Ervaringen mirena spiraal gevraagd

Ik heb de mirena 8 jr geleden laten plaatsen en hij werd afgestoten, In Jan. dit jaar weer laten plaatsen op advies van de gyneacoloog en ook dit keer ging het mis. Ik heb het 1,5 mnd geleden laten verwijderen want ik bleef maar bloeden en had echt constant wee-achtige  buikpijn.
 
Hoi hoi!
Bij mij was het zacht gezegd, géén succes!!!
Het plaatsen deed erg zeer, ik ging bijna van mijn stokje daarna. (heb m na de tweede laten zetten toen ze 4 mnd was) het voelde vanaf dag 1 niet lekker, heel erg buikpijn en rugpijn, maar dat hoorde erbij volgens de bijsluiter. Na 2,5 wk toch een echo gehad, maar hij zat wel goed. De pijn werd minder, maar bleef aanwezig.

Ik heb 4 weken gevloeid na het zetten en vervolgens ben ik elke 2!!!! wk een volle week ongesteld geweest. Maar als het daar nou bij bleef (niet dat ik daar nou zo blij van werd) maar mijn hele emotie werd vlak. Ik vond alles maar mwah, sex boeide me niks meer (wat bij mij dus écht verbazingwekkend is) en manlief was niet zo lief meer, ik werd echt depressief. Na 5 mnd heb ik m eruit laten halen en vanaf t moment dat ie eruit was voelde ik me al beter.

Mijn verhaal heb ik ook terug gehoord bij twee van mijn vriendinnen. En ik heb gegoogled op Mirena spiraal en toen kreeg ik allerlei forums te zien.
Dus ik persoonlijk zal het je nooit adviseren, maar ik heb ook een vriendin die zweert erbij. Dus ik zou ook even googlen. Iedereen is ook zo anders, jij zal er weer anders op reageren dan een ander.

Succes met je keuze!
Groetjes Jude
 
Heb de afgelopen 11 jaar een spiraaltje gehad. Ben erg tevreden en ook bijna niet meer ongesteld geweest. Vorig jaar moest ik een nieuw spiraaltje laten plaatsen, want de oude was naar beneden gezakt. Dat is schijnbaar heel erg zeldzaam. Ik vond het heerlijk om niet meer heftig te schommelen in emoties wat ik met de pil en met name rond de stopweek wel had. Ik kan iedereen het spiraaltje aanraden. Sinds vandaag is mijn spiraaltje verwijderd in verband met kinderwens. Even hoesten en hij was eruit. Vrij pijnloos gegaan. 
 
Hoi, ik heb 2x een spiraal (mirena) gehad en werd gewoon ongesteld. Dat heeft 1 op de zoveel vrouwen gewoon. Nu nadat ik bevallen ben van me zoontje 10-10-2018 heb ik er ook weer voor gekozen helaas ben ik nu 2 mnd verder en vloei elke dag erg veel. Weet ook niet goed of dit normaal is. Volgens de assistente van de gynaecoloog kan het de eerste 3 mnd na het plaatsen ontregeld zijn. Ik vind het niet prettig in ieder geval. 
 
Ik heb nu 2 jaar de mirena spiraal, ik zat hier voor aan de pil en ik had achteraf eigenlijk nooit klachten van de pil. ik had de gedachte: ik wil minder hormonen dus ik neem de spiraal!
Het eerste jaar ging het wel, merkte wel gelijk op dat ik acne kreeg, meer ging zweten, meer lichaamsbeharing kreeg en droger was tijdens de seks. Maar ik nam dat voor lief en hield mijzelf voor dat dat kwam omdat ik nu minder vrouwelijke hormonen had. Uiteindelijk kwam de acne ook op en af, en werd dat steeds minder. Maar terug denkende dat ik in mijn puberteit heel weinig pukkels had, niet zoveel zweette en beharing had. Mijn zusje vroeg mij meerdere keren, voel je je ook vrijer/voel je verschil nu je de spiraal hebt? Nee, zei ik altijd. Dat voelde ik echt niet. Maar goed ik ging het tweede jaar in en eigenlijk sluimerde alles er in... Ik was in gewicht aangenomen (ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik er in die tijd ook niet goed om dacht met het eten.) Ik heb veel last van obstipatie, (menstruatie)buikpijn, heel af en toe migraine (dit nooit eerder gehad), hormonaal, wat depri maar vooral last van zenuwachtigheid, “paniekerig”. Ik gooide dat laatste vooral op mijn drukke werk en dat het niet lukte om af te vallen in gewicht. Nadat ik forums ging lezen over moeilijk afvallen kwam de anti conceptie naar boven, ik ging verder zoeken en toen kwam ik allerlei verhalen tegen over de mirena, met zoveel herkenbare klachten als wat ik had! En toen kwam het besef: liggen al mijn klachten aan de spiraal? Ik ben best reëel en realiseer me dus goed dat er veel bij jezelf begint en je niet alles kan afschuiven op anti conceptie. Maar ik herken zoveel dingen, dat ik de mirena er uit wil. Het enige struikelblok is, wat voor anti conceptie dan wel? Ik denk aan de pil, maar ben bang dat het juist meer averechts werkt. We gaan het zien. 
 
Terug
Bovenaan