Ervaringen mirena spiraal gevraagd

Hoi;
Ik ben in juni 2006 bevallen en heb na een week of 6 of 7 een mirena spiraaltje laten plaatsen. Het plaatsen is wel even vervelend (ook na een vaginale bevalling), maar ik vind het perfect. Ik heb nergens last van. Wat bloedinkjes de eerste dagen, maar daarna niks meer. Ik heb hem nu ongeveer een jaar. Mij bevalt hij prima.
Mijn zusje (heeft geen kinderen) had er wel erg veel problemen mee..steeds buikpijn en bloedverlies...die heeft hem na een paar maanden weer laten verwijderen.

Het verschilt echt per persoon, dus ik zou op je eigen gevoel af gaan.

succes,
Groetjes Finduilas (mama van Jasmijn, 13,5 mnd)

Hier alleen maar zeer goede ervaringen. Ik heb de mirena genomen toen ik nog geen bevalling had gehad. Dat was wel even vervelend, vooral omdat je baarmoeder niks gewend is, maar na een paar dagen was het al bijna over.

Ik heb hem bijna 5 jaar gehad, eigenlijk nooit meer ongesteld geweest, soms een heel klein beetje. Na de verwijdering was ik na 2 maanden zwanger. Je bent eigenlijk meteen vrij van hormonen die erin zitten. Mijn ongesteldheid kwam ook meteen opgang (ik had het na 1 keer wel weer gezien daarmee ).

Nu heb ik hem weer en weer bevalt het prima. Je moet alleen niet al te snel na je bevalling hem laten plaatsen. Je baarmoeder moet weer sterk genoeg zijn, anders kan eventueel de mirena erdoorheen prikken. Na 10-12 weken kan het eigenlijk altijd wel.

De eerste is bij mij door de HA gezet en de tweede door de gyn.

Ik ben er dus superblij mee, geen ongesteldheid, eigenlijk geen hormonen en niet meer kunnen vergeten en 5 jaar ervan af.

Succes met je keuze. Je zou het altijd kunnen proberen en als het niet gaat hem weer   laten verwijderen. Als je aanvullend verzekerd bent wordt het volgens mij meestal vergoed, bij mij wel.

Groetjes, Miriam, mama van Hugo (10-06-06)

Terug
Bovenaan