Ervaringen mk/curretage uitwisselen?

Hallo Dames,

@Naz: Ik kan je helaas niets vertellen over het hoe en wat van een cyste in de baarmoeder. Ik vraag me dan af wat schadelijker is voor het vruchtje. Als de cyste oorzaak kan zijn van miskraam en de veels te vroege geboorte dan zou ik willen weten hoe ernstig mijn baarmoeder kan beschadigen als ik het wel weg zou halen. Aan de andere kant... Als ze zeggen dat het normaal is dan moet het weer geen invloed hebben op de zwangerschap. Als ik jou was zou ik even informeren bij een arts voordat je straks allemaal wilde en enge verhalen krijgt van jan en alleman!

@Kaatje: Weet je dat je op je vruchtbaarst bent na een miskraam?? Door de verhoogde hormonen die een zwangerschap mogelijk maken die nu nog in je lijf zitten?? Ik ben dit jaar in jan. zwanger geraakt en in feb. ging het mis. In maart ben ik zwanger geweest en dat ging in maart ook mis en nu kwam ik er in april achter dat ik zwanger ben... Geen een menstruatie gehad tussen door!! Ik zou zeggen, enjoy!!

@Iv: Natuurlijk blijft het verlangen naar een kindje heel groot!! Ik vind dat zo stom dat mensen kunnen zeggen van och, je hebt er toch al een??

Ik ben gister weer voor een echo geweest en alles zag er goed uit. Hartje klopte goed, armpjes en beentjes bewogen wild. Vond het heel raar om te zien, zeker omdat ik al zovaak zwanger ben geweest... Maar dit was de eerste keer...! Volgende week heb ik weer een echo (een heel 'naar' gevolg wat ik over heb gehouden aan al die miskramen hihihi) en dan ben ik 11w4d. Dan willen we het toch echt aan de buitenwereld bekend gaan maken, hoe eng we het ook vinden. Het zelf vertellen is toch leuker dan dat mensen het gaan raden!

Brrr, vind het idee maar helemaal niks!

hey Betty,

bedankt voor je bemoediging ik hoop ook echt dat het deze maand weer raak is en dat het dan goed mag gaan.
ik mag dan ook weer vroeg voor de echo met 7 week al dat vind ik wel fijn. ik hoop echt voor je dat het bij jou goed gaat.

@ NAZ. bij mij zeiden ze bij mijn eerste echo (bij de miskraam) dat er een cyste in mijn eileider zat en dat dat een soort cyste was die hoort bij zwangere vrouwen. op een latere echo was dit ook weer weg, toen ik de verloskundige er naar vroeg zei ze dat ook dat het geen kwaad kon en dat dat paste bij een zwangerschap. dus misschien dat dat bij jou ook zo was??

liefs, Kaatje

hi allemaal,

Naz, Mij zegt het niets cystes in de baarmoeder, zelf ook niet gehad bij mijn vorige zwangerschap...als het de baarmoeder kan beschadigen zou ik het zeker nog even niet weghalen...

Betty; fijn dat alles ok was op de echo, zelf had ik het aan al mijn vrienden verteld met 8 weken en heb daar toch echt geen spijt van ook al is het misgegaan. ik heb best veel steun gekregen en het is ook fijn dat men weet wat er aan de hand is, nu krijg ik de eeuwige vraag "wanneer komt nummer 2" ten minste niet meer, haha!

Kaatje, Heb ook vaker gehoord dat je na een miskraam op zijn vruchtbaarst bent, let's hope so! groot gelijk dat je geen menstruatie afwacht...

Heel raar, heb vorige week curretage gehad, 1 week bloedverlies is normaal zeggen ze. het stopte echter al na 3 dagen met bloeden, maar nu begon het gisteren ineens weer wel te bloeden. Ik eerst nog hopen dat het misschien al een menstruatie was, heb ten slotte op 6 juni al een natuurlijke miskraam gehad...maar het is nog steeds maar een beetje dus zal toch wel van die curretage zijn denk?

Hoi lieve meiden,

Ik heb besloten om jullie mijn verhaal te vertellen in de hoop dat jullie er steun aan ondervinden en de hoop nooit opgeven!
November 2008 kwamen we erachter dat ons meisje (Lieke*) ernstig ziek was(12 weken zwanger)zei zou de zwangerschap niet overleven....
Op 10 december hebben wij afscheid moeten nemen na 15 weken zwangerschap helaas moet je dan gewoon bevallen.Mijn grootste nachtmerrie.
Door complicaties is ze als nog op de operatiekamer eruit gehaald.
Ze had de hele nacht klem gezeten in mij.
Maart 2009 zwanger april 2009 miskraam na 5 weken.
De dag dat ik van mijn eerste kindje(Lieke*) had moeten bevallen 8 juni 2009 kwam ik erachter dat ik weer zwanger was.
Had net het verdriet van Lieke* een beetje een plaats gegeven.
Ik dacht dat het voorbestemd was en ging ervan uit dat het nu toch wel goed zou komen.( was wel bang hoor)
Met 8 weken klopte er een mooi hartje en leek alles goed.
Maar met 10 weken bleek het hartje niet meer te kloppen en het kindje was met 8 weken en 1 dag gestopt met groeien.
Spontane miskraam gehad ook nog curretage want niet alles was weg.
Nu denk je vast wat een ellende en ja dat was het ook heel moeilijk gehad!
Maar na alle ellende kwam er ook bij mij het zonnetje weer doorheen.
Ben nu 33 weken zwanger!!!!!!!
Totdat ik mijn kleine mannetje voelde(15 weken)
was ik erg onzeker.
Maar nu gaat het met mijn kleine man in de buik super goed.
Ben rond 20 augustus uitgerekend en heel blij dat alles al klaar is!(babykamer enz.)
Volgende week nog werken en dan lekker 18 weken thuis.
Zo zie je maar de doorzetter wint geef nooit de moed op!

Liefs Pupke

Jee Pupke wat een verhaal......en wat fijn dat het nu toch goed gaat! Bedankt dat je dit wil delen.
goh zeg, echt heftig. maar je hebt gelijk dat het in de toekomst dus altijd beter kan gaan.
was er niets te vinden over de oorzaak waarom het een paar keer mis is gegaan?
Nou ja het belangrijkste is dat je nu 33 weken bent en het nu goed gaat!
denk ook wel dat het je iets oplevert, als het een of meerdere keren mis is gegaan ben je nog veel blijer en dankbaar als het wel goed gaat!!
Het is je dan ook van harte gegund.
Laat maar weten hoe het verder allemaal verloopt?

He dames!

@Pupke; Jeetje mina hee wat een verhaal!! Wat erg allemaal!! Maar aan de andere kant, wat heerlijk dat je nu 33 weken zwanger bent! Het is je van harte gegund na al die ellende!!

@Iv: Ik heb nooit een curretage mee gemaakt dus ik kan je niks vertellen hierover...

Ik vraag me wel eens af, wanneer is 'veilig genoeg' om het de buitenwereld te gaan vertellen?? Afgelopen maandag had ik een echo (10w4d) en we hadden beide zoiets van; als alles goed is, gaan we het vertellen!! Na de echo vonden we het toch een beetje te eng... Nu heb ik komende maandag weer een echo met 11w4d en ook nu denken we weer; als alles goed is gaan we het vertellen! Maaaaaaaar 15 juli mag ik naar de VK voor het eerst met 13weken en denk ik, is het niet slim om het dan pas te vertellen?? Hoe 'veilig' zit je met 11w en 4 d??

Liefs

Kaatje@ de gynaceloog heeft aangegeven dat het wel vaker voor kwam bij vrouwen het zit er waarschijnlijk al langer,het is toevallig ontdekt bij de echo..

Vandaag ben ik gebeld door de familie van me vriend die wonen in het buitenland,ivm me verjaardag.

Kreeg ik ook te horen dat me schoonzusje zwanger was ik klapte dicht..
Ik gun het haar enorm echt waar maar ik ben er ontzettend van slag geworden,het doet zoveel pijn....

@ pupke: wat een verhaal zeg, wel fijn dat je nu zwanger bent en dat het goed gaat. ik wens je heel veel plezier en succes met je laatste loodjes.

@ bettty: moeilijk hoor, maar volgens mij kun je niet echt zeggen wanneer het veilig is, men zegt wel dat als je met 7/8 week het hartje hebt horen kloppen dat de kans op miskraam nog maar 7% is. maar ja ik denk dat je het gewoon moet vertellen als je eraan toe bent.

@ naz: dat is ook heel kl*te om te horen omdat je natuurlijk zelf ook zo graag wilt. zei de gynaeceloog ook nog iets over wat je ermee moet??

liefs, Kaatje

Terug
Bovenaan