Ervaringen strippen& verliezen slijmprop

<p>Hoi (aanstaande) mama's</p><p>Ik ben  op dit moment 40+1 weken zwanger van mijn 2de kindje. Ben gisteren mijn slijmpropje verloren, maar verder nog geen tekenen van een bevalling inzicht helaas.   Als er dit weekend niets gebeurd gaat de verloskundige kijken of ze maandag kunnen strippen..  heeft er iemand ervaring met strippen? En kwam de bevalling toen op gang? Of hoelang duurde het na het verliezen van de slijmprop. ?</p><p>Bij mijn dochtertje beviel ik met 40+4 weken en gebroken vliezen.  </p><p>Dankjewel alvast :).</p><p style="text-align: left;">X</p>

Ik verloor de nacht van zondag op maandag de slijmprop en ben de nacht van dinsdag op woensdag bevallen zonder voorweeën of iets dergelijks. Strippen hebben ze 2 keer geprobeerd maar of dat nou uiteindelijk geholpen heeft dat weet ik niet.

Bij de eerste de slijmprop de avond en ochtend voor het begin verloren. In de nacht begon het toen met weeën met 40+3.

Bij de tweede verloor ik met 38 weken al mijn slijmprop, dus was helemaal ingesteld op dat de bevalling snel zou beginnen. Dat waren 2 lange weken ?. Uiteindelijk met 40+4 bevallen.

Strippen hebben ze beide keren geprobeerd, maar zat de dag voor het spontaan begon nog potdicht beide keren. Daar heb ik geen ervaring mee. 

Ik ben in totaal 3x gestript en heb meerdere slijmproppen verloren. Zei bij mij helaas niks. Heb een week lang elke avond/ nacht voorweeën gehad, maar of dat strippen heeft gewerkt weet ik niet. Uiteindelijk met 40+5 bevallen. 
Hoop voor je dat jij er maar 1 verliest, echt een mindfuck was dat? 

Beide zwangerschappen niet de slijmprop verloren. Eerste zwangerschap spontaan begonnen bij 40+5. Bij de tweede met 41 weken gestript en diezelfde avond bevallen. Ik had bij het strippen ook al 4cm ontsluiting dus was bij mij het laatste zetje.

Hai, ik ben gestript met 40.4. Een paar uur na het strippen begonnen de weeën alleen was er na ruim 24 uur qua ontsluiting niets gebeurd. Uiteindelijk weeenopwekkers gekregen en met 40.6 bevallen. Of het aan het strippen lag dat de ontsluiting niet op gang kwam terwijl ik wel weeën kreeg weet ik natuurlijk niet. Maar ik denk dat ik bij mijn huidige zwangerschap niet zo snel voor strippen zou kiezen.

Verliezen van de slijmprop zegt inderdaad niets. Behalve dan dat je lijf bezig is met de voorbereiding op de bevalling die komen gaat.
Ik ben bij mijn tweede gestript. Ik was 40+3. De dag later ben ik bevallen. Die nacht begon het te rommelen. 
Bij mij is de bevalling door het strippen op gang gekomen. Ik had zelf namelijk niet het gevoel dat de baby haast had. Ik had wel al 1 a 2 cm ontsluiting maar de baarmoedermond voelde nog wel erg stug. Dus het los woelen van de vliezen heeft bij mij dus wel geholpen. 

We schelen niet veel, ik ben vandaag 40+1 zwanger en als het kan wordt ik ook maandag gestript :) ik ben bij alledrie onze kinderen gestript, bij de 1e had ik al heel lang weeen die niet doorzetten, maar na het strippen ging het een stuk sneller. Bij de andere 2 kwamen een paar uur na het strippen de weeën op gang. Hier dus alleen positieve ervaringen, ik kan me niet herinneren dat het veel pijn deed, het was wel wat ongemakkelijk.

Terug
Bovenaan