Hoi Suus, wij zijn naar het ZH doorverwezen na een jaar proberen zwanger te worden. Een fertiliteitsarts heeft met ons gesproken en begon met een hele vragenlijst voor mij en mijn man. Daarna heeft ze een paar onderzoeken laten uitvoeren: een spermatest bij mijn man, een bloedonderzoek en echo vd baarmoeder bij mij.
Met mijn man was alles prima, bloedonderzoek ook maar het leek alsof er te veel eiblaasjes zaten bij mij (dus wellicht geen goede eisprong). Vervolg: ze wilde dat ik een cyclusmonitoring zou doen. Een cyclus lang kreeg ik regelmatig een echo/bloedonderzoek om te zien hoe mijn ovulatie/eisprong gebeurde en of hier iets afwijkends mee was. De echoscopiste gaf aan wanneer mijn ovulatie plaatsvond en kon precies de eisprong zien gebeuren en verdwijnen (en wanneer ik dus vruchtbaar zou zijn). Ze gaf bij de laatste echo aan wanneer ik zou kunnen testen of ik zwanger was.
En wat bleek: in die cyclus ben ik dus zwanger geraakt!! En niet zomaar... van een tweeling. Inmiddels 28 weken (gezond) zwanger. Mijn terugkoppeling met de arts werd dus ineens een eerste echo, haha. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar bijna 1.5 jaar geduurd tot ik dus (natuurlijk) zwanger werd. Ik denk dat het ook een stukje vertrouwen gaf dat alle initiële onderzoeken positief waren. Kan ook hebben geholpen!
Succes bij je afspraak!! Komt vast goed!