Ervaringen met gonal f

<p>Hallo ik ben Mariëlle 29jaar en mama van een dochter van bijna 4.</p><p>Onze eerste zwangerschap is spontaan gelukt de eerste poging.</p><p>Na m'n dochter een spontane zwangerschap met miskraam van 8 weken als gevolg.</p><p>Daarna verder in depressie gekomen. Anderhalf jaar flink aan de medicijnen gezeten. Toen daarmee gestopt en weg was m'n cyclus. </p><p> </p><p>Toen jaar bezig geweest. Doorgestuurd vanuit huisarts naar gynaecoloog. Daar begonnen met clomid. Ging goed los van de helse bijwerkingen. (Ik kreeg er heftige migraine van waardoor het voor andere leek of ik een beroerte kreeg) los van de bijwerkingen had ik goed resultaat.</p><p>Toen besloten bij volgende ronde over te stappen op gonal f.</p><p>Waarempel bleek ik zwanger van de 4e ronde clomid. Uiteindelijk met 6 weken miskraam gekregen. Knop omgezet en door. Na een paar weken bleken de hcg waarde te stijgen. Bleek ik een bbz te hebben. Konden niet vinden waar. Mtx injectie gehad met mededeling drie maanden niet zwanger worden.</p><p>Drie maanden van onzekerheid,somberheid.</p><p>Nu net weer een week aan het spuiten met gonal f 50. Gister voor echo geweest. Dun slijmvlies en paar eitjes van 10mm. Nu 62.5 spuiten en maandag terug.</p><p>Vond het wel jammer dat er nog zo weinig te zien was, maar ik weet ook niet zo goed hoe snel dit middel kan werken? </p><p>Zijn er hier mensen met ervaring met gonal f?</p><p>Heb je vaak moeten bijstellen voordat je de goede dosering had?</p><p>Heeft het effect gehad in de zin van zwanger worden?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Hoi hoi,
mijn ervaring met gonal f was positief.
bij ons heeft het wel een maand of 4 geduurd voordat het goed was afgesteld.
eerst twee maanden te weinig daarna teveel met over stimulatie waaruit cysten zijn ontstaan. 
Wanneer het eenmaal goed waa afgesteld  waren we na de eerste keer zwanger.. verder weinig tot geen bijwerkingen zelf.
succes wij gaan nu voor ons tweede kindje helaas ook een miskraam met 8 weken en veel ellende erna hopelijk snel goed nieuws voor ons beide 

Oké, dat is wel heel wisselend dan eigenlijk hoe dat met die dosering werkt.
Ik ben vanmorgen weer voor echo geweest. Had een blaasje van 17.5 . Mocht nu stoppen met de gonal f en vanavond de pregnyl spuiten.
Ben benieuwd of dat het iets gaat doen.
Jullie ook succes komende tijd

Hoi hoi,
Ik heb PCOS waardoor ik geen eisprong heb op de natuurlijke manier.
Ik kreeg ook gonal f en pregnyl( voor de eisprong ) 
bij mij was het ook even zoeken naar de goede dosering.  Dat werd uiteindelijk 150. 
Eerst gebeurde er steeds niks.. En toen ineens 3 eitjes die klaar waren om te springen!
dat gebeurde allemaal in anderhalve week tijd 
en na de 1e ronde werd ik ook meteen zwanger. Nu ben ik 12 weken en 2 dagen zwanger ?
Maar wij hebben dit al eerder geprobeerd ( een jaar lang) en na een pauze van een half jaar werd ik toch zwanger  
Groetjes en succes xx

Ik ben zwanger geworden met gonal f
het was voor mij ook even zoeken naar de juiste dosering (150 eh)
zwanger worden lukte het eerste jaar niet, wat er natuurlijk erg inhakt. Maar Na een korte pauze lukte het na de eerste poging. 
Morgen ben ik 16 weken zwanger ?
Groetjesxxx

Hallo dames,
ik heb ook pcos 5 rondes clomid gehad en nu eerste ronde glonal F eerste dagen 37,5 en laatste twee dagen 75.
helaas deze ronde niet gelukt ..
begin deze week aan ronde2

xxx

Hoi
Wat fijn dat het bij jullie heeft gewerkt.
Ik zit nu in ronde 2 met gonal f. Vorige ronde begonnen met 50, geeindigd op 62.5. deze ronde gestart met 62,5 en zit nu op 75. Zit nu op dag 22 en vrijdag weer echo. Baal wel. Eerste ronde pakte de gonal f wel en groeide het goed van binnen. Nu geen reactie. Het valt me erg zwaar op het moment.
Zeker omdat twee vriendinnen nu zwanger zijn. Is toch even slikken. Hoe zeer ik het hun ook toe wens. Ik wens het ons zelf ook.

Ik begin wel steeds meer bijwerkingen te krijgen .Hoop dat het snel raak is, anders ben ik bang dat ik uiteindelijk hetzelfde mee maak als met de clomid dat ik weg val en m'n hersenen zeer doen. Merk ook dat ik informatie trager kan verwerken. Misselijk. Pijnlijke darmen. Veel acne sinds gebruik gonal f. Duizelig.

Hebben jullie hier ook last van gehad? 

ik ben ook al aan de gonal f begonnen. ronde 2 nou. ik spuit met ovitrelle (voord eisprong) injectie pen 450 i.e. /0,75.  dosering 50ml per keer prikken.
eerst 9 maanden geprobeert met clomid. 

Terug
Bovenaan