Ervaringen probiotica tegen krampjes newborn

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze zoon van 2,5 week oud heeft voornamelijk ‘s nachts erg veel last van krampjes. We zijn zo’n 3 uur per nacht bezig om hem te helpen door z’n krampjes heen te komen. Middeltjes zoals infacol heb ik bij m’n dochter al gebruikt en geen vertrouwen in. Nu vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met het gebruik van probiotica bij een pasgeboren baby. En zo ja, welke gebruikte je dan?</p><p>Ps: we kennen door onze dochter (ze was een huilbaby) inmiddels alle andere trucs en middeltjes tegen buikkrampjes, dus andere tips hebben we niet nodig ?</p>

Hoi, 
Misschien is het beste om je erbij neer te leggen en te accepteren dat ze hierdoorheen moeten? Je weet dan van je dochter ook dat het einde in zicht is? 
Mij lijkt pro biatica geven aan een baby alles behalve verstandig. Maar ik heb dan ook nog nooit gehoord dat het überhaupt een optie zou kunnen zijn?!
Sterkte hoe dan ook.. die eerste fase blijft pittig. 

Hoi! Onze dochter heeft probiotica gehad via de borstvoeding. Ik slikte het en daardoor werd het ook opgenomen in de borstvoeding. Het heeft hier een groot verschil gemaakt. Duidelijk minder last van krampjes. 

@gebruiker...
ik lees dus overal op internet dat probiotica heel veilig zijn omdat je je kindje bacteriën geeft die al in de darmen aanwezig zijn en dat je daarmee de darmflora op gang helpt zonder dat je onbekende stoffen aan het kindje heeft.

@STW
Wat fijn om te lezen! Van welk merk slikte jij zelf? Wij geven de fles, dus misschien heeft dat merk ook een newborn-versie van de probiotica.

Ik gebruikte Orthiflor baby van Orthica. Kun je bij de apotheek krijgen maar online is veel goedkoper. 
Met probiotica is het idd baat het niet, schaadt het niet (ik ben verpleegkundige). Of het voor jouw kindje effect kan hebben weet ik niet. Bij ons waren er andere onderliggende problemen (bij geboorte veel antibiotica gehad, reflux door KMA) om dit objectief te beoordelen. Daarbij is het idd een fase waarvan je hoopt dat hij zsm voorbij gaat ?. Maar onze kinderarts gaf toen wel aan dat je met probiotica de darmen wel kunt ondersteunen. 

ik slik nu ook alvast prenatale probiotica om hopelijk de krampen en/of kma in te perken bij baby 2. Dochter kwam al ter wereld met een verstoorde darmflora/kma. Hoop dit keer een stapje voor te zijn. Ik heb geen torenhoge verwachtingen maar denk dat het wel scheelt als je al start met een goede darmflora. Ik slik nu garden of life probiotics prenatal. Had wat onderzoeken gelezen ivm kma. Maar als het om alleen de krampjes gaat dan hoef je niet bepaalde stamcombinaties te maken. Hier bij de DA verkopen ze orthiflor

Hoi,
ik heb zelf vanaf 38 weken van mn zwangerschap probiotica geslikt en vanaf geboorte ook aan mn dochtertje gegeven. Wij hebben nooit echt last gehad van extreme krampjes. Het is zeker veilig om je kleine probiotica te geven. Wel zijn er veel soorten en merken let daar wel even op :) 

Terug
Bovenaan