Ervaringen met doorverwijzing naar gynaecoloog ivm uitblijven zwangerschap

<p>Hoi dames, </p><p>Na een tijdje geprobeerd te zwanger te worden zonder resultaat, hebben wij nu een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p> </p><p>Wat ik me ook afvraag; welke complicaties werden er bij jullie ontdekt? </p><p> </p><p>Alvast bedankt! ❤️</p>

Hoi Suus, wij zijn naar het ZH doorverwezen na een jaar proberen zwanger te worden. Een fertiliteitsarts heeft met ons gesproken en begon met een hele vragenlijst voor mij en mijn man. Daarna heeft ze een paar onderzoeken laten uitvoeren: een spermatest bij mijn man, een bloedonderzoek en echo vd baarmoeder bij mij. 
Met mijn man was alles prima, bloedonderzoek ook maar het leek alsof er te veel eiblaasjes zaten bij mij (dus wellicht geen goede eisprong). Vervolg: ze wilde dat ik een cyclusmonitoring zou doen. Een cyclus lang kreeg ik regelmatig een echo/bloedonderzoek om te zien hoe mijn ovulatie/eisprong gebeurde en of hier iets afwijkends mee was. De echoscopiste gaf aan wanneer mijn ovulatie plaatsvond en kon precies de eisprong zien gebeuren en verdwijnen (en wanneer ik dus vruchtbaar zou zijn). Ze gaf bij de laatste echo aan wanneer ik zou kunnen testen of ik zwanger was.
En wat bleek: in die cyclus ben ik dus zwanger geraakt!! En niet zomaar... van een tweeling. Inmiddels 28 weken (gezond) zwanger. Mijn terugkoppeling met de arts werd dus ineens een eerste echo, haha. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar bijna 1.5 jaar geduurd tot ik dus (natuurlijk) zwanger werd. Ik denk dat het ook een stukje vertrouwen gaf dat alle initiële onderzoeken positief waren. Kan ook hebben geholpen! 
Succes bij je afspraak!! Komt vast goed! 

Bij mij de zelfde stappen als kim heeft gehad. Alleen bleek ik niet zwanger te zijn maar werd er een cyste op mijn eierstok gevonden. Deze moet waarschijnlijk weg gehaald worden gezien de grote. Ak week een 2e echo en dan zal er duidelijkheid komen wat betreft het behandelplan. 
Maar zolang er niks is gevonden, geen zorgen maken. Er zijn zat mensen die niks mankeren en gewoon geen geluk hebben.
Omdat ze bij mij de linker eierstok niet hebben kunnen zien ( door vocht) krijg ik een 2e. Hoop zo dat ze niet meer nare dingen tegenkomen:(

Hallo, 

ik heb dit pas gehad. Ik kreeg een vragenlijst die ik terug moest opsturen. Bij de eerste afspraak had ik mijn temperatuurkaarten al meegenomen. 
Ik kreeg ook al snel een inwendige echo, en hieruit bleek dat ik pcos heb. Teveel vochtblaasjes op mijn eierstokken. Het besef moet er nog even komen. De gyn raad mij eerst aan 3maanden tijd te nemen om 5-10 kg af te vallen voordat ze verder gaat kijken naar een behandeling. 
Best frustrerend want aan mijn levensstijl en eetgewoonte zal het niet liggen. Dat word dan nog kleinere porties eten. En hopen dat ik dan verder behandeld word

[quote quote=10209860]Hoi Suus, wij zijn naar het ZH doorverwezen na een jaar proberen zwanger te worden. Een fertiliteitsarts heeft met ons gesproken en begon met een hele vragenlijst voor mij en mijn man. Daarna heeft ze een paar onderzoeken laten uitvoeren: een spermatest bij mijn man, een bloedonderzoek en echo vd baarmoeder bij mij. Met mijn man was alles prima, bloedonderzoek ook maar het leek alsof er te veel eiblaasjes zaten bij mij (dus wellicht geen goede eisprong). Vervolg: ze wilde dat ik een cyclusmonitoring zou doen. Een cyclus lang kreeg ik regelmatig een echo/bloedonderzoek om te zien hoe mijn ovulatie/eisprong gebeurde en of hier iets afwijkends mee was. De echoscopiste gaf aan wanneer mijn ovulatie plaatsvond en kon precies de eisprong zien gebeuren en verdwijnen (en wanneer ik dus vruchtbaar zou zijn). Ze gaf bij de laatste echo aan wanneer ik zou kunnen testen of ik zwanger was. En wat bleek: in die cyclus ben ik dus zwanger geraakt!! En niet zomaar… van een tweeling. Inmiddels 28 weken (gezond) zwanger. Mijn terugkoppeling met de arts werd dus ineens een eerste echo, haha. Uiteindelijk heeft alles bij elkaar bijna 1.5 jaar geduurd tot ik dus (natuurlijk) zwanger werd. Ik denk dat het ook een stukje vertrouwen gaf dat alle initiële onderzoeken positief waren. Kan ook hebben geholpen! Succes bij je afspraak!! Komt vast goed
Woooww kippenvel bij het lezen van jouw verhaal! Dankjewel dat je dit wilde delen!  

[quote quote=10209911]Bij mij de zelfde stappen als kim heeft gehad. Alleen bleek ik niet zwanger te zijn maar werd er een cyste op mijn eierstok gevonden. Deze moet waarschijnlijk weg gehaald worden gezien de grote. Ak week een 2e echo en dan zal er duidelijkheid komen wat betreft het behandelplan. Maar zolang er niks is gevonden, geen zorgen maken. Er zijn zat mensen die niks mankeren en gewoon geen geluk hebben. Omdat ze bij mij de linker eierstok niet hebben kunnen zien ( door vocht) krijg ik een 2e. Hoop zo dat ze niet meer nare dingen tegenkomen:([/quote]

Heel veel sterkte ermee. Hopelijk komt hier een oplossing voor. Bedankt voor het delen van jouw verhaal❤️

[quote quote=10210073]Hallo, ik heb dit pas gehad. Ik kreeg een vragenlijst die ik terug moest opsturen. Bij de eerste afspraak had ik mijn temperatuurkaarten al meegenomen. Ik kreeg ook al snel een inwendige echo, en hieruit bleek dat ik pcos heb. Teveel vochtblaasjes op mijn eierstokken. Het besef moet er nog even komen. De gyn raad mij eerst aan 3maanden tijd te nemen om 5-10 kg af te vallen voordat ze verder gaat kijken naar een behandeling. Best frustrerend want aan mijn levensstijl en eetgewoonte zal het niet liggen. Dat word dan nog kleinere porties eten. En hopen dat ik dan verder behandeld word[/quote]
Ik snap dat het schrikken is! Mijn beste vriendin heeft ook pcos. Zij was niet bewust bezig zwanger te worden, maar gebruikte niets. Zij was in totaal 20kg afgevallen en ja hoor...zwanger! Ik hoop dat jou dit ook mag overkomen! ❤️

Hallo dames, 

in 2015 ben ik ba bijna een jaar proberen bevallen van een zoontje. Destijds heeft mijn man semenonderzoek gedaan en dit was prima. Een dik jaar geleden hebben we besloten voor een tweede te gaan. Mijn bevalling en periode erna was nogal traumatisch dus vandaar dat het even geduurd heeft. In februari bleek ik zwanger. Vanaf het begin af aan had ik hier geen goed gevoel bij. In maart bleek ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. In mei zijn we naar de huisarts gestapt. Zij wilde ons in eerste instantie niet verwijzen maar aangezien mijn moeder en haar zussen rond hun 40e in de overgang zijn gekomen(ik ben nu 35) heeft ze ons met wat aandringen toch doorverwezen. Mijn man heeft een semenonderzoek gehad en het blijkt dat zijn zaad erg achteruit is gegaan dus heeft hij sowieso een doorverwijzing nodig. Gelukkig dat we toch verwezen zijn. 31 juli moeten we voor het eerst naar het Fertiliteitscentrum. Heeft iemand ervaring met vruchtbaarheidsproblemen op deze manier? 

Terug
Bovenaan