Ervaringen stuitbevalling en draaien kindje

Dag allemaal,

Ik ben 35 weken zwanger en mijn kindje ligt in stuit. Volgende week heb ik een echo om te kijken hoe het kindje ligt en hierna gaan we verder beleid bepalen.
Het is voor mij het 2e kindje, de eerste bevalling (normale ligging) ging heel snel (3,5 uur waarvan 15 min persen). Nu denk ik erover om mocht draaien niet mogelijk zijn of niet lukken gewoon te bevallen. Mijn vraag aan jullie is of jullie ervaring hebben met een stuitbevallingen en/of het draaien van een kindje in de baarmoeder en zo ja wat deze zijn.

Groetjes,

Ik heb er geen ervaring mee, maar zat afgelopen week een stuk te lezen waarin stond dat de meeste kindjes die gedraaid worden toch weer terugdraaien... Sterkte en succes!!!

Toevallig heb ik twee weken geleden een draai behandeling ondergaan. Ik ben inmiddels 38 weken zwanger en helaas ligt ons kleintje in een stuit. Wij kwamen er bij 36 weken achter. Ik ben toen twee dagen later naar het ziekenhuis gegaan voor een draaiing. Het is niet pijnloos maar je kan zelf goed aangegeven hoever ze kunnen gaan. Helaas is het bij ons niet gelukt.
Op advies heb ik toen nog moxi therapie geprobeerd maar waarschijnlijk ben je met 36 weken aan de late kant. Ik zou het draaien zeker proberen, bij 40% lukt het!

Heel veel succes!

@28282 bedankt voor je reactie, wat balen dat het draaien niet gelukt is, ik ben erg benieuwd naar de echo, twijfel zelf nog wel eens of het wel klopt gezien de bewegingen die ik boven in voel en de hik die ik onderin voel, maar goed... ik wacht af.
Ga jij met keizersnede bevallen of wil je het gewoon proberen?
Hoe ligt je kindje in stuit? Benen omhoog of naar beneden?

Jij ook heel veel succes!

Hoi,
Onze oudste, dus eerste kindje, lag ook in stuit met de billen naar beneden. Ik voelde de bewegingen ook net als jou. Ik heb op basis van de echo waarbij haar gewicht op 2800 gram en het advies van de gyn gekozen voor een gewone stuitbevalling. De bevalling viel best mee en was wel te doen. Haar gewicht was echter 3215 dus ze was wel zwaarder dan geschat. Heb daarvoor ook een draaipoging gehad die dus niet gelukt was. Ik zou het weer doen denk ik en ben nog altijd blij dat ik geen keizersnede heb gehad zodat onze tweede en derde en ik hoop straks ook de vierde thuis geboren kunnen worden.
Ik heb alleen na de tijd ook wel wat erg vervelende verhalen gelezen en gehoord. Ik zou ook goed naar de adviezen van de gyn luisteren en wel een echo laten maken om het gewicht te schatten, al blijft dat altijd een schatting. Veel succes met je keuze en met de evt. Draaipoging.
Groeten,
Anne

Hier lag dochter ook in een stuit. Heb gekozen om geen draaipoging te ondernemen. Had het idee dat het dan vast een reden zou hebben als ze zo was gaan liggen, lag voor haar kennelijk het lekkerste. Ze lag met haar billen naar beneden voetjes langs de oren.
Ik wilde eerst ook voor een natuurlijke bevalling gaan maar op advies van een familielid die op de verlos afdeling werkt het niet gedaan omdat de kans dat je na een hakve bevalling waarna je helemaal uitgeput alsnog een keizersnede krijgt zon 75% was. Ook bestaat de kans dat het eerste gedeelte (billetjes en beentjes) prima te doen zijn maar dat de schouders en het hoofdje klem komen te zitten met alle gevolgen van dien. Ik vond het risico te groot en wilde de gezondheid van mij kindje niet in gevaar brengen.
Ben nu zwanger van de tweede en hoop dat deze wel "normaal" gaat liggen zodat ik natuurlijk kan bevallen. Vond de keizersnede best pittig. Maar als het weer moet dan is het niet anders. Veel succes met je besluit.

Het kan echt nog alle kanten op,geloof me. Mijn dochter lag stuit zei de vk.Ze had voor de dag na ik bij haar was een afspr bij de gyn gemaakt en toen lag ze ineens goed,de dag DAARNA kwam mijn meid

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb van de week een echo gehad, en het kindje ligt toch goed, zelfs al ingedaald. Mijn buik schijnt moeilijk te beoordelen zijn...
Is mijn gevoel toch goed geweest dat het wel goed lag... Vond de manier waarop ik het voelde raar als het in stuit lag (hik onder, trappen boven)...
Ik ben erg bilj dat ik niet meer hoef na te denken over hoe nu verder!

Terug
Bovenaan