Hier in het ziekenhuis lig je ook vooraf, mits het niet vol is, alleen op een kamer. Na de bevalling had ik ook een kamer voor mijzelf en mijn dochtertje. Die dag en nachtje in het ziekenhuis heb ik niemand anders gezien. Het enige wat ik enorm vervelend vind is dat de kamers waar je nog de weeen moet opvangen direct naast de verloskamers liggen. Je kon echt werkelijk alles horen. Dat was niet erg bemoedigend als je daar ligt voor je eerste bevalling en je niet weet wat je te wachten staat en je hoort een al barende vrouw gillen dat ze niet meer kan. Ik moest in het ziekenhuis bevallen omdat ik ingeleid ben. Toen vond ik het een teleurstelling dat ik niet lekker thuis kon bevallen, maar achteraf gezien vond ik het wel prettig en wil ik nu met de tweede wel uit eigen keuze in het ziekenhuis bevallen. Ik had moeite om mijn ademhaling goed te doen tijdens de bevalling en mijn kindje had daar last van en moest ik aan het zuurstof. Dit kunnen ze je niet thuis geven en dit weet je ook niet van te voren. Kan me voorstellen dat dit even een teleurstelling voor je is, maar probeer je er bij neer te leggen en lekker te genieten van je zwangerschap. De verpleegsters in het ziekenhuis vangen je heel goed op en zijn echt heel lief voor je. Kies wat voor jou het fijnste ziekenhuis is en laat je daar door niemand in bepalen. Het gaat erom wat jij het prettigste vind.
Angie30
Angie30