Ervaringen met de Quinny Zapp?

Hallo mama's!

In april verwachten wij ons tweede kindje. Sterre is dan ruim 20 maanden oud en zal haar kinderwagen (Koelstra Flexxo) moeten gaan afstaan aan broertje/zusje. Omdat Sterre nog vrij jong is en niet hele einden kan lopen wil ik een goede, degelijke, handige en mooie buggy voor haar aanschaffen. Nu is mijn oog gevallen op de Quinny Zapp. Ik ben benieuwd of er mama's zijn die ervaring hebben met deze buggy en welke. Of hebben jullie een andere (die er bijv. veel op lijkt) en die ook goed bevalt?

Alvast bedankt voor de reacties!!

Liefs, Mimi

Hoi, wij hebben de Zapp.
Rijdt erg fijn (zelfs met 1 hand!), ziet er heel leuk uit (vind ik). Goed zitcomfort (in sommige buggy's hangen ze zo!!!!)
Nadeel vind ik dat het geen ligstand heeft, ze zitten er onzettend recht in en dat maakt slapen bijna onmogelijk. En vallen ze in slaap... dan hangt dat hoofdje zo zielig naar voren.
Nog een nadeel is dat je niets aan de handvaten kan hangen (boodschappen) want dan wordt hij topzwaar en valt hij naar achteren......boem!!!!!
Aahj...nog een nadeel....het lijkt wel makkelijk met in-en uitklappen...maar je moet echt bekant op de grond gaan zitten om het onderstel te 'klappen'. (knop 3?)
Ik maak je het er niet gemakkelijker op geloof ik.....
groetjes Anne.

Heel erg bedankt voor je reactie! Wantja, de ligstand, daar zat ik dus ook al mee. Nu is Sterre dus al wat ouder en slaapt steeds minder overdag, maar goed. En ik wil ook graag ruimte voor boodschappen, maar dat lukt dus ook bijna niet. Nouja, dan moet ik nog maar eens goed op zoek gaan naar een alternatief!

HOI,
Wij hebben een "doe maar snel even in de buggy"-buggy. Die gebruiken we alleen als we met zijn viertjes ergens naar toe gaan. Als ik alleen met de kids op pad ga, dan gebruik ik mijn fietskar. Heerlijk. Ik heb hem sinds vorige week. Onze oudste vindt het ook helemaal geweldig, hij is er erg torots op als hij in de kar mag zitten, naast zijn kleine zusje.
Ik heb een Kid Car Comfort gekocht, daarmee kun je ook heeeeeeel goed wandelen. Voor de baby hebben we er wel een babyschaaltje bijgekocht. Je kunt er ook veel boodschappen in kwijt. Opgevouwen past hij net in onze auto (station-wagon).
En voor achter de wandelwagen heb ik een meerijdplankje, voor de echte kleine stukjes.
Groetjes,
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Hé Patriesja!

We hebben inderdaad ook een fietskar (roady roller) en daar kunnen ze evt. ook samen in. Kun je ook prima mee wandelen idd, handig zoiets!

Grts, Mimi

wij hebben gewoon een "goedkope" buggy gekocht....dwz, een aanbieding, en we hebben hem in de winkel goed uitgetest met kind erin, lijkt me handig om op die manier een keuze te maken, want om nou op het oordeel van iemand anders af te gaan, jij moet ermee rijden tenslotte

yvonne

Ik ben ik het bezit van een Quinny Zapp en hier razend enthousiast over.
Je moet echter wel een kindje hebben dat rechtop kan slapen, mijn zoontje doet niet anders en wil zelfs niet platliggen. Hij laat zijn hoofdje altijd gewoon naar opzij vallen en slaapt dan lekker.
Aan de achterkant heb ik een boodschappennetje hangen, tussen de 2 handvaten, doe hier wel geen zware boodschappen in, maar iets kleins is zo makkelijk mee te nemen.
Verder is het rijcomfort heel belangrijk voor mij, met 1 vinger is de Zapp te besturen en gemakkelijk door winkeldeuren heen de manouvreren.
Mijn advies zou zijn om er een paar uit te gaan proberen in een speciaalzaak met kind erbij, zo kun je zelf zien hoe ze erin zitten en wat je ermee kunt doen.
Veel succes met het zoeken naar iets wat naar je zin is.

Groetjes Saskia

hallo,

wij hebben hetzelfde probleem, mijn dochter moet haar koelstra flexxo ook afstaan. wij hebben gekozen voor een mc laren buggy. deze zijn wel wat duurder, maar rijdt zo goed en lekker. ik heb er drie standen op, dus alle lig en hangstanden kunnen gebruikt worden. verder zit er een kap op (kan er ook af). verder is hij nu ook te verkrijgen in hippe kleurtjes. oja mocht je dochter ineens lekker gaan lopen dan kan de baby er ook snel in.

succes met kiezen
groetjes natalie

Terug
Bovenaan