Ervaringen met glazen flessen flesvoeding

Wat zijn jullie favoriete glazen flessen om flesvoeding (of gekolfde borstvoeding) aan jullie kindje te geven?

(Toelichting: Achteraf gezien had ik bij ons vorige kindje last van dysforische toeschietreflex of breastfeeding aversion. Ik heb 5 maanden borstvoeding, aangevuld met flesvoeding gegeven. In overleg met de gyneacoloog nu besloten om direct alleen flesvoeding te gaan geven. Helaas weet ik door mijn werk hoeveel microplastics er met plastic flesjes met de voeding mee komen (we hadden altijd plastic difrax flesjes). Daarom nu besloten voor glazen flessen te gaan..)
 
bij mijn eerste kindje heb ik altijd de dr brown flessen gebruikt (plastic maar voor de 2e stap ik ook over op glas). Ik wil nu de dr brown glazen flessen gaan gebruiken! Altijd erg tevreden geweest met dat merk. echter heb ik bij de 1e altijd borstvoeding uit de borst gegeven en toen overgestapt op melkpoeder en melkflessen. Ik heb dus nooit afgekolde melk in flesjes gegeven, nu vraag ik mij af hoe de topic starter dat gaat goed met eventueel ingevroren borstvoeding opwarmen met de glazen flessen. Kan zo’n glazen fles in een flesverwarmer of zou jij (of andere lezers) dat anders doen? Ik voel mij weer helemaal een beginneling omdat ik op dit punt geen ervaring heb nog
 
Bedankt voor jullie reacties.
FunnyFaye, ik heb ook zitten kijken naar donormelk, dat moet je dan idd ook uit de vriezer halen en opwarmen. Geen idee hoe. Laten ontdooien en dan au bain marie langzaam opwarmen in de glazen fles of in een flesverwarmer?
Benieuwd hoe anderen dat doen.
Ik zal nu na de geboorte van ons dochtertje dus direct met flesvoeding beginnen. Opgewarmd water en poeder mengen in de glazen fles.
 
Mrsm, ja ik ga nog even uitzoeken hoe dat zit. Heb namelijk gelezen dat au bain marie opwarmen niet kan omdat als het boven een bepaalde temperatuur komt (40*) de voedingsstoffen afbreken en het in heet water ook niet gelijkmatig opwarmd. Dus daar ga ik ook nog even achteraan aankomende tijd. Idd met melkpoeder en warmwater is het simpel en is zeker een glazen fles perfect. (Ik vond het vorige keer een verademing toen ik daar op over ging )
 
Wij zijn begonnen met glazen flessen van avent. Super stevig en die kon ik best eens laten vallen. Helaas pakte onze zoon de brede niet zo goed. Toen overgestapt op dr brown glazen flessen. Fijne flessen, alleen als ze vallen zijn ze ook meteen stuk. Dus er zijn er hier al een aantal doorheen gegaan.
 
Hier de Philips avent glazen flesjes. Deze draaien erg snel dol waardoor ze gaan lekken en alles onder zit met voeding, wat mij betreft daarom geen aanrader ?
 
Terug
Bovenaan