<p>Hallo ik ben Mariëlle 29jaar en mama van een dochter van bijna 4.</p><p>Onze eerste zwangerschap is spontaan gelukt de eerste poging.</p><p>Na m'n dochter een spontane zwangerschap met miskraam van 8 weken als gevolg.</p><p>Daarna verder in depressie gekomen. Anderhalf jaar flink aan de medicijnen gezeten. Toen daarmee gestopt en weg was m'n cyclus. </p><p> </p><p>Toen jaar bezig geweest. Doorgestuurd vanuit huisarts naar gynaecoloog. Daar begonnen met clomid. Ging goed los van de helse bijwerkingen. (Ik kreeg er heftige migraine van waardoor het voor andere leek of ik een beroerte kreeg) los van de bijwerkingen had ik goed resultaat.</p><p>Toen besloten bij volgende ronde over te stappen op gonal f.</p><p>Waarempel bleek ik zwanger van de 4e ronde clomid. Uiteindelijk met 6 weken miskraam gekregen. Knop omgezet en door. Na een paar weken bleken de hcg waarde te stijgen. Bleek ik een bbz te hebben. Konden niet vinden waar. Mtx injectie gehad met mededeling drie maanden niet zwanger worden.</p><p>Drie maanden van onzekerheid,somberheid.</p><p>Nu net weer een week aan het spuiten met gonal f 50. Gister voor echo geweest. Dun slijmvlies en paar eitjes van 10mm. Nu 62.5 spuiten en maandag terug.</p><p>Vond het wel jammer dat er nog zo weinig te zien was, maar ik weet ook niet zo goed hoe snel dit middel kan werken? </p><p>Zijn er hier mensen met ervaring met gonal f?</p><p>Heb je vaak moeten bijstellen voordat je de goede dosering had?</p><p>Heeft het effect gehad in de zin van zwanger worden?</p><p> </p><p> </p><p> </p>