Ervaringen mirena spiraal gevraagd

Hoi,



Om medisch redenen mag ik de pil niet meer gebruiken, dus ik ben op
zoek naar een prettig alternatief. Gevoelsmatig zit ik te denken aan de
mirena spiraal.

Maar ik zou graag horen hoe deze (wel/niet) bevalt, (wel/niet) klachten etc.

En mijn voornaamste vraag: is er iemand die deze spiraal gebruikt heeft
voor de zwangerschap? Hoe snel na het verwijderen kwam je eigen cyclus
op gang? En hoe lang daarna was je zwanger?



(ik zou graag in de komende 2 jaar een 2e kindje willen...)



Groetjes Karin

Mama van Christian (20 weken)
 
hi,

ik wil wel even reageren. ik heb een jaar een mirena gehad. Het inbrengen ervan vond ik niet onplezierig, het viel me mee. Van tevoren een paracetamol ingenomen. Ik heb geen vaginale bevalling gehad en dan schijnt het iets gevoeliger te zijn omdat de baarmoedermond dan gewoonlijk niet iets openstaat, anders schijnt dat wel zo te zijn en dan schijn je er amper wat van te voelen. Naderhand vond ik het wel vervelend, continu een buikpijn aan 1 kant van de buik, beetje menstruatiepijn achtig. Na 2wk was het weg, en toen!!! Ging er een wereld voor mij open! Wat een heerlijkheid. Ik werd niet meer ongesteld, super en had er geen last van.
In febr heb ik hem laten verwijderen en in april was ik al zwanger, helaas na een week of 8 een miskraam gehad, maar dat staat er los van. Een aanrader hoor, zeker weten. Als het lukt om een tweede kindje te krijgen dan laat ik daarna weer een mirena plaatsen. Succes met je beslissing.
 
bij mij kwam de menstruatie dus meteen op gang...het plaatsen ervan gebeurd trouwens juist als je ongesteld bent...Dat heeft ook weer met de baarmoedermond te maken die dan open staat.
 
Ook ik heb een mirenaspiraaltje laten zetten na de bevalling. Ik kan je wel zeggen IK vond het geen pretje. Mn maag draaide om van de pijn. Ook naderhand heb ik er meer last van gehad dan plezier. Het heeft bij mij zeker 3 maanden geduurt eer ik geen krampen en pijntjes meer had. En...ik werd gewoon ongesteld. Dat was opzich niet zo'n probleem, maar de ene keer zat er 3 weken tussen dan weer 6 dan weer 2 enz. drama. 11 juni is hij eruit gegaan na bijna 2 jaar. heerlijk....Ik laat m ook nooit meer zetten.

Ik bedoel maar het kan dus ook anders. Maar denk dat ik weer een uitzondering was hoor op alle patienten.

gr Linda
 
hallo,

ik heb 8 weken na mijn eerste bevalling een spiraaltje laten plaatsen. Een genot, nergens last van. In het jaar dat ik hem had, 1 keer 4 dgn ongesteld geweest. Na 1,2 jaar er weer uit halen omdat we ook graag een tweede wilde. Ik werd na 3 dagen ongesteld en de maand erna was ik zwanger (was de eerste keer ook snel zwanger). Na de bevalling van de tweede ook weer een spiraaltje, nu had ik de eerste 2-3 weken wel wat ongemak, maar verder ben ik er weer heel erg over te spreken.
Een collega van mij wilde dit ook, omdat zij een onregelmatige cyclus heeft, maar huisarts heeft haar dit afgeraden omdat het door het spiraaltje niet verbeteren zou.
Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus gehad en misschien daarom ook geen problemen met een spiraaltje. Maar ik hoor wel van vriendinnen die heel onregelmatig hebben, dat dat bij een spiraaltje alleen maar erger wordt.

Succes ermee.
 


Hoi Karin. Ik heb in december 2006 mijn mirena spiraaltje laten plaatsen. Het plaatsen op zich was erg pijnlijk, maar daarna heb ik nergens geen last van gehad en sinds april van dit jaar heb ik al geen menstuatie meer gehad. Ik vind het heerlijk. Wel heb ik een paar maanden last gehad van krampjes zo tegen de tijd dat ik mijn menstruatie moest krijgen. Maar nu heb ik nergens meer last van. Ook heb ik een schimmelinfectie gehad  maar volgens de dokter kwam dat niet door het spiraaltje.(  Ik had het nog nooit eerder gehad). Ik zou zeggen,  ga ervoor  meid het is het beste wat me is overkomen.( ja op de geboorte van mijn dochter na dan natuurlijk.) Het is gewoon erg prettig om niet meer te menstrueren. Probeer het zelf maar uit   en laat het maar weten wat jou ervaring erbij is.

Veel succes met je beslissing.

Groetjes van Rilana , mama van Bo (31-01-2005))  

 
hoi
ik heb ook een spiraaltje gehad maar niet lang omdat die werd afgestoten door mijn lichaam. en de gynecoloog zei dat een tweede proberen geen zin had omdat het dan weer zou afstoten.
 
Hoi. Omdat ik bv geef aan mijn zoontje van bijna 8 weken was ik ook op zoek naar iets anders dan de pil. Mijn huisarts raadde me de mirenaspiraal aan. Deze heb ik afgelopen vrijdag laten plaatsen. Ik heb 2 bevallingen achter de rug dus het plaatsen viel me heeeel erg mee. Ik had meer last van het feit dat ze moest kijken hoe diep de baarmoeder lag dan van het plaatsen, dus ik kan het je tot zover aanraden. Hij zit natuurlijk net een weekje, en ik vloei nog een beetje maar je hoeft nergens meer aan te denken en als het een beetje meezit wordt ik ook niet meer ongesteld..Jippie!!
Gr. Anne-Marie
 
Terug
Bovenaan