Ervaringen mirena spiraal gevraagd

Hoi,

Om medisch redenen mag ik de pil niet meer gebruiken, dus ik ben op zoek naar een prettig alternatief. Gevoelsmatig zit ik te denken aan de mirena spiraal.
Maar ik zou graag horen hoe deze (wel/niet) bevalt, (wel/niet) klachten etc.
En mijn voornaamste vraag: is er iemand die deze spiraal gebruikt heeft voor de zwangerschap? Hoe snel na het verwijderen kwam je eigen cyclus op gang? En hoe lang daarna was je zwanger?

(ik zou graag in de komende 2 jaar een 2e kindje willen...)

Groetjes Karin
Mama van Christian (20 weken)

Hoi,

Een vriendin van mij vertelde donderdag dat ze zwanger is ondanks haar Mirena spiraaltje. Nu moeten ze kijken op een echo of ze het verloren is of dat het nog in haar lijf zwerft. Zo ja, dan moet ze geopereerd worden.
Ik ken trouwens nog iemand waarbij het Mirena spiraaltje ging zwerven en ook zij moest onder narcose voor een behandeling.
Ik weet niet of dit toeval is of dat dit vaker voorkomt.

Groetjes

hallo,

ik heb nu  zelf voor de tweede keer een mirena, vorig jaar juli bevallen en een maand of 3 later laten plaatsen  en heb hier geen klachten over, de eerste heb ik vorig jaar augustus laten verwijderen en in december was ik zwanger (van een tweeling, dat wel, weet niet of het met de mirena te maken heeft), ik had vrij snel na het verwijderen mijn cyclus weer terug. bij mirena blijft wel je menstruatie op den duur uit. wel prettig en je hoeft niet elke dag aan de pil te denken

Hallo,

Ik ben maart 2006 bevallen en heb na ca. 3 maanden de mirena spiraal laten plaatsen. Het plaatsen is onprettig en ik heb de eerste 5-6 weken lichte bloeding gehad. En daarna, ideaal. Ik ben niet meer ongesteld geworden. Verder had ik geen klachten. In december heb ik de spiraal laten verwijderen, omdat wij graag een tweede kindje wilden. In januari was ik al zwanger en in september wordt de tweede verwacht.

Ik hoor ook wel wat minder positieve verhalen om mij heen, maar als ik jou was, zou ik het gewoon proberen. Is mij heel goed bevallen. Als ons tweede kindje eris, gaat er zeker weer een mirena in!

Groetjes Loekie

Hoi Karin,

Ik ben iets minder enthousiast over de Mirena.
Ik heb eerst 10 jaar de pil gebruikt. Ben toen gestopt en zwanger geraakt van een tweeling. Na de bevalling wilde ik geen hormonen meer en wij zijn toen overgestapt op condooms. Ik was 2 weken ongesteld en 2 weken niet. Ik vroeg me af hoe ik ooit nog eens zwanger kon worden. Maar ik voelde me lichamelijk en geestelijk wel veel beter dan met de pil. Ik was veel gelijkmatiger. Toen ik van ons derde kindje (en waarschijnlijk de laatste) bevallen was wilde ik iets definitievers, maar niet te definitief. Je weet immers maar nooit. De Mirena klonk goed: nergens meer aan hoeven te denken, niet meer ongesteld. Ideaal. De meeste vriendinnen van mij waren ook enthousiast.
Een half jaar na de bevalling het ik de spiraal in laten brengen. Het inbrengen vond ik pittig. Als je vaginaal bevallen bent schijnt het wel mee te vallen, maar dat ben ik dus niet. Maar met wat pijnstillers erna ging het prima. Alleen had ik het idee dat het vloeien niet meer stopte. En niet zomaar vloeien, het was af en toe of ik leeg liep. Zo was ik zelfs nooit ongesteld geweest. Daarna was ik steeds ruim 2 weken ongesteld en dan ongeveer een week niet. Het is nu 8 maanden geleden en het lijkt er nu op iets minder te worden. Maar ik hoop nog steeds dat ik het niet meer wordt. Als het in ieder geval niet minder wordt ga ik er toch over denken om op iets anders over te stappen.

Succes met je beslissing!

Groetjes,
Marianne

Ik ben vorig jaar juli bevallen en nu ook eindelijk actie aan het ondernemen om voorlopig even niet zwanger te worden. Vorige week dus naar de huisarts geweest om de Mirena te laten plaatsen. Ik moest hem zelf bij de apotheek halen en betalen (€ 130,) de apotheek heeft hem doorgestuurd naar de huisarts. Bij de huisarts lukte het plaatsen niet en nu ben ik doorgestuurd naar een gynacoloog. De huisarts adviseerde wel om een uur van te voren ibuprofen in te nemen, dat schijnt beter te zijn voor het plaatsen ofzo. heeft met je baarmoeder te maken.

Hoi Bianca,

Als het goed is kun je de rekening declareren bij je verzekering.
Bij mij is het trouwens precies hetzelfde gegaan als bij jou, ik vond het wel raar, aangezien ik voor mijn zwangerschap ook een mirena had en die ging er makkelijker in dan na mijn bevalling, waarschijnlijk is de stand van je baarmoeder anders na een zwangerschap, de ibuprofen is tegen evt pijn, je kunt ook een paracetamol zetpil nemen

Hoi,

ik mag om medische redenen ook geen pil meer gebruiken. Toen heeft de huisartsbij mij een koperhoudens spiraaltje geplaatst. Daardoor werden mijn menstruaties erg hevig. Omdat de huisarts hem niet meer kon vinden moest ik naar de gynaecoloog om hem te verwijderen. Hij bleek echter vast gegroeid te zijn. Daarom heeft hij hem onder narcose verwijderd. Direct heeft hij een Mirenaspiraaltje geplaatst. Zolang als ik dat ding had ben ik ongesteld geweest. Wat een ***ding. In januari 2006 is hij verwijderd en in juni 2007 is onze zoon geboren. Over een paar weken moet ik op nacontrole bij de gynaecoloog en dan ga ik kijken wat hij nog als alternatief heeft.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan