Hoi hoi
Ik lees veel over moederfietsen, bakfietsen. Wel leuk hoor, als je het kunt betalen. Dan zou ik het zeker doen!
Maar eigenlijk is het onzin, en écht iets van deze tijd. Vroeger bestonden deze fietsen ook niet.
Een goede fiets (ook tweedehands) kan prima een een voorzitje hebben. Ik ben ook 1.75, fiets op een gazelle van 13 jaar oud. Gaat prima, ook met een voor én achterzitje, hoewel dat wel zwaar wordt maar dat heb je ook op een moederfiets. Mijn oudste en jongste schelen 3 jaar. Het scheelt alweer als de kinderen minder verschillen van leeftijd.
Ik heb mijn zoontje, nu bijna 5, met net 4 jaar geleerd om gewoon zelf te fietsen. Als je in een niet al te drukke plaats of stad woont, kan dat. (hoe eng het eigenlijk ook dan is). Toch hebben wij ook een fietskar aangeschaft (tweedehands). Omdat hij gewoon nog niet zo snel kon fietsen en we dus veel tijd kwijt waren. Ze hebben dus een dik jaar samen in de fietskar gezeten. En toen ook een paar keer mijn oudste achterop en de jongste in de fietskar.( kun je ook nog heel wat boodschappen in vervoeren).
Nu is hij bijna 5 en fietst hij aardig door. Mijn jongste van net 2 zit sinds een paar weken achterop. als ik eens wat meer boodschappen moet doen dan doe ik de fietskar er achter, en als ik wat sneller wil dan gaat mijn oudste ook nog achter op.
Ik vind moederfietsen en bakfietsen erg leuk, maar erg duur. Ook tweedehands. Als ik het geld had, zou ik er vast een gekocht hebben.
Maar met een fietskar (nieuw of tweedehands) kun je je ook redden!
Succes met je keuze !