Ervaringen prolactineverlagende medicatie

Ik zou ook opgelucht zijn!! Ik ben eerst bij de fertiliteits arts geweest zij dacht dat ik pcos had. 1 ronde clomid geslikt. Er groeide toen wel een eitje maar die sprong uiteindelijk niet en ik kreeg een bloeding in de 2e helft van de cyclus. Mn prolactine bleef wat verhoogd dus doorgestuurd naar de internist. Mri was goed niks te zien. Hij verwacht dat een zeer kleine afwijking bij de hypofyse die niet zichtbaar is zorgt voor de lichte verhoging. Hij gaat er vanuit dat mn menstruatie nu weer op gang komt door de medicatie. Over 6 weken bloedprikken. Hopelijk is dit de oorzaak en toch geen pcos. 

Het is inderdaad te hopen dat dit dan de oorzaak is.
Klinkt inderdaad allemaal vrij heftig, maar zodra je er meer over hoor, valt het allemaal nog wel mee en zijn er veel ergere dingen rondom vruchtbaarheid.
Het komt vast goed! Bij mij was (achteraf) het eerste teken (van een menstruatie) dat ik erg pijnlijke borsten kreeg. Een weekje later kwam toen ook mij menstruatie.
Sws heb ik na 4 weken wel een zwangerschapstest gedaan. Dit is ook wat ze in de bijsluiter enzo adviseren.

Hoi,
sinds 3 weken slik ik dostinex (carbegoline) tabletten ivm Micro prolactinoom. Ontdekt doordat mijn menstruatie uitbleef. Ik vind de bijwerkingen best heftig: flinke hoofdpijn en ontzettend moe/duf. Na 2 dagen na het innemen van de pil trekt dat weer weg. Ik hoop dat deze bijwerkingen na een poosje stoppen omdat mijn lichaam eraan gewent raakt. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En hoe hebben jullie dat gedaan toen je zwanger werd: meteen gestopt met de tabletten of voor het zwanger worden al gestopt? 

Van de endocrinoloog eerst Norprolac en daarna Parlodel voorgeschreven gekregen. Van Norprolac veel bijwerkingen gehad(duizelig, misselijk etc.), Parlodel gaat tot nu toe wel goed. Gynaecoloog dacht ook eerst PCOS, maar iets verhoogde prolactine kan ook voor dit beeld gezorgd hebben gaf de Endocrinoloog aan. Zit nu pas in mijn 2e maand met medicatie, maar waardes zijn omlaag en het lijkt alsof ik een eisprong heb en ongesteld ga worden. 
Endocrinoloog heeft bij mij gezegd meteen te stoppen met medicatie bij een positieve zwangerschapstest. Wanneer je eisprong gemerkt hebt wat sneller beginnen met testen gaf ze aan. 
Vervelend dat dostinex zoveel bijwerkingen heeft, wellicht kan je met je arts overleggen en overstappen naar een ander medicijn?

Hallo gebruiker, ik ben dit topic begonnen.  Ik had geen bijwerkingen (hoefde ook maar 2x per week een halve tablet) ben er meteen door zwanger geraakt. Ik kreeg precies 2 weken na start medicatie een eisprong. Inmiddels zit er een gezonde zoon van 2.5 jaar naast me. Vervelend dat jij er wel bijwerkingen van hebt. Ik moest meteen stoppen met de pillen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Succes! Hopelijk ben je snel zwanger!

Hoi DeesjeP,

Wat fijn om te horen dat je geen bijwerkingen had en dat je zo snel zwanger was!
Super om dit soort positieve verhalen te lezen :)

Terug
Bovenaan