Ervaringen ontevreden baby 6 weken gezocht

Het is idd heel pittig als je baby alleen in jouw arm en wilt slapen. Bedenk wel dat 6 weken idd erg jong is, en theoretisch is er een piek qua huilen tussen de 6 en 8 weken, daarna wordt het  huilen weer wat minder. 
Ik ben zelf moeder van 3 kinderen, waarvan de jongste 13 weken is. Mijn baby's hebben weken bij mij in mn armen gelegen omdat ze in hun wiegje of in de wagen alleen maar liggen te huilen. Je kunt je baby zo jong nog niet verwennen, alleen maar heel liefde en geborgenheid geven. Jouw geur, je warmte en je hartslag maken je baby rustig. Het is soms loodzwaar dat je overdag je handen niet vrij hebt, maar prijs je gelukkig dat je snachts wel een rustige baby hebt!
Natuurlijk kan er een medische oorzaak zijn voor het huilen, dat je denkt aan zijn nekwervel of verborgen reflux. Toch hoeft dat niet perse zo te zijn. Het hoort ook gewoon bij de leeftijd,  6 weken, van je baby. 
Ik wens je heel veel sterkte, maar probeer ook te genieten van je baby, het zijn allemaal fases. 

Oooh alsof ik mezelf terug lees. Bij ons bleek het een combi te zijn van een vast nekje en koemelkallergie. 
Mijn dochter had geen typische allergie signalen maar omdat ikzelf als baby KMA heb gehad mocht ik het snel proberen van de kinderarts. Met 3 dagen een tevreden baby. Enige symptoom toen wat echt buiten om het huilen veranderde; poepen. Ze poepte 1x per 3 dagen en sinds de overgang op nutramigen is het dagelijks. En het slikken/spugen werd ook stukken minder. Helaas het overdag slapen niet haha  ze is nu 10 maanden en dat is nog steeds max 30 minuten per keer.

Succes!  

Je kan ook proberen om regelmaat in de dag in te brengen. Dus altijd alles in dezelfde volgorde doen (regelmaat zijn babies gek op :)) Slapen-wakker worden-luier doen-voeden-knuffelen (bij wat ouder spelen in de box)-weer naar bed. Let goed op wakkertijden. Babies van 6 weken zijn nog niet zo lang wakker. Als er verder geen lichamelijke ongemakken zijn, kan dit er goed werken!
Verder heb ik ook ervaring met vastzittend nekje (helaas). Mijn zoontje heeft tot 10 weken heel veel en heel ontroostbaar gehuild. Een osteopaat heeft wonderen gedaan. Daarna had ik echt een ander kind.
Bij mijn dochter dacht ik ook dat ze lichamelijk ongemak had, maar bij haar bleek de regelmaat uitkomst te bieden.
Hou vol, het gaat over! Maar volg vooral je gevoel en wacht niet te lang met stappen ondernemen! Want elke dag een ontroostbaar kindje is er één veel!

Je moet ook rekenen dat je kindje 9 maanden lekker knus in je buik heeft gezeten en nu dus moet wennen aan het buiten je buik zijn, waar alle prikkels nog ongefilterd binnenkomen.
Bovendien kan hij nog niet zo goed zien, dus als je hem weglegt, komt het overlevingsinstinct boven.  Want zonder jou kan hij niet overleven en dat weet hij. Dus huilt hij om je aandacht tte krijgen en te zorgen dat je dicht bij hem blijft. Dat is normaal en je mag hem die aandacht ook echt geven.
Een draagzak is inderdaad een goede oplossing. Zo heb je je handen vrij en is hij op een plek die hij als veilig ervaart. Prikkels zijn zo ook makkelijker te verwerken. Zorg wel dat je dat dragen ergonomisch doet, en je baby niet laat 'bungelen' in de draagzak. :)
Dit gaat weer over, en er zullen nog periodes komen waarin hij plots alleen maar bij jou wil zijn. Dat is oké en daar mag je aan toegeven. Je kunt niet verwennen met liefde en aandacht!

Ja, wij ook. Een echte huil baby... drama drama drama ik heb me zo ongelukkig gevoeld. Dit duurde bij ons heel lang... wel zeker tot 5 maanden. Overal geweest.. osteopaat, ziekenhuis, huilpoli... maar nooit wat gevonden behalve de stress van de keizersnede. Opeens stopte het toen ze iets zelfstandiger werd. Maar ze is en blijft heel pittig. Succes en sterkte.. het wordt vanzelf minder 

Hoe gaat het nu ruim 6 maanden later bij jullie? Ik zit hier nu in hetzelfde schuitje met mijn kleine van 6 weken.. wordt het met de tijd beter? Ik hoor graag jullie ervaringen als meer ervaren moeders ;)

Jaaaaa drama maandenlang, draagzak was mn beste vriend. Wegleggen was er niet bij. Nog steeds geen idee hoe t kwam. Krampjes? Nu zwanger van nr 2 en hoop dat deze iets relaxter zal zijn. Een drukke zus in huis is in ieder geval al fijn entertainment. Succes en het wordt steeds beter hoor.

Terug
Bovenaan