Ervaringen mk/curretage uitwisselen?

Hoi ladies,
Heb een paar weken geleden een spontane miskraam gehad en vorige week alsnog een curretage omdat mijn baarmoeder nog niet leeg was...Wie heeft dit ook recent meegemaakt en wil ervaringen uitwisselen?
Heb behoefte aan om erover te praten met mensen die het zelfde hebben meegemaakt...
Voel me soms zo leeg en depri....5 dgn geleden curretage gehad en nou maar wachten tot mijn cyclus weer op gang komt...ik hoorde dat dit ook 6-8 weken kan duren. Lijkt me echt ontzettend lang!
Ik wil zo graag! Zucht...

Hallo Iv,

Ik heb geen ervaring met curreteren maar heb wel 3 miskramen achter elkaar gehad en heb nog geen kindje. Momenteel ben ruim 10 weken zwanger en mag morgen weer naar de gyn voor een echo maar vind het dood en dood eng...

Alles vind ik nu heel eng, vanwege de miskramen... Ik vond een miskraam het ergste wat me tot nu toe is overkomen, het is zo'n vreselijke gebeurtenis! Het enige wat me toen overeind hield was de gedachte dat het vruchtje niet goed was, en dat het beter vroeg in de zwangerschap kon gebeuren dan dat ik al over de helft was..

Hoe lang was je zwanger?

Hoi Iv

Ik heb 1 maand geleden ook 1 miskraam gehad,was 5 weken zwanger.dit was mijn tweede zwangerschap.

Eerste zws ben ik bevallen met 20 wk omdat het vruchtje niet levensvatbaar was,dit is 8 jaar geleden.
Heb een engeltje MELEK*.

Ik ben op dit moment ook heel erg depressief,het is zo pijnlijk en die pijn is niet te beschrijven.
Ik heb hulp in het ziekenhuis van 1 psygiater.

Ik wil ook heel erg graag zwanger worden maar ik heb dubbel zijdige gevoelens,of het moederschap wel voor me is neer gelegd...
Deze gevoel gaat heel de dag door mijn hoofd.

Mijn menst is weer op gang gekomen,maar gemeenschap met me vriend gaat niet,begin te huilen omdat ik dan aan mijn zwangerschap denk.

Wens je heel veel sterkte meid,omdat wij soms niet worden begrepen door de gemeenschap,maar hier kan ik me ei kwijt...

liefs naz

ik heb afgelopen maand ook een miskraam gehad, ik was 6 week zwanger, het deed bij mij geen pijn en ik heb ook niet veel bloed verloren, daarom was het tot een week geleden nog onzeker of ik nu wel of niet een miskraam had gehad, helaas bleek dat wel zo te zijn geweest en nu zag mijn baarmoeder er weer helemaal goed uit, nu is het even afwachten wanneer mijn cyclus weer op gang is, maar de verloskundige zei dat wij niet hoefden te wachten met weer zwanger worden tot mijn menstruatie omdat alles er weer gewoon uit zag.

lijkt me wel heel spannend om weer zwanger te worden, ik denk dat je dan altijd meer angst hebt dat het fout gaat.

liefs, Kaatje

He Kaatje,

die angst heb je zeker wel! Ik ben vandaag weer voor een echo geweest en ben bijna 11 weken en nog durf ik niemand iets te vertellen omdat ik bang ben dat het fout gaat. Ik merk zelf ook dat ik in het begin van deze zwangerschap elke 10 min naar de wc ging om te kijken of ik al bloedde en nu heb ik dat helemaal niet meer. Niet dat ik er nu zoveel vertrouwen in heb, maar heb nu meer de houding van, jaja, eerst maar eens zien of ik die 12/13 weken wel voorbij kom! Laatst was ik een broodje met filet americain aan het smeren (niet opgegeten). Kan je nagaan hoe je hoofd zich zelf dan afsluit om je gevoelens te beschermen...

Liefs Betty

Hoi Naz, Betty en Kaatje,

Ik kwam er achter bij 10 weken zwangerschap. Had geen enkele aanwijzing dat er iets mis zou zijn, en bij de echo bleek het vruchtje dus helemaal niet te leven en het was al gestopt met groeien met 6 weken. Voel(de) me zo stom dat het al die tijd is blijven zitten! En ik maar heel blij tegen iedereen over mijn zwangerschap vertellen....bij 10 wk hou je er toch minder rekening mee dat t nog mis kan gaan dan met 6 wkn...Gelukkig hebben we een superlief gezond dochtertje van 3, dat scheelt wel. Maar het verlangen naar een 2e kan net zo sterk zijn als naar een 1e....

Betty ik lees dat jij weer zwanger bent: proficiat!!! Alles was goed dus bij die 10-weken echt? volgens mij is dat echt wel heel wat hoor, als met 10 wkn alles goed is en je een hartje ziet kloppen...Maarja ik snap het helemaal dat je als de dood bent dat het weer mis gaat.....zeker na 3 miskramen, ongelooflijk zeg! hou ons op de hoogte?

Naz, wat jij hebt meegemaakt is echt heftig zeg. Lijkt me echt vreselijk om te moeten bevallen van een overleden kindje...jee en dan daarna nog een miskraam. Voor veel minder gaan mensen al naar een psychiater! Hoop dat je daar veel aan hebt. Hoop dat het heel snel goedkomt, is het ook onderzocht omdat het nu 2 x is misgegaan?

Kaatje, hoop dat het bij jou ook snel lukt om zwanger te raken...wacht jij 1 menstruatie af of niet voor je weer "gaat proberen"? Ik twijfel daar nog over.....Medisch gezien hoeft het niet zei de gynaecoloog maar de verloskundige raadde het weer wel sterk aan....moeilijk hoor. Ik denk dat ik, eenmaal ongesteld een gat in de lucht spring want dan kunnen we tenminste weer gaan proberen...!
Aan de ene kant 'verheug'ik me al op een volgende zwangerschap, aan de andere kant vind ik het ook supereng dat het dan weer mis kan gaan...

he lv

wij zijn gewoon weer aan het proberen zwanger te worden, de verloskundige zei dat het er van binnen zeg maar heel mooi en weer helemaal normaal uit zag dus we hebben eigenlijk niet heel veel redenen om het niet te doen. en natuurlijk emotioneel heb je wel even iets te verwerken, maar ik wist nog maar 3 dagen dat ik zwanger was toen het misging. dat is denk ik wel heel anders als dat je al laner weet dat je zwanger bent. ik hoop eigenlijk dat ik snel zwanger wordt, want bij mij is de wens nu alleen maar groter omdat ik al zwanger was zeg maar.
ik vind het ook wel weer eng, maar ik wil me daar niet door laten weerhouden eigenlijk.

succes ermee!!

liefs, Kaatje

Hoi iv

Nee het is niet onderzocht,omdat beide zwangerschap niet van de zelfde partners zijn.
Ben na de eerste zwangerschap gescheiden.

Na de miskraam is er ook bij gekeken naar de baar moeder,alles was goed maar er zat een cyste in de baarmoeder.
De gynacaloog heeft gezegd dat het normaal was,weten jullie misschien hier meer van.???
Ik wou het weg laten halen,maar dat kon de baarmoeder beschadigen,ze raden mij het niet aan..

Liefs naz

Liefs naz

Terug
Bovenaan