Ervaringen met zwanger worden naar curretage

In juni leefde we in een grote wolk toen we wisten dat ik zwanger was bij de eerste echo klopte er een hartje maar traag.. jammer genoeg kreeg ik een miskraam bij 7 a 8 week .. omdat ze bang waren voor overmatig bloedverlies kreeg is dezelfde dag nog een curretage het herstel liep allemaal niet helemaal zoals het zou moeten maar er kwam hoop afgelopen maand weer zwanger .. vorige week echo gehad en ons geluk kon niet op Het hartje klopte perfect.. maar ook dat liep helaas niet goed af en weer een curretage gehad afgelopen vrijdag.. hebben meer mensen 2 x achter elkaar miskraam gehad (en/of metcurretage) en zijn er mensen daarna nog bevallen of zwanger van een kindje ? graag jullie reacties..

liefs

Wat naar om te horen dat je 2x achter elkaar een miskraam hebt gehad, ik hoop dat je snel een mooie zwangerschap zult hebben! Ik heb zelf in juni dit jaar een spoed curettage gehad, had 11 weken zwanger moeten zijn maar het kindje was al bij 8 weken overleden. Hierdoor kreeg ik extreme bloedingen. 4 weken later was ik weer zwanger en ben inmiddels 19 weken zwanger. Maak me nog steeds zorgen maar probeer het ook een beetje los te laten. Liefs en heel veel sterkte xx

Esmee Teel,

Bedankt voor je reactie.. oh wat super dat je zo snel weer zwanger mocht worden.. Gefeliciteerd !! gekke vraag misschien maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen aangezien ik niet zoveel snap nu van mijn cyclus .. vanaf wanneer moet je rekenen of heb je je daar totaal niet mee bezig gehouden? Ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben en zult bevallen van een mooi wondertje!

liefs en veel geluk gewenst xx

Hoi Anoniem J, wat akelig dat je 2 keer ern miskraam hebt gehad, ik heb zelf afgelopen januari een mk gehad bij 11.3 dat ook uitliep op een curettage. Mijn cyclus was daarna 1 grote puinhoop, van 21 dagen tot 35 dagen ongeveer. Kon er geen pijl op trekken. Wij hebben niet specifiek gekeken wanneer ik mijn eisprong zou hebben en heb het los gelaten dat het een puinhoop was. Afgelopen zondag was ik 20 weken zwanger en maandag heb ik een goede echo gehad en nu heb ik pas voor het eerst weer wat rust in mijn hoofd en krijg ik weer wat vertrouwen terug in mijn lichaam. Heeeeel voorzichtig durf ik er nu pas een beetje naar uit te kijken.

veel sterkte, houd maar in je achterhoofd dat je ook met een onregelmatige cyclus zwanger kan worden.

hallo ik1,

Wat super Gefeliciteerd! Dus jullie hebben het gewoon losgelaten (zover mogelijk) en zijn gewoon verder gegaan zonder ook maar ergens naar te kijken? Ik hoop dat je verder een goede zwangerschap zult hebben! Heel veel succes! Ik zal voor je duimen!

Ja, dat hebben we inderdaad, ook geen ovulatietesten gebruikt en maar wat gedaan op de wilde gok. Eerst irriteerde ik me mateloos aan mijn cyclus en begreep er toch niks van, dacht op een gegeven moment, nou ik kan er toch niks aan veranderen, we zien het wel.

hoop dat je snel weer zwanger bent met daarna een wolk van een baby.

Misschien moeten wij dat inderdaad ook maar proberen het los te laten en vertrouwen hebben in mijn lichaam.. zoals je zegt je kunt er toch niks aan veranderen! Bedankt! dat hopen wij ook!

Annoniem J, het is lastig om te rekenen vanaf je curettage datum maar ik werd 4 weken na de curettage ongesteld. Vanaf dan kan je kijken op een website wat je vruchtbare dagen zijn. Wij hebben die periode om de dag seks gehad en dat heeft dus gewerkt. Het is voor iedereen anders meid, maar ik wens je in ieder geval heel veel succes! X

Terug
Bovenaan