Ervaringen met glazen flessen flesvoeding

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort eens kijken bij zo'n grote babyspullenketen...Zal het enige zijn dat we niet 2e hands kopen/krijgen, naast de luiers natuurlijk ?
 
Ik gebruik voor beide kindjes de glazen flessen van Lifefactory. Door de rubbere hoes heeft je kindje goede grip om de fles beet te houden en vallen ze zelden kapot. Wat ik ook prettig vind aan deze flessen is dat ze op latere leeftijd ook gebruikt kunnen worden als drinkflessen voor andere drankjes. Je kunt hiervoor een aparte dop bij bestellen, wat ook duurzaam is. 
 
Wij gebruiken thuis en bij oppas de avent glazen flessen. Enige nadeel is idd de dop. Alleen bij de kinderopvang hebben wij toch de plastic flessen van avent in gebruik, aangezien de glazen fles niet zijn toegestaan ivm breekgevaar. Er werd aangegeven dat rvs flessen wel mogen voor het kdv en is ook zonder microplastics. Wij hebben rvs uiteindelijk niet uitgeprobeerd. 
 
Wij gebruiken de glazen flessen van Dr Brown met brede hals. Fijne flessen, maar wel breekbaar ? Zeker een klein risico omdat onze dochter de flessen graag zelf vasthoudt. Er is wel een siliconen beschermhoes voor deze flessen te koop, als een fles dan eens valt is ie niet gelijk stuk!
 
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien staat deze tip er al tussen maar ik ben fan van de pura flessen. Er passen verschillende merken spenen op en je kan hem omzetten naar een rietjesbeker of zelfs een sportfles als je kind geen melk meer uit de fles drinkt. Dus véél duurzamer.
 
Terug
Bovenaan