Hoi Talke,
Wij hadden allebei een baan, hij fulltime, ik 32 uur. Een koopwoning, en oppas.
Dus we zagen er niet tegenop, al weet je nooit hoe het gaat lopen.Luiers en babyvoeding zijn duur en ook de potjes groente en fruit kosten extra. Dit kun je uiteraard ook zelf maken.Ik denk dat met kleding etc je het zelf zo duur kunt maken wat je wilt. Ik merk ook dat ik het leuk vind als ze er leuk uitzien, en koop veel sneller iets voor hen dan voor mezelf. Je gaat vaak in het begin ook minder eropuit, of iets doen voor jezelf dus daar bespaar je weer wat.
Je krijgt per drie maanden iets van 175 euro kinderbijslag, en die geef ik echt uit aan schoenen, jassen etc, en als ik het niet nodig heb zet ik het apart op een rekening.
Dan heb ik altijd een potje voor kleding etc.en koop het dan wanneer het wel nodig is, en merk ik er niets van op mijn gewone rekening.
Ik vond een tweede ook niet echt meer kosten, achja eten moet je toch en je houd vaak eten over..[.Ben toen wel 24 uur gaan werken.Partner fulltime.]
Wel qua kinderopvang, etc, maar als je een wat groter leeftijdverschil hebt, is dat ,maar voor even.
Natuurlijk krijg je ook dan voor je tweede kinderbijslag. Ik gebruik het dus echt voor hen, en heb dan niet het idee dat ik extra veel uitgeef aan hen.
Nu komt als alles goed mag gaan volgend jaar de derde.
En de oudste twee zitten dan op school, dus ook dat scheelt qua kinderopvang.
Ik denk ook echt wel dat een kind heus wel groot komt, en sommige dingen ook een beetje een luxe probleem zijn. Tot nu toe lukt het aardig, en komen ze niets te kort.
En mocht het onverhoop veranderen door baanverlies oid, nou dan zal er vast ook wel een oplossing komen denk ik. Maak me er nu niet druk over...geniet maar.
Succes, en groet R