Ervaringen met clomid

Spannende tijd meid!

Na een miskraam na een spontane zwangerschap afgelopen oktober kaam mijn menstruatie maar moeizaam op gang door pcos.
Ik heb in december en januari clomid geslikt. Beide keren 50mg. Echo’s lieten goede rijping zien.
2e keer was ik zwanger! Nu inmiddels 14 weken.
Ik heb geen enkele klacht gehad tijdens het slikken van clomid!
succes!

Werkt temperaturen nog wel als je clomid gebruikt? Want ik zit nu op cyclusdag 16 en heb nog geen verhoging gehad. Mijn temperatuur is 36.6 sinds gebruik voorheen was het 36.3. Ik ben nu toch wel een beetje bang dat de eitjes zijn verdwenen of een cyste worden.

@Jippie, jou progesteron is wel erg hoog. De mijne was elke keer 20 na mijn eisprong zonder clomid. De gyn gaf wel aan dat het hele goeie waardes zijn. Ik geloof het allemaal niet echt eigenlijk anders was ik wel 2 jaar geleden zwanger geraakt als het allemaal zo goed was :p

Ja juist je temp blijven bijhouden tijdens het gebruik van clomid! Ik deed er ook ovulatie testen bij. Ik heb m’n eisprong steeds rond dag 17 gehad. En dan ging m’n temp echt een halve graad om hoog! En ging vervolgens ook niet meer naar beneden.

Ja temperaturen met clomid werkte bij mij ook super. Ik deed overigens ook een ovulatietest als ik het gevoel had dat de eisprong eraan zat te komen. Na positieve testen ging ook temperatuur omhoog tot de menstruatie. 1 of 2 dagen daarvoor zakte hij. Ik had normaal rond de 36.2 en na eisprong ongeveer 36.7.
@seerte de 1e keer had ik ook in de 20 was volgens hun goed, maar was er niet zwanger mee. De keren daarna altijd boven de 80, waarvan dus 2 keer zwanger. Als ik geen eisprong had gehad dan was hij echt onder de 5 als ik het mij goed herinner. Hoop dat je snel geluk hebt.

Ja temperaturen met clomid werkte bij mij ook super. Ik deed overigens ook een ovulatietest als ik het gevoel had dat de eisprong eraan zat te komen. Na positieve testen ging ook temperatuur omhoog tot de menstruatie. 1 of 2 dagen daarvoor zakte hij. Ik had normaal rond de 36.2 en na eisprong ongeveer 36.7.
@seerte de 1e keer had ik ook in de 20 was volgens hun goed, maar was er niet zwanger mee. De keren daarna altijd boven de 80, waarvan dus 2 keer zwanger. Als ik geen eisprong had gehad dan was hij echt onder de 5 als ik het mij goed herinner. Hoop dat je snel geluk hebt.

Ik zit in mijn eerste rond met clomid 50 mg ivm onregelmatige en erg lange cyclussen. Cd 9 geen eitjes boven de 10 mm. Op cd 12 nog een echo. Ik ben benieuwd.

Hi,
ik zit nu in mijn derde ronde Clomid. 1e ronde 50 mg en dat deed niks. 2e ronde 100 mg 1 eitje maar die was waarschijnlijk al gesprongen dus gemiste kans. Ik had ook ineens een cyclus van 19 dagen. Nu 3 ronde met 100 mg en morgen een echo. 
Ik slik clomid omdat ik pcos heb. We zijn nu een jaar en 4 maanden bezig om zwanger te worden. Begin januari bleek ik zwanger (hoera! Net voordat ik me clomid zou starten) helaas begin februari een miskraam gehad op curacao. 
Wat ik als tip wil meegeven. Luister goed naar je gevoel/ lichaam. Ik heb veel last van bijwerkingen van clomid en ga morgen aangeven dat dit de laatste ronde is dat ik dat heb gebruikt. (Vorige keer al met arts besproken) ik heb last van opvliegers, haaruitval en waar ik enorm van baal is dat ik me vaak down voel en s avonds huilbuien heb. Dan maar hormonen spuiten en er hopelijk minder last van hebben. 

[quote quote=10194213]Hi, ik zit nu in mijn derde ronde Clomid. 1e ronde 50 mg en dat deed niks. 2e ronde 100 mg 1 eitje maar die was waarschijnlijk al gesprongen dus gemiste kans. Ik had ook ineens een cyclus van 19 dagen. Nu 3 ronde met 100 mg en morgen een echo. Ik slik clomid omdat ik pcos heb. We zijn nu een jaar en 4 maanden bezig om zwanger te worden. Begin januari bleek ik zwanger (hoera! Net voordat ik me clomid zou starten) helaas begin februari een miskraam gehad op curacao. Wat ik als tip wil meegeven. Luister goed naar je gevoel/ lichaam. Ik heb veel last van bijwerkingen van clomid en ga morgen aangeven dat dit de laatste ronde is dat ik dat heb gebruikt. (Vorige keer al met arts besproken) ik heb last van opvliegers, haaruitval en waar ik enorm van baal is dat ik me vaak down voel en s avonds huilbuien heb. Dan maar hormonen spuiten en er hopelijk minder last van hebben.[/quote]
Ik moet zeggen dat de clomid bij mij totaal geen bijwerkingen had. Ik was juist vaker vrolijk. Waar ik voorheen totaal geen emoties had voel ik me nu vrolijker. Of dat door de clomid komt of het feit dat ik hulp krijg ik weet het niet. Walt vervelend dat de clomid bij jou naar werkt en van je miskraam. Het is natuurlijk wel een fijn gedachte om te weten dat je zwanger kan raken

Terug
Bovenaan