Ervaringen met bakfietsen & moederfietsen?

Hoi Floor,

Wij hebben alletwee.... Overdreven luxe ...misschien. Toen mijn eerste kindje oud genoeg was voor in de fiets te zitten hebben wij een mama fiets gekocht. Was ideaal, echter inderdaad het verhaal met de boodschappen, je kan niet veel vervoeren op de mamafiets en als ik dan ook nog de buggy mee wilde nemen om wat makkelijker met haar te lopen in het winkelcentrum was het helemaal een drama.

Wij hebben daarom de babboebakfiets gekocht. Vaak in de aanbieding (rond 8 a 900 euro) en een ideaal ding! Ik kan straks als mijn tweede kindje drie maanden is haar er ook gewoon bijzetten en op de fiets boodschappen doen, met een mama fiets kan dat niet.

Dus kortom eigenlijk is het belangrijkste wat je wilt doen met de fiets!

Succes met je keuze!

Groetjes
Veertje
 
Hoi Veertje,

Haha zeker een luxe! Ik hoor inderdaad veel positieve reacties over de Babboe bakfiets. Ik neig ppl naar een uitgebreidere fiets dan alleen een moederfiets. Aankomende zaterdag ga ik langs een fietsenzaak waar ze in ieder geval de Baboefiets en de Zigo verkopen. Staat al een tijdje op de planning maar ja je weet hoe dat gaat....

Heb jij ook proefritten gemaakt toendertijd op andere bakfietsen? Daar ben ik ook benieuwd naar.. Dank je wel voor je reactie!

Floor
 
Het is de Zigo geworden, en ik ben er echt superblij mee! Hij fiets heerlijk licht en het ontkoppelen van de kinderwagen gaat gelukkig nog steeds makkelijk :) Ik twijfelde heel erg met de Babboe maar heb toch op gevoel voor de Zigo gekozen. Gelukkig is de kleine er ook heel blij mee! Hij blijft er zelfs om vragen!

Floor
 
Er bestaat ook nog een moederstuur! (www.moederstuur.nl)Voor extra ruimte aan de voorkant een ideale en een stuk goedkopere oplossing. Ik kreeg alleen als tip van de fietsenmaker dat het moederstuur omdat het stuur wat langer is, wat moeilijker dtaait in de bochten dat onze fietsenmaker zelf ook een ander moederstuur heeft waarbij je kindje aan de andere kant van het stuur zit en dus naar jou kijkt maar het stuur zelf is net zo lang als een gewoon stuur. Voor 49,95 euro heb je dus een goedkope oplossing hiervoor.

Alleen ben ik nog steeds wel aan het twijfelen of ik het ga doen omdat ik daarnaast ook nog een fietskarretje heb en dat dan weer ideaal is als mijn oudste nog niet goed genoeg kan fietsen en de jongste te groot wordt om voor aan het stuur te hangen. En die kar had ik nodig omdat ik op de fiets aangewezen ben en de jongste nog niet kan zitten. Dus misschien laat ik het daar maar bij.

Vaak is geen enkele oplossing ideaal en soms maar voor zo kort en dan moet het financieel wel redelijk zijn.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat we het bij 2 kinderen laten en dan kan natuurlijk ook verschil maken in de keuzes die je maakt.

Ik had wel een mama fiets van de Hema maar die is me erg tegengevallen en heb ik via marktplaats weer verkocht volgens de fietsenmaker ook waardeloze fietsen. Ik heb hem aangeschaft omdat ik het geen veilig gevoel vond hebben op mijn gewone fiets om aan de voorkant zo weinig ruimte te hebben, vooral bij plotseling remmen e.d.

 
Terug
Bovenaan