Ervaringen ontevreden baby 6 weken gezocht

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje is nu 6 weken en 1 dag oud. De eerste 2 weken waren perfect en hebben we enorm genoten. Sindsdien is het helemaal omgeslagen, hij huilt veel en slaapt overdag nauwelijks. Ik kan hem niet wegleggen in zn nestje op de bank, kinderwagen of zn eigen bedje; dat is sowieso brullen tot aan de volgende voeding. Nu zit ik dus hele dagen op de bank met een baby op schoot. Ik merk aan mezelf dat ik hier moeite mee heb, ik wil soms ook gewoon even de was doen of naar de wc gaan.</p><p>Nu lopen we inmiddels bij de manueel therapeut en de kinderfysio vanwege een werveltje in zijn nek wat geblokkeerd zit, hier schijnen ze veel last van te kunnen hebben. Ook dénk ik dat hij verborgen reflux heeft omdat hij veel blijft slikken en zijn tong uitsteekt waarna die gaat huilen. Het schijnt, als ik internet moet geloven, dat dit ook vanuit de nek kan komen..</p><p>Het gekke is, snachts kan hij ineens wel in zijn eigen bedje slapen en slaapt hij tussen de voedingen door.</p><p>Herkennen jullie dit? Hebben jullie ook veel op de bank gezeten met een plak baby omdat het anders brullen werd? Heeft jou baby ook een geblokkeerd werveltje gehad? Ik ben benieuwd naar ervaringen en wanneer 'dit' veranderd en ik wat meer mezelf kan zijn ipv een bed voor de kleine. Ik merk dat ik dit lastig vind om mee om te gaan.</p>

Hoi, heel normaal en heel herkenbaar! Mijn tip: koop een draagzak. Vaak slapen baby's daar wel goed in en dan kun je ondertussen ook nog wel het een en ander doen. Mijn dochter is nu 13 weken en ging met 12 weken opeens wel rustig in dr bed slapen. Mijn 1e dochter had dit ook rond 12 weken. Verder heeft ze dus tot die tijd voornamelijk overdag in de draagzak geslapen. Het gaat echt over! 

Het is ook lastig. Als je kind pijn heeft, dan wil het gewoon graag bij mama zijn. Onze dochter is kerngezond, maar overdag in bed leggen hoef ik niet te proberen. Inmiddels andere manieren gevonden die wel werken (gaan wandelen, in slaap wiegen en dan wegleggen of samen een tukkie doen op de bank). Na de laatste voeding kan ik haar wakker in bed leggen.
Zoek iets dat voor jullie werkt. Misschien wel een draagzak? Blijf proberen en bedenk dat 6 weken echt nog heel klein is!
Mijn man neemt onze dochter af en toe een paar uurtjes mee, zodat ik niet alleen maar mama ben. Ik heb de eerste keer staan huilen als een klein kind, maar inmiddels geniet ik van die paar uurtjes voor mezelf.
Succes!

Ik ben alleenstaande moeder van een zoontje precies even oud. Alhoewel niet zo heel erg als jij beschrijft heb ik het ook enigszins. Overdag slaapt hij heel erg weinig en hazenslaapjes. Wel op mijn borst na voeding bv maar als ik hem wegleg is hij na 5 minuten weet wakker met de alarmbellen erbij. 
laatste dagen lijkt ineens beter. Veel tijd op het speelkleed met mij erbij. Hij komt wel heel veel voor voeding (geef bv) en dat is tijdrovend. Ik kolf nu 1 of 2 voedingen en geef flesje of laat dat iemand anders doen. Dan kan ik even tijd voor mezelf. Na een flesvoeding is hij meestal moe genoeg en slaapt ie. Snachts slaapt hij heel goed. Van 22:00-3:30-4:00 en daarn weer tor 6:00-6:30. 

ik blijf hem wel bij elk teken van moeheid in zn bedje of wagen leggen. Hopelijk gaat hey dan beter. 

gebruik hulptroepen als die et zijn. Geef jezelf tijd en ruimte. En je mag hey best moeilijk vinden. Is het ook. 

Mijn dochter inmiddels 6half maand had ook een geblokkeerd werveltje wij zijn hiervoor bij de osteopaat geweest, wat zeer geholpen heeft, ze was tot 5 maanden ook erg ontevreden moeilijk met slapen snel geprikkeld! Meerdere bezoekjes bij de osteopaat hebben geholpen ze krijgt ook nog fysiotherapie, het heeft even geduurd en ik geloofde erin en nu is ze zo makkelijk en ben ik zo trots op haar jullie komen er wel ga op je gevoel af 

Oh dat geeft een mens hoop!
Ik blijf maar zoeken en zoeken en zoeken op internet naar oplossingen. Fijn dat de osteopaat jullie geholpen heeft. En dat je herkenning vind in de klachten van mijn zoontje. Ik voel me echt radeloos soms! 
Morgen komt de manueel therapeut weer. We gaan het zien.
----
Vandaag was helemaal drama. Zelfs mama was niet goed genoeg meer. Wellicht eerste sprongetje? Hij is 11 dagen te vroeg geboren.

De eerste twee weken slapen alle baby's veel:) Onze dochter heeft tot ze ongeveer 9 weken was alle dutjes op ons gedaan (veel in draagdoek inderdaad) bij 15 weken sliep ze overdag alle dutjes in bed (dus in die tijd opgebouwd). Nabijheid is héél belangrijk de eerste maanden. Gewoon aan toe geven, deze tijd is ook zo voorbij hoor!  Daar is je verlof ook voor, lekker op de bank plakken met je baby ? 
Achteraf denk ik echt had ik me maar niet zo druk gemaakt, als ze lekker slapen op jou niets aan veranderen, dat komt vanzelf goed!

Het kan inderdaad een sprongetje zijn, ik vond het tot 6 maanden sowieso heftig de sprongetjes regeldagen slaapregessie er leek geen einde aan te komen, dan nog het werveltje... Mijn dochter heeft tot 6 maanden ook bij mij in mijn armen geslapen ik had het maar geaccepteerd en wanneer ze er zelf aan toe was zou ze wel in haar eigen bedje gaan slapen, ik ben ook totaal geen voorstander van laten huilen, zij slaapt in haar ledikantje naast mij en ik ben er naast gaan liggen totdat ze in slaap viel zodat ze het vertrouwen kreeg dat ik er nog was, na 3 dagen kon ik haar wakker in bed leggen en nu valt ze zelfstandig in slaap! Ik heb haar zoveel mogelijk bij me gedragen in de draagzak zodat ik ook aan het huishouden toe kwam! En hoe uitzichtloos het op het moment ook voor je lijkt er komt een moment dat het allemaal makkelijker gaat worden doe wat voor jou goed voelt volg je kleine geniet er nu van want een gelukkige mama is een gelukkige baby! 

Terug
Bovenaan