Ervaringen osteopaat (en tips regio Utrecht?)

<p>Onze baby van 5 weken oud is erg onrustig en slaapt nauwelijks. We volgen het Droomritmeboek van Stephanie Molenaar en dat helpt iets, maar toch zijn we uren bezig met hem in slaap te krijgen en slaapt hij vaak maar kort.</p><p>Kinderarts en huisarts denken niet aan (verborgen) reflux, wij eigenlijk ook niet. Hij blijft je gewoon uren wakker aankijken en het lukt hem niet om in tec slapen. Alleen in de draagzak valt hij makkelijk in slaap. We bakeren hem in en gebruiken een white noise apparaatje, werken met een vast ritme en proberen prikkels te beperken. </p><p>We zijn moe en soms wanhopig. Ik denk erover naar een osteopaat te gaan, wat zijn jullie ervaringen hiermee? En waar moet ik op letten bij het kiezen van een osteopaat? En heeft iemand een concrete tip voor een osteopaat in Utrecht?</p>

Ik kom niet uit de regio Utrecht maar heb wel ervaring met een osteopaat. Ben met mijn dochter met 8 en 10 weken bij een osteopaat geweest. Huilde veel, onrustig en overstrekken. Inbakeren hielp al wel maar ze wilde bijv niet in de maxi cosi of tripp trap  new born. Onrustig aan de borst. Ze bleek nekje 'scheef' op haar romp te hebben, ws door de snelle bevalling  van 2 uur. Heeft zeker effect gehad en veel tips  gehad over hoe aan te kleden  en op te tillen om nek te ontlasten. 

Mijn dochter sliep ook alleen maar op me. Veel overstrekken en alles wees op krampjes. Vond ook kinderwagen en badje vreselijk. 3x osteopaat bezocht, maar was niet enorm onder de indruk. Had niet ineens een ander kind. Krampjes verdwenen pas echt na 3 weken. Ze is nog steeds een pittige meid. Maar ik denk ook: alles proberen om je kindje zo comfortabel mogelijk te krijgen..

Ik ben met mijn zoontje naar de osteopaat geweest toen hij 6 weken was. Ik heb wel positieve ervaringen, je kunt het altijd proberen.
Ik ben naar Optimum-osteopathie in de Meern geweest. 
Succes!

Ben met mijn zoontje van 5 weken naar osteopaat geweest, hij huilde al 5 weken de hele dag, snachts sliep hij wel gewoon. Na 1 behandeling huilde hij al niet meer overdag en heeft in totaal 3 behandelingen gehad. Ik raad het zeker aan, baad het niet dan schaad het niet en helpt het wel zoals bij ons dan ben je in 1x weer gelukkig en krijg je zelf ook rust. Kom verder niet uit die omgeving dus geen ervaring met de behandelaars daar

[quote quote=10234086]Mijn dochter sliep ook alleen maar op me. Veel overstrekken en alles wees op krampjes. Vond ook kinderwagen en badje vreselijk. 3x osteopaat bezocht, maar was niet enorm onder de indruk. Had niet ineens een ander kind. Krampjes verdwenen pas echt na 3 weken. Ze is nog steeds een pittige meid. Maar ik denk ook: alles proberen om je kindje zo comfortabel mogelijk te krijgen..[/quote]
Hoe ben jij de tijd doorgekomen en wanneer werd het beter?

[quote quote=10234113]Ben met mijn zoontje van 5 weken naar osteopaat geweest, hij huilde al 5 weken de hele dag, snachts sliep hij wel gewoon. Na 1 behandeling huilde hij al niet meer overdag en heeft in totaal 3 behandelingen gehad. Ik raad het zeker aan, baad het niet dan schaad het niet en helpt het wel zoals bij ons dan ben je in 1x weer gelukkig en krijg je zelf ook rust. Kom verder niet uit die omgeving dus geen ervaring met de behandelaars daar[/quote]
Wow wat hoopvol. Waar kwam het huilendoor en wat heeft de osteopaat precies gedaan? 

[quote quote=10234081]Ik kom niet uit de regio Utrecht maar heb wel ervaring met een osteopaat. Ben met mijn dochter met 8 en 10 weken bij een osteopaat geweest. Huilde veel, onrustig en overstrekken. Inbakeren hielp al wel maar ze wilde bijv niet in de maxi cosi of tripp trap new born. Onrustig aan de borst. Ze bleek nekje ‘scheef’ op haar romp te hebben, ws door de snelle bevalling van 2 uur. Heeft zeker effect gehad en veel tips gehad over hoe aan te kleden en op te tillen om nek te ontlasten.[/quote]
Oh wat fijn zeg. En zielig ook voor zo’n kleintje, goed dat je goede tips hebt gehad en het werkt.

Terug
Bovenaan