Ervaringen prolactineverlagende medicatie

<p>Hallo dames,</p><p>Sinds vrijdag gestart met het prolactineverlagende middel cabergoline. Ik ben benieuwd of er dames zijn die ervaringen met dit middel hebben (of een ander soort). Kwam je menstruatie daardoor snel op gang? Was deze regelmatig? Werd je snel zwanger daarna?</p><p>Ik ben benieuwd. </p>

Hoi,

Ik heb een tijdje Norprolac gebruikt. vond het geen prettig medicijn, heel veel last van bijwerkingen. Later bleek dat ik het niet meer nodig had en toen gestopt. Menstruatie kwam er niet door opgang. 
daarvoor heb ik 3 keer primolut en provera moeten gebruiken voordat er iets gebeurde. Toen ben ik begonnen met clomid om mijn cyclus en eisprong te reguleren. 
Uiteindelijk naar 12 rondes clomid en een hsg overgestapt op Gonal f en Pregnyl injecties en nu ben ik 33 week zwanger. 

Hopelijk blijft dit jou bespaard en mag je snel genieten van een zwangerschap! succes

[quote quote=10171991]Hoi, Ik heb een tijdje Norprolac gebruikt. vond het geen prettig medicijn, heel veel last van bijwerkingen. Later bleek dat ik het niet meer nodig had en toen gestopt. Menstruatie kwam er niet door opgang. daarvoor heb ik 3 keer primolut en provera moeten gebruiken voordat er iets gebeurde. Toen ben ik begonnen met clomid om mijn cyclus en eisprong te reguleren. Uiteindelijk naar 12 rondes clomid en een hsg overgestapt op Gonal f en Pregnyl injecties en nu ben ik 33 week zwanger. Hopelijk blijft dit jou bespaard en mag je snel genieten van een zwangerschap! succes[/quote]
Had je een erg hoge prolactine waarde? Ik had een hele lichte verhoging en ze konden ook niks op de mri zien bij mn hypofyse. Ik heb al een dochter zonder medische toestand gekregen dus ik hoop idd op snel resultaat. Ik hoef maar 2x een half tablet per week te slikken.
Dank voor je reactie! En succes met de laatste loodjes!

Ik had inderdaad ook een lichte verhoging. op de mri zagen zd alleen een iets vergrotende hypofyse, volgens de internist is het waarschijnlijk een ontsteking geweest.

Wat de reden is waarom het bij mij verder niet lukte en lang duurde weten we ook niet. 

Hoi
Ik slik sinds november ook cabergoline(dostinex). Ik slik 1 tablet per week. Bij mij kwam na ongeveer 6 weken mijn menstruatie weer op gang. 

Zelf had ik aan het begin laat van meerdere bijwerkingen zoals, hoofdpijn, snel moe en wat versuft zijn. 
Inmiddels is dit helemaal verdwenen en voel ik me positiever dan dat ik voor de medicatie was. 
Ik slik het omdat ze bij mij een tumor van 1cm aan mijn hypofyse hebben gezien.

Mijn arts gaf aan dat zodra je weer menstrueert, dit een erg goed teken is. Ook hag hij aan dat de tumor bijna altijd kleiner wordt door de medicatie. 
Op dit moment nog niet zwanger, maar we blijven hoop houden!

Wat fijn om te lezen dat je weer ongesteld bent geworden. In feite slik ik er ook 1 per week alleen over de week verdeeld. Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. Ben je daarna weer regelmatig ongesteld geworden? Of pas 1x? 

Inmiddels 2x ongesteld geworden en dat lijkt aardig regelmatig te zijn. 
Het liefst wil je natuurlijk gelijk zwanger zijn, maar voelde me enorm opgelucht toen ik de eerste keer weer ongesteld werd! Het gevoel van ''mijn lichaam doet het weer.'' Nooit kunnen denken dat je zo blij kan zijn dat je ongesteld wordt ;-)
Fijn dat je geen bijwerkingen heb, hopelijk blijft dat zo! Gaan ze bij jou nog verdere onderzoeken doen waar het vandaan komt of bekijken ze eerst of je medicatie hun werkt doet?

Terug
Bovenaan