Ervaringen met slaapcoach

Goed bezig. Denk dat dat straffen gedeelte niet echt zinnig is. Maar wel consequent blijven terugleggen inderdaad.
Snap dat het uitputtend is. Maar als het goed is, wordt het na een aantal nachten vanzelf minder.
Volhouden. Maar misschien is hij voor deze methode wel wat kort bij jullie?
 
Is hij ergens bang voor dat hij niet goed durft te slapen? Helpt het als jullie even bij hem blijven zitten tot hij slaapt? Ik denk niet dat het met de leeftijd te maken heeft eerlijk gezegd. Is het avondritueel altijd hetzelfde verder? Het lijkt me een lastige situatie voor jullie. Straffen lijkt me niets uit te halen, want een moe kind doet dit echt niet om zijn ouders dwars te zitten...
 
Begrijp ik goed dat hij 1 keer in de week wel bij jullie mag slapen? Dat is natuurlijk heel verwarrend, daar zou ik mee stoppen. Of nooit bij jullie, of altijd.
 
Is hij ergens bang voor dat hij niet goed durft te slapen? Helpt het als jullie even bij hem blijven zitten tot hij slaapt? Ik denk niet dat het met de leeftijd te maken heeft eerlijk gezegd. Is het avondritueel altijd hetzelfde verder? Het lijkt me een lastige situatie voor jullie. Straffen lijkt me niets uit te halen, want een moe kind doet dit echt niet om zijn ouders dwars te zitten...
Hij is nergens bang voor. De papa zit er altijd bij in het begin tot hij slaapt. Maar als hij wakker word 1 u later begin hij eraan. Het bedritueel is wel altijd hetzelfde. De enigste straf die we nu hebben gegeven is dat we onze activiteit van de volgende dag (plopsaland) niet hebben gedaan
 
Goed bezig. Denk dat dat straffen gedeelte niet echt zinnig is. Maar wel consequent blijven terugleggen inderdaad.
Snap dat het uitputtend is. Maar als het goed is, wordt het na een aantal nachten vanzelf minder.
Volhouden. Maar misschien is hij voor deze methode wel wat kort bij jullie?
De papa ging kijken om in Januari de procedure co-ouderschap op te starten. Wij hopen dat als dit in gang is en er co-ouderschap is dat dit betert. Wij denken omdat hij zo lang bij mama is (9dagen) en maar 5 bij ons dat hij in die periode wat vergeet hoe het bij papa gaat (zijn bedritueel etc.)
 
De papa ging kijken om in Januari de procedure co-ouderschap op te starten. Wij hopen dat als dit in gang is en er co-ouderschap is dat dit betert. Wij denken omdat hij zo lang bij mama is (9dagen) en maar 5 bij ons dat hij in die periode wat vergeet hoe het bij papa gaat (zijn bedritueel etc.)
Ik denk toch dat er iets anders achter zit. Want klaarblijkelijk kan hij bij (ik neem aan?) opa en oma (grootouders) wel in zijn eigen bed slapen en ook de gehele nacht daar blijven. En dat is maar nacht. Dit is een gedragsprobleem, niet een ‘vergeet hoe het gaat’.
 
Terug
Bovenaan