Ervaringen mirena spiraal gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Om medisch redenen mag ik de pil niet meer gebruiken, dus ik ben op
zoek naar een prettig alternatief. Gevoelsmatig zit ik te denken aan de
mirena spiraal.

Maar ik zou graag horen hoe deze (wel/niet) bevalt, (wel/niet) klachten etc.

En mijn voornaamste vraag: is er iemand die deze spiraal gebruikt heeft
voor de zwangerschap? Hoe snel na het verwijderen kwam je eigen cyclus
op gang? En hoe lang daarna was je zwanger?

(ik zou graag in de komende 2 jaar een 2e kindje willen...)

Groetjes Karin

Mama van Christian (20 weken)

(PS: veel succes met de zwangerschap etc!!)

Hoi,

Ik vond het mirena spiraaltje eigenlijk best goed. Om medische redenen mocht ik ook geen pil meer. Daarna heb ik eerst het gewone spiraaltje gehad, maar dat was niet zo'n succes! ik had heel veel bloedverlies tijdens  de menstruatie en ook best veel pijn. Na een baarmoederontsteking heeft mijn huisarts het spiraaltje verwijderd. Aangezien ik toen geen relatie had,  was ik een tijdje zonder VBM. Na een tijdje, toen ik mijn huidige vriend ontmoette, ben ik gaan nadenken over een nieuw. Het mirenaspiraaltje kwam ook in me op, maar ik had van een collegaatje slechte dingen gehoord. Ik vroeg mijn huisarts, die raadde het me wel aan. Mijn collegaatje heeft geen kinderen gehad en dat kan de klachten veroorzaken, die zij had.Ik werd bijna niet meer ongesteld na een paar maanden, het beviel me wel goed.  Ik heb het spiraaltje een jaartje gehad, daarna besloten mijn vriend en ik dat we toch graag een kindje samen willen.Ik heb het afgelopen april laten verwijderen, daarna 1 keer ongesteld geweest en toen was het raak!! Helaas heb ik afgelopen dinsdag een Mk gehad, maar we geven de moed niet op he.Ik   heb er geen spijt van gehad, succes met je keuze...
liefs smartie

Hoi
Ik heb ook vanwege medische redenen de Mirena laten plaatsen. Ik was op dat moment nog geheel kinderloos (nu 1e op komst). Dan is het plaatsen nu eenmaal pijnlijker dan wanneer je ooit eens bevallen bent. De eerste 3 maanden heb ik veel klachten gehad zoals buikpijn, eierstokcystes etc. Maar na die 3 maanden wilde ik niet meer zonder mirena. Ik merkte dat het veel minder invloed had op je gemoedstoestand dan de pil. Het enige was dat ik af en toe een beetje ongesteld was en dit niet met regelmaat kwam. Nadat de mirena eruit gehaald was, was ik binnen 1 maand zwanger. Ik had dus nog geen cyclus na de mirena gehad. Maar dat is het dus met de Mirena je kunt gewoon eisprongen krijgen.
Dit hoeft overigens niet....verschilt van persoon tot persoon.
Maar als ik alle nadelen tegen de voordelen afweeg blijf ik vooral positief over de mirena. Na de bevalling wil ik er weer een laten plaatsen. Succes met je keuze.

Hoi Karin!

Ik heb de Mirena twee jaar gehad, en eigenlijk beviel het me prima. Ik werd helemaal niet meer ongesteld, en had verder ook nergens last van.
Ik heb hem begin februari laten verwijderen, en had eigenlijk meteen weer een goede cyclus. Omdat mijn cyclus wel een paar dagen varieert ben ik in de tweede maand met ovulatietesten begonnen, en toen had ik ook keurig een ei. (Van de eerste maand weet ik dit dus niet zeker.) Ik ben in ronde 3 zelfs ook al zwanger geworden, maar dat is helaas misgegaan. Al met al zie ik dus geen probleem met zwanger worden na de Mirena.

Groetjes, Betje.

Ik zelf heb twee jaar een mirenaspiraaltje gehad. Ik heb er positieve ervaringen mee! Vier maanden na het verwijderen van het spiraaltje was ik zwanger! Wel was ik 2 maanden na het verwijderen van de spiraal emotioneel, maar daarna vlakte dat af.

Ilsje

Heb omdat ik van mijn   zoontje zwanger ben geworden met de pil gekozen voor een mirena spiraal heb hem 1,5jaar gehad en eigenlijk geen klachten gehad heb hem 5 februari laten verwijderen met de boodschap dat het wel even zou duren voordat alles weer op gang zou komen maar na 2 weken was ik al zwanger

ik was aan de prikpil, maar ben overgestapt naar mirenaspiraal omdat als je met de prikpil stopt het nog een jaar kan duren eer je zwanger bent.
na ruim een half jaar hebben we het spiraaltje laten verwijderen en ik was eerstvolgende maand weer ongi en de maand erna was het raak!

Na mijn bevallig ga ik zeker weer het mirenaspiraaltje laten zetten. dat deed even een middag pijn, maar daarna geen moment meer last van gehad!

Hoi Karin,

Ook ik heb om medische redenen het Mirenaspiraaltje gebruikt voordat ik van mijn eerste zwanger was. Heb hier hele goede ervaringen mee. Het inbrengen heb ik door de gynaecoloog laten doen, was wel erg pijnlijk omdat ik toen nog geen kindje had. Vervolgens werd ik niet meer ongesteld en had ook geen hormonale klachten e.d. In maart 2005 heb ik laten verwijderen (deed overigens geen pijn) en eerst afgewacht wat mijn cyclus was. Had meteen een cyclus van 28 dagen. En was binnen een paar maanden zwanger.

Liefs, Jolanda

Terug
Bovenaan