelt wel ff dat ze in je baarmoeder zit (soort hele lichte weeen), maar verder voelde ik heel weinig.
Nou verbaasde de ha zich er over dat mijn baarmoeder al zo ver dicht was en ging het inbrengen moeilijker dat ze dacht want ze twijfelt er zelfs over of hij wel goed zit... Als ikvan het weekend erge buikkrampen krijg moet ik naar de huisartsenpost om hem eruit te laten halen,en maandag moet ik naar het ziekenhuis bellen om een echo te laten maken zodat ze kunnen kijken of ie wel goed zit...
Maar goed, vooralsnog nergens last van dus hopen dat ie gelijk goed zit!
Gr. Anne-Marie

Ik heb 2 jaar geleden de Mirena spiraal gehad en ik vond het een drama.

ik kreeg vaginale ontsteking op ontsteking...ik heb hem er naar een jaar sukkelen eruit laten halen en weer gewoon aan de pil gegaan!

Maar goed er zijn er maar zat waar het wel goed gaat zie ik wel!

Dikke zoen Saskia
mv Rik 04-07-07

P.s. ik ben ook met de pil begonnen zonder dat ik eerst ongesteld ben geweest (gaf ook BV toen). en dit mocht gewoon van mijn huisarts hoor!

Hoi..

Ik heb ook de Mirena spiraal gehad..heb hem laten plaatsen toen me zoontje 6 weken was..je voelt het wel even maar ik vondt het niet hinderlijk of zo...(uitlaten vondt ik vervelender...) ik heb 12 weken gevloeid nadat hij geplaatst was en daarna dus 2 jaar niet meer..dat is erg fijn (al heb je iets in je hoofd dat zegt dat het niet helemaal zoals de natuur is..maar het schijnt toch gewoon goed te gaan..)
Wel ben ik een keer terug geweest, want de huisarts had het draaitje (wat je kunt voelen) te lang gelaten..dus soms als ik liep dat prikte dat of hadden we met vrijen er last van..dat was wel minder...verder ben ik er erg tevreden overgeweest...
Ben nu 9 weken zwanger maar denk wel dat ik na deze zwangerschap wel weer de spiraal neem...

Succes....

Terug
Bovenaan