Ervaringen met doorverwijzing naar gynaecoloog ivm uitblijven zwangerschap

Wij hebben ook inmiddels onze eerste afspraak achter de rug. Vragenlijst doorgenomen, inwendige echo, bloedprikken 7 dagen na ovulatie en tot slot een semenonderzoek. 23 december krijgen we de uitslag, spannend!

Hallo dames,
Ook wij hebben, na 1 jaar proberen, nog geen geluk gehad... Verwijzing naar gynaecoloog, waar wij in januari terecht kunnen. Inmiddels al een vragenlijst thuisgestuurd gekregen.
We zijn beide gezond, 29 jaar, roken niet, geen overgewicht... houden ons (in zoverre dat realistisch is) aan 'alle regeltjes'... *waarom wij nog niet.... zucht.. sorry, moest er even uit*
Slikken jullie multivitamine? lees hier echt een hoop over.. Slik zelf de Davitamon compleet Mama

Bijzonder om jullie verhalen te lezen. Ergens toch fijn om te voelen dat je niet de enige bent. 
Wij zijn na een tijd zelf proberen langs de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis. Na semenonderzoek, bloedonderzoek en monitoring van mijn cyclus, bleek er naast een iets verminderde zaadkwaliteit en onregelmatige cyclus niet veel aan de hand. Ik ben gestart met medicatie om meer regelmaat te krijgen in mijn cyclus. Uiteindelijk na een halfjaar HSG onderzoek gehad, bleek ook niet afwijkend. 
Na een paar maanden mogen starten met IUI, zwanger bij eerste poging maar helaas geeindigd in een miskraam. Hierna nog 6 IUI pogingen gehad, waarvan 2 niet door konden gaan (te veel eitjes) en de rest van de pogingen helaas mislukt. 
Sinds een paar maanden nu gestart met ICSI behandeling. Eerste behandeling inmiddels achter de rug, de eerste terugplaatsing is helaas niet gelukt. Gelukkig wel 7 embryo's in de vriezer en volgende week onze tweede terugplaatsing!! Super spannend.
Hopelijk staat na 4 jaar het geluk eindelijk aan onze kant en kunnen we het jaar mooi afsluiten! Heel veel succes met alles wat je te wachten staat, het is intensief maar we weten waar we het voor doen!

Ik kreeg eerst een intakegesprek en er werd een inwendige echo gemaakt, daar voel je niks van. Wij lopen nu 2 maanden lang in onderzoeken en zal binnenkort een laparoscopie krijgen met een hsg onder narcose, hopenlijk dan meer duidelijkheid. 

Hoe is jouw cyclus momenteel? Gebruik je ook ovulatietesten?  Wellicht kun je meepraten op het topic: voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is. 

Daar zitten heel veel dames die ook meer dan een jaar,soms jaren bezig zijn... 

Terug
Bovenaan