Ervaringen pepti gezocht.

<p>Hoi! </p><p>Mijn zoontje is bijna 9 weken. Sinds vorige week dinsdag zijn we, in overleg met de ha, overgestapt op pepti. Dit heb ik opgebouwd, zaterdags zaten we volledig op de pepti. Dit ging goed, symptomen namen af, tot afgelopen dinsdag. In ene weer heel hard huilen, echt alsof hij pijn had. Vieze stinkscheten e.d. Ik dacht eerst nog dat het door de prikjes kwam, die heeft hij maandags gehad. Maar op dit moment heb ik nog steeds een ontevreden baby, weer veel huilen, kramp, stinkscheten enz. Ik krijg een beetje het gevoel terug bij af te zijn, zoals het was vóór de pepti.</p><p>Hier ouders met ervaringen met pepti en een, mogelijke, terugval? </p><p>Maandag heb ik al een vervolgafspraak staan bij de ha, die had ik meteen gemaakt naa de vorige afspraak. </p><p>Ik hoor graag van jullie! </p>
 
MarloesdeW, het is alsof ik ons verhaal lees. Onze zoon is 6 weken oud en ze verdenken een koemelkeiwitallergie. 
Sinds afgelopen vrijdag krijgt hij pepti, ik merkte na een dag al verschil. Niet meer spugen, geen gekrijs na de voeding en ook de darmpjes leken een stuk rustiger.
Helaas lijkt het sinds afgelopen nacht dat we weer terug bij af zijn. Hij spuugt, krijst na de voeding en is enorm onrustig.  Overdag heeft hij niet geslapen behalve zo nu en dan een half uurtje bij mij op de arm. Heeft echt de hele dag bij me gehangen. En nu ligt ie sinds 7 uur bij partner op de borst te slapen. Hij zal wel kapot zijn..
Zo nog een voeding en hopen dat het beter gaat. Misschien had hij gewoon niet zo zijn dag. Anders bel ik morgen meteen de kinderarts hoe nu verder.
De kinderarts vertelde namelijk dat er 5 soorten voeding zijn die telkens een stapje hoger zijn. Pepti is de meest lichte variant waar nog steeds wel koemelkeiwit in zit. Het kan dus zijn dat het lichaam van de kleintjes in eerste instantie verlichting voelt omdat het minder heftig is dan normale voeding. Maar zodra het gewent is de voeding toch niet voldoende blijkt voor de allegie.
Wat doe jij om jullie kindje rustig te krijgen? Vind het zo moeilijk, hij is soms echt ontroostbaar.
 
Grote vuurvlinder, zielig als ze zo ontroostbaar zijn hè. Wij houden hem dicht tegen ons aan en wachten tot het voorbij is. Door het overstrekken hou ik 'm dan echt klem, anders trekt hij helemaal hol. Een hele workout, want hij is zo sterk! En zwaar :) hij drinkt dus wel gewoon, maar is (nu weer) zo ontevreden. Overigens loop ik dan veel met hem, het hobbelen heeft vaak wel zin. En als hij zo over de zeik is dat hij er helemaal in blijft hangen, leid ik hem af met een druppeltje cinababy. Dat is lekker zoet enhij lijkt dan te denken; 'hmmm, wat is dit lekker' en begint dan te sabbelen, dan snel speen er in en blijven hobbelen, dan kan hij de krampjes beter wegsabbelen en vaak valt hij dan ook daarna in slaap. 
Eigenlijk gewoon bij je houden en de krampaanval uitzitten dus :(. Het gebruik van een draagzak werkt ook wel goed hier, daar valt hij dan ook wel in slaap en heb ik alsnog mijn handen vrij. Zelf in slaap vallen zit er hier ook niet in namelijk. Verdik jij ook de voeding? Wij gebruiken jbpm, de pure variant uit de natuurwinkel.
Ik hoop dat jullie een redelijke nacht hebben (gehad). Hier nu na 4 uurtjes weer een voeding, hij ligt nu gelukkig lekker te slapen dus, kan 'm zo hopelijk goed over leggen in zijn eigen bedje :) en dan zelf weer zoveel mogelijk slaap pakken want het is supervermoeiend.
Bedankt voor de info. Ik had gelezen over nutramigen, dat zal dan de volgende stap wel zijn als het nodig is. 
Laat je weten of jullie weer naar de ka moeten en evt andere voeding krijgen? Sterkte! 
 
Opzich een redelijke nacht gehad, zat 4 uur tussen de voedingen. Maar wel de klachten helaas. Hij heeft nu net weer een flesje gehad maar lijkt minder heftig te reageren. Ga sowieso even bellen met de ka, zijn weer toe aan het ophalen van een nieuwe pot voeding, dus even horen of dat deze wordt of toch een andere variant.
 
Gelukkig! Dan slaap je zelf ook nog een beetje. Hier zat er in ene 6 uur tussen. Maar 1 keertje hoor, dus zal wel weer vermoeidheid zijn geweest :) 
Sterkte! 
 
Hallo! Hier veeeel ervaring met helaas probleem met drinken.
In de eerste instantie ook pepti wat tijdelijk goed ging maar wij zijn nu intussen over op de neocate voeding dat werkt voor onze dochter goed.
Zijn jullie baby’tjes bekend met reflux ? Dat gaat vaak samen met een eventuele koemelk koeeiwit allergie en dan liggen ze ook niet graag plat en kunnen ze bij spugen enzovoorts.
Ook werd er bij ons duidelijk gezegd geef het 2 weken de tijd dat echt alles koemelk restjes uit hun lijfje is.
Hoe gaat het nu ?
 
Hoi Chantal, 
Hier idd ook reflux. Daarom verdik ik de voeding met jbpm. 
Vandaag ging redelijk, wel nog steeds onrustig met drinken, onrustig met in slaap vallen en huilend wakker van krampjes, tot gillen aan toe. 
Fijn dat neocate zo goed werkt! Hebben jullie ook nutramigen gebruikt of meteen overgegaan van pepti naar neocate? 
 
Ahhhh ja zielig is dat he ! Vreselijk.
Flessen geven is voor mij ook echt een soort ding geworden want het is hier nog steeds ook met regelmaat een ding omdat ze dan weer zo kreunt en steunt en woedend word.
Wij kregen na de pepti de neocate !
Ze is vanaf toen wel veeeeel beter gaan drinken.
heeft jou kindje ook eczeem ?
 
Terug
Bovenaan