<p>Onze kleine spruit is gisteren gedraaid in het ziekenhuis. Hele fijne verloskundigen en een lieve en ook pittige gynaecoloog. </p><p>De draaiing zelf vond ik er onprettig. Ze drukken aardig hard op je buik zodat je weet dat je alle organen nog hebt. Ook was ik best benauwd. </p><p>Gelukkig kon ik aardig rustig blijven en verliep het goed. </p><p>Ze hebben er een kwartier over gedaan om het te draaien. Het was geen gemakkelijke draaiing. </p><p>We wachten af of onze kleine ook zo blijft liggen. Ze gaven het een goede kans, maar we zullen zien. </p><p>Ik was vooral achteraf heel moe en had behoorlijk hoofdpijn en misselijk. Dit konden natuurlijk ook gewone zwangerschapskwaaltjes zijn, maar erg prettig was t niet. </p><p>Ik zou t, zoals ik er nu naar kijk ook niet nog n keer doen. Als ze n tweede draaiing aan zouden bieden, zou ik het niet weer doen. </p><p>Dan is t zo en komt onze kleine met een keizersnede. </p><p>Het is ons eerste kindje, dus ook best spannend en je bent ook nog zo onwetend in dingen. </p><p>We hopen maar dat alles goed blijft gaan. Onze kleine beweegt in ieder geval flink en dat is wel fijn. Zelfs na de draaiing vernam ik het na een aantal uren al weer lekker bewegen. </p><p>Emotioneel vond ik het in het begin wel moeilijk. Als het maar goed gaat met ons kind. Wat doe ik m'n kind aan? Je wilt je kind ook geen risico s laten lopen, maar dit verliep eigenlijk prima. </p><p>Ze houden je kindje en jou ook heel goed in de gaten. En je mag ook niet eerder naar huis voordat het er goed uit ziet. Dat vond ik wel prettig. </p><p>Hoop dat ik lekker verder kan genieten van de zwangerschap en dat het goed mag blijven gaan met onze kleine. </p>